logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : donderdag 22 december 2011 00:19:54(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Ik ben wel eens benieuwd wat voor plannen jullie allemaal hebben in het komend jaar.
ik bedoel hierbij wat betreft karpervissen.

Heb jij nieuwe strategieën om in 2012 mooie (dikke) bakken te vangen?
Ga je een andere bol gebruiken of misschien wat meer op die laatste meters letten?
Ga je een ander water gaan bevissen of houd je je stekken aan?
enz.

Kort om deel hier je dingen die je wilt gaan doen of veranderen in 2012?
wie weet komen er leuke reacties op met tips die wellicht bruikbaar zouden kunnen zijnKnipoog

Ik zal wel aftrappen.

Voor 2012 ben ik nog aan het tobben welke wateren ik ga aanpakken.
Mijn thuis water (een kanaal) ga ik wat meer korte sessies houden en wil daar voor 2 stekken aan houden zo dat ik altijd kan uit wijken. Ze verschillen enorm van elkaar en er zit een sluis tussen de 2 stekken. Op 1 stuk heb ik een target vis zwemmen die ik hoop te vangen.
Me andere stek van dit jaar die overigens tegen viel dit jaar, ga ik vooral de wintersessies houden tot het voorjaar. Dit omdat het mij daarna veel te druk word. Ook op dit water weet ik dat er een hele mooie vis op zwemt en die hoop ik dus ook te gaan verzilveren.
Voor de verder rest weet ik het nog niet precies. Dat word dus nog even wat speur en peil werk aankomende maand(en). Opzoek naar nieuwe Targets Knipoog
Natuurlijk word er aankomend jaar ook nog vele uurtjes besteed aan pennen en oppervlakte vissen op wat kleinere watertjes en slootjes bij mij in de buurt.

Aankomend jaar ga ik nog wat extra letten op de laatste meters, vooral wat andere systemen uitproberen. Deze heb ik reeds gekocht en word dus nog wat experimenteren. Toch wil ik het zo simpel mogelijk houden! Qua aas ga ik weer wat meer met partikels vissen (hennep, tijgers ed.). Ik ben een heuse fan van tijgers en ander grotere partikels, maar daar was dit jaar niet veel van te merken wegens tijd gebrek (of de tijd er niet voor gunnenThink sssst).

De datums voor een tripje naar Frankrijk zijn al geprikt. Nu nog de grote vraag waar naar toe.
Enigste wat ik kan vertellen is dat het een openbaarwater word maar welke zijn we nog niet uit.
We hebben wel al een aantal wateren op een lijstje staan, Maar als iemand nog leuke suggesties heeft hoor ik die graag!!

Qua ander uitrusting heb ik niet veel te wensen, ofja ik denk dat ik voor het voorjaar nog andere molens heb.
(die nieuwe shimano's :-" ).

Mvg, Davey

Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : donderdag 22 december 2011 00:47:03(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Bij mij gaat er niet veel veranderen. Zelfde technieken en zelfde bol, alleen ga ik een ander water aanpakken!

Kortom, je gaat misschien wel een paar dikke bakken zien voorbij komen!(vissen) :-"
Me...myself...and my rods!
team nootdorp  
#3 Gepost : donderdag 22 december 2011 09:31:20(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ga op een nieuw water vissen en vaker nachtjes maken

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
Patrick Wolters  
#4 Gepost : donderdag 22 december 2011 10:01:10(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Ga verder op een zeer taai water waar ik half 2011 begonnen ben met vissen.
Het water geeft z'n schatten maar moeilijk vrij maar heeft me nou eenmaal in z'n greep.
mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Davey Remmig  
#5 Gepost : donderdag 22 december 2011 11:12:06(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Patrick Wolters schreef:
Ga verder op een zeer taai water waar ik half 2011 begonnen ben met vissen.
Het water geeft z'n schatten maar moeilijk vrij maar heeft me nou eenmaal in z'n greep.
mvg Patrick

dat klinkt wel als een echte uitdaging. mooi zeg ben benieuwd.
Gertjanmos  
#6 Gepost : donderdag 22 december 2011 13:54:05(UTC)
Gertjanmos

5 ponder

In 2012 ga ik het proberen op een diep en moeilijk water, waar maar een paar vissen per jaar uit komen. Deze vissen zijn dus puntgaaf en hebben wel een gemiddeld gewicht van 15kg. Er gaan zelfs geruchten dat er een vis zwemt die de 25kg aantikt!
Reden genoeg voor mij om daar eens mijn geluk te beproevenBreede lach
Dit zullen waarschijnlijk instant (nacht)sessies worden omdat het toch een drie kwartier rijden is.

Daarnaast ga ik ook meer op het kanaal vissen, hier kan ik wel voorvoeren omdat dit maar 3 minuten rijden is. Enige nadeel is dat wanneer ze (zware) regen verwachten, dat ze gaan stromen. Ben wel eens wakker geworden 's ochtend vroeg, dat m'n beide hangers ineens omhoogkropen. En tegen de tijd dat ik bij m'n hengels was lagen de lijnen al over elkaar heen.

Genoeg uitdaging dus!

Ik wens trouwens iedereen een fijne feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groeten Gj
Good things come to those who bait.

Erwin  
#7 Gepost : donderdag 22 december 2011 14:48:22(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ben niet zo van het vastbijten in een bepaald water. Ik hou zelf wel van afwisseling. Toch is er wel een water waar ik aankomend vaker ga zitten dan normaal. Qua aas en rigs zal er niet veel veranderen. Kleine aanpassingen die verschillen per water.

Wordt een jaar van veel nachten maken, veel voeren en hopelijk veel vangen!Like
steef zenden  
#8 Gepost : donderdag 22 december 2011 15:30:20(UTC)
steef zenden

50 ponder

Het jaar 2011 was voor mij qua vangsten een bagger jaar,heel veel brasems en heel weinig karpers.
Maar heb dit jaar wel veel mensen leren kennen,veel dingen gedaan op gebied van karpervissen,dingen gewonnen en gekocht...
Ben vooral bij karper club nederland heel véél meer betrokken geworden als crewlid...
Al die dingen ga ik gebruiken om 2012 beter te maken dan 2011...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Jasperbuth  
#9 Gepost : vrijdag 23 december 2011 00:30:04(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Me thuiswater wat minder bevissen, en een verder gelegen water meer bevissen!
En ik hoop volgend jaar mijn 1e 30er te vangen!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
DannyAlmelo  
#10 Gepost : vrijdag 23 december 2011 01:42:41(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

2011 was voor mij een redelijk jaar. Het begon heel goed vanaf februari en binnen 1/2 maanden al 20 vissen op de kant. Geen heel bijzondere vissen, maar vis is vis! Dit liep mooi door tot de zomer. Deze was, zoals wel vaker, niet echt goed. Af en toe een visje, maar daar bleef het bij. Wel mijn target gevangen en dat maakte het seizoen eigenlijk al goed. De herfst helaas weinig kunnen vissen, maar al met al mag ik niet klagen.

2012 wil ik graag de wat makkelijkere/kleinere watertjes achter me laten. Ik vis wel gewoon door op de kanalen, maar mijn echte doel: Hét beroemde Twentekanaal. Ik hoop namelijk (op deze leeftijd) voldoende kennis te hebben om ook de moeilijkere wateren aan te pakken. Ik ben een bijtertje wat dat betreft, en heb mij laten vertellen dat je dat ook wel in je moet hebben om daar uberhaupt te beginnen. Anders ben je kansloos. Wish me luck en fingers crossed!

Groetjes!Tik 'm aan!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Mark T  
#11 Gepost : vrijdag 23 december 2011 08:33:15(UTC)
Mark T

25 ponder

Ik blijf op dezelfde dressuurput zitten als afgelopen jaar.
Hopelijk met nieuwe stokken en molens.
Ga wel nieuwe rigs proberen, maar blijf bij dezelfde bollen.

Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
PatricS  
#12 Gepost : vrijdag 23 december 2011 09:45:53(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Voor mij is het de bedoeling om 2012 geheel anders aan te pakken. (na afgelopen jaar brasemmeester te zijn geweest).

Ik ben normaal van de instant visserij en het spodden.

Nu ga ik een aantal stekken kiezen welke ik schematisch wil bevoeren en bevissen.
Waarvan 2 stekken op een bekent water en 1 stek op groot onbekend water.

Dit alles met mijn nieuwe hengels en molens (century mk3 en shimano LC medium).
Ook wil ik voor betere registratie met losse steunen vissen.

Frankrijk is geboekt 2e week van april Bel Foret in het luxe huisje! nu al zin in.

Hopelijk gaat dit voor mij een hoop verandering brengen ten opzichte van 2011.

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
monstercarps  
#13 Gepost : vrijdag 23 december 2011 10:55:10(UTC)
monstercarps

30 ponder

Ik ga het ook anders aanpakken. Heb veel kunnen leren in 2011.
2012 word naar verwachting een goed jaar maar dat weet je natuurlijk nooti zeker. Ik ga het voorjaar op een groot meer vissen. Begin februari begin ik met voeren en dat zal doorlopen tot en met juni waarschijnlijk. In de zomer vind ik het veelste druk op dit water en dan ga ik vanaf juni tot september op de rivier vissen waar we al een aantal stekken hebben. Het najaar ga ik weer op het grote meer beginnen met een voerplek en daar vios ik dan tot eind 2012. Ik kan niet wachten tot het voorjaar.
Keep it simple...
luuk412  
#14 Gepost : vrijdag 23 december 2011 22:56:36(UTC)
luuk412

25 ponder

ik ga het in 2012 proberen op kanalen en grote vijvers.
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Henk Haarlem  
#15 Gepost : vrijdag 23 december 2011 23:28:48(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ongeveer het zelfde als dit jaar alleen dan dubbel zoveelLike
Voorjaar meestal half april 2 weken Frankrijk op Groot stuwmeer, dan najaar week naar Engeland daar vissen
en op terug reis vanuit de tunnel rechts af Frankrijk weer in voor 1 a 2 wekenThe boogie 0-Blij-0 =Breede lach~
Daar tussenin Nederland onveilig maken en als het meezit ook nog een sessie maken in brabant met Ron van Houtum...Tik 'm aan!
En jullie lastig vallen hier op CF......grouphug natuurlijk.........

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 december 2011 23:29:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
DavidT  
#16 Gepost : zondag 25 december 2011 13:39:39(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
In april begin ik op een eiland waar ik spullen ga neerleggen in pvc buizen want ik moet er eerst naartoe varen en heb geen zin om iedere keer alles over te varen. Hiervoor heb ik een "goedkoop" maar degelijk setje gekocht. Mocht je het vinden dan begeef je je op een mooie bakkie water.Knipoog

Na dit project van een maand of twee ga ik het mezelf wat makkelijker maken want dan kan ik wel wat rust gebruiken.
Say hello to my little friend
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.