logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#21 Gepost : zondag 27 november 2011 20:17:58(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
chiele schreef:
Het is uiteindelijk de NEX 5 geworden met een 18-55m lens Breede lach

ben er tot nu toe zeer tevreden van (heb hem sinds vrijdag)
toch allen bedankt voor de suggesties! Knipoog

Gefeliciteerd Chiele met je nieuwe camera,ik kijk uit naar je nieuwe kiekjes.

Henk.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Andre  
#22 Gepost : maandag 28 november 2011 13:00:26(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Lijkt mij ook een fijn apparaat die nex-5. Zelf zou ik niet snel weer een compactcamera kiezen. Ik heb een behoorlijk uitgebreide fotocamera met de canon powershot sx210is (ofzoiets), maar functies als handmatig scherpstellen en diafragma instellen werken te lastig om goed te kunnen gebruiken vind ik. Als ik er specifiek voor op uit trek gaat dat prima, maar als een ander een foto van mij moet maken is dat niet te doen. Bovendien maakt mijn telefoon eigenlijk net zulke mooie foto's als de camera (ook al heeft de camera 14mp en mijn telefoon 8). Als ik het overnieuw had kunnen doen zou ik meteen spiegelreflex kopen (die eigenlijk ongeveer hetzelfde had gekost...)
ericesv  
#23 Gepost : maandag 28 november 2011 18:33:36(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

Zelf heb ik diverse toestellen gehad maar inderdaad is spiegelreflex het meest gebruiksvriendelijk en heeft daarnaast nog veel mogelijkheden.
als karpervissen je passie is .
Jorden  
#24 Gepost : maandag 28 november 2011 19:49:35(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Andre, ik denk niet dat de NEX-5 een echte compact meer is. Het heeft een body ervan, maar het binnenwerk is eigenlijk afgestemd op die van een spiegelreflex. De NEX-5 is een mengeling tussen de 2 (digitaal en spiegelreflex). Zelf vind ik dit soort modellen ideaal voor het vissen. Klein, compact, maar toch de kracht van een spiegelreflex!
Me...myself...and my rods!
Andre  
#25 Gepost : dinsdag 29 november 2011 10:46:39(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Heb ik ook niet gzegd Jorden, ik vind juist daarom ook die nex-5 wel interessant, maar vraag me wel af wat de reden zou zijn om voor een nex-5 te kiezen ipv een echte spiegelreflex. Alleen het formaat i guess?
F.K  
#26 Gepost : dinsdag 29 november 2011 11:52:26(UTC)
F.K

40 ponder

Ik heb mij toen laten voor lichten en ze raden mij de nex 5 af. Zkr omdat ik ook graag foto's maak van natuur enz.
Jorden  
#27 Gepost : dinsdag 29 november 2011 17:22:32(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Andre schreef:
Heb ik ook niet gzegd Jorden, ik vind juist daarom ook die nex-5 wel interessant, maar vraag me wel af wat de reden zou zijn om voor een nex-5 te kiezen ipv een echte spiegelreflex. Alleen het formaat i guess?

Aah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar ik denk dat je voor de nex idd moet gaan voor het formaat. Is ideaal voor in de grote steden denk ik, dan hoef je niet met zo'n grote spiegelreflex rond te lopen Breede lach
Me...myself...and my rods!
Roy84  
#28 Gepost : dinsdag 29 november 2011 19:41:15(UTC)
Roy84

20 ponder

waarom is er eigenlijk nog een discussie, chiele heeft zijn keuze toch al gemaakt...
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!!
Henk Haarlem  
#29 Gepost : dinsdag 29 november 2011 20:05:27(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Roy84 schreef:
waarom is er eigenlijk nog een discussie, chiele heeft zijn keuze toch al gemaakt...

Nou Roy, ik denk dat er behoefte is naar discussie's maar worden er te weinig topics gestart.Knipoog
Of er word te snel iets besloten nadat er om meningen word gevraagd.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
chiele  
#30 Gepost : dinsdag 29 november 2011 21:58:46(UTC)
chiele

45 ponder

omdat ik al een nieuw fototoestel heb wil toch niet zeggen dat dit topic op slot moet Breede lach

waarom ik voor de NEX-5 heb gekozen?
- het formaat (mn eerste reactie toen ik de doos opendeed 'Waar in godsnaam is dat fototoestel?', echt waar Breede lach)in combinatie met de kracht ervan
- de prijs is ook wel wat goedkoper dan een spiegelreflex, maar ik betaal graag wat meer dan een compact zodat ik indien ik later evt een andere lens wil kopen, die er nog kan bijkopen (wat niet het geval is bij een compact)

2 minder goeie redenen:
- waarom NIET de NEX-5?
- en jah, het toestel heeft ook nog wat qua uiterlijk Breede lach

btw, het is een systeemcamera Knipoog is gewoon een combinatie van compactcamera maar dan met vervangbare lens + sensor van een SLR
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Roy84  
#31 Gepost : donderdag 29 december 2011 20:09:14(UTC)
Roy84

20 ponder

heeft iemand ervaring met de canon eos 600D deze heb ik me gisteren aangeschaft?

gr Roy
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!!
PatricS  
#32 Gepost : vrijdag 30 december 2011 01:20:07(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Roy84 schreef:
heeft iemand ervaring met de canon eos 600D deze heb ik me gisteren aangeschaft?

gr Roy

Ik heb zelf de 1000D met een 18-55 ls lens. Een 55-300 ls lens en een 50mm lens met een diafragma van 1.4. De camera bevalt mij uitstekend.

Ik denk dat de 600D een paar extra mp heeft en een aantal verfraaide opties. Het maken van goede foto's heeft toch het meest te maken met de man achter de camera. Die bepaald de compositie / type lens / filter / sluitertijd / diafragma en ga maar door.

Maar om even op je vraag terug te komen denk ik dat je daar een hele goede koop aan hebt gedaan. Gaat nog jaren mee en als je geen proffesionele betaalde fotograaf bent heeft eze mogelijkheden genoeg om nog jaren mee vooruit te kunnen.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.