Effe paar maar
Een Belg zou op vakantie gaan naar Engeland, als zijn buurman er later naar vraagt hoe de reis was blijkt hij de reis te hebben geannuleerd. "Waarom heb je die reis geannuleerd?",vraagt de buurman. "Nou , ik vindt dat links rijden veel te gevaarlijk." "Toch schijnt dat heel erg mee te vallen." zegt de buurman. "Geloof dat maar niet, ik heb het in Antwerpen een half uur uit geprobeert, en het viel bar tegen."
Begrafenis. Een stoet mensen loopt langs het graf en werpt bloemen op de kist. Dan is Sjef aan de beurt. Een harde bons verscheurt de gepaste stilte. De begrafenisondernemer neemt hem even terzijde en vraagt wat dat te betekenen had. "Awel," antwoordt Sjef, "ik wilde bloemen kopen, maar die waren uitverkocht. Toen heb ik maar een doos bonbons genomen."
Komt een Belg in een restaurant, en bestelt een biefstuk. Waarop de ober vraagt: " Hoe wilt hem hebben? ". Antwoord de Belg: " Op m'n bord natuurlijk "
Waarom heeft een Belg achterin zijn auto een plantenbak? Om de politie om de tuin te leiden
Een Belg komt een cafe binnen en vraagt:"Waar is het toilet?" De ober zegt:"Dat is verstopt". De Belg weer:"Dat geeft niet, dan zoek ik hem wel".
Een Belg en een Hollander staan in Afrika plotseling tegen over een woedende leeuw. De hollander gooide een steen, maar miste de leeuw. Roept de Hollander:"Lopen, zo hard als je kunt". Zegt de Belg:"Waarom zal ik lopen, jij gooide toch die steen".
Waarom is de lucht in Belgie zo zuiver? Omdat ze daar met de ramen dicht slapen.
Waarom rijdt er in Belgie een mestkar met de bruidstoet mee? Om de vliegen van het bruidspaar te houden.
Waarom hebben de Belgen binnenkort een nationale feestdag? Dan is het 100 jaar geleden dat ze "rechtop lopen" hebben ingevoerd.
Waarom hebben de Belgen 's maandags zulke bekraste gezichten? Omdat ze 's zondags met mes en vork hebben gegeten.
Hoeveel Belgen zijn er nodig om een koe te melken? Vierentwintig, vier houden de tepels vast en twintig schudden de koe op en neer.
Op de optiebeurs loopt een Belgische stagaire rond met een aardappel in zijn borstzakje. Aan het eind van de dag vraagt iemand aan de Belg waarom hij met een aardappel in zijn borstzakje rondloopt. Zegt de Belg: "Zonder pieper bereik je hier niks."
Een Nederlander en een Belg zaten naast elkaar te vissen. Plotseling vroeg de Belg:
"Heb jij nog een dobbertje voor me want de mijne gaat helemaal onder.
Twee Belgen zitten in een boot te vissen. "Hé", zegt de een , er zit een gaatje in de boot. Er loopt water in!" Zegt de ander: "Maken we er nog een gat bij. Dan kan het water er daar weer uit".
Een belg heeft een zee-aquarium en hij denkt: "hoe kom in nou aan zoutwater?" Dus stapt ie in z'n autootje en rijdt naar scheveningen. Aan het strand staat een man te vissen en de Belg vraagt: "Heeft u voor mij een emmertje zeewater?" De visser schept het emmertje vol en zegt: "Dat is dan een knaak" De belg betaalt en gaat weer terug. Thuis aangekomen giet hij het emmertje leeg in z'n aquarium en ziet dat het veel te weinig is. Dus rijdt hij weer terug naar Scheveningen. Als hij eindelijk aankomt is het al laagtij geworden. Hij loopt weer naar de visser en zegt:
"U hebt al aardig wat emmertjes verkocht he?"
Twee Belgen zitten te vissen, midden op het Sneekermeer.
Ze vangen veel vis, heel veel vis. 'awel', zegt de ene Belg 'dit is een goed plekske'. 'Dit zouden we moeten markeren'. 'da's een goed idee', zegt de andere Belg en hij zet een groot kruis achter op de boot. Dan varen ze terug naar de kant. ' niet zo slim hoor van dat kruis:
Wie zegt nou dat we volgende week weer dezelfde boot hebben!
Een visser zit al drie uur lang naar zijn dobber te staren zonder iets aan de haak te slaan. En al drie uur lang er achter hem een Belg nieuwsgierig naar hem te kijken... Nog een uur later houdt de visser het niet meer uit. Hij draait zich om en zegt: Als U het toch zo interessant vindt, waarom vist U dan niet zelf? O, daar heb ik geen geduld voor, antwoord de Belg.
De vrouw van een Belgiese visser wuift haar man uit die in zee zijn netten gaat uitgooien. En vergeet niet als je vanavond terugkomt even in de supermarkt binnen te wippen voor een blikje sardienen.
Er loopt een Belg in Noord-Holland, ziet hij een Eskimo voorbij komen.
Hij gaat naar die Eskimo en vraagt: "Wat kom jij hier nou doen?" "Ik ga hier altijd vissen in Friesland," zegt de Eskimo. "Wat een goed idee," zegt de Belg, "dat ga ik ook eens doen." Dus de Belg gaat naar Friesland en komt aan bij een grote ijsvlakte. Dan hoort hij een stem: "Hier zit geen vis, hier zit geen vis..." De Belg kijkt om zich heen, maar ziet niemand. Hij haalt zijn schouders op en begint weer in het ijs te zagen. Weer klinkt de stem: "Hier zit geen vis, hier zit geen vis..." "Allez, meneer," roept de Belg terug, "zijt gij den IJskoning?" "Nee," roept de stem:
"Ik ben de omroeper van het Thialfstadion."
Konigin Beatrix wordt gebeld door koning Albert van België en vraagt of jullie Nederlanders niet iets geks kunnen doen waar wij Belgen niet om kunnen lachen. Beatrix moet denken en belt koning Albert een week later op en zegt ik heb een brug laten bouwen in de sahara, en koning Albert begint toch hard te lachen en belt meteen de pers en heel belgië ligt in een deuk. 4 weken later belt koning Albert weer naar Beatrix en zegt je kunt de brug weer weg halen. Konigin Beatrix antwoord:
dat heb ik vorige week al willen doen maar toen zaten er 100 Belgen op te vissen.