45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik heb nog eens zin om te blanken, dus ben van plan deze zondag misschien nog eens te proberen gaan vissen op het ABC kanaal hier. maar hoeveel voer moet ik voeren? en wat zouden jullie voeren? (boilies, mais, niets?) Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 november 2011 23:19:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Niet voeren, super instant gaan. Veel gebruik maken van dips, en compact en klein op de stek voeren. Boiliekruim is wel aan te raden, laat aroma's goed vrij. Laat je boilies op voorhand soaken. |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
ook op een stuk kanaal van 5km?
ik zou achter de sluis gaan vissen (dus langs de hoge kant van de lage sluis ;p ) |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Mijn ervaring op een kanaal is dat voorvoeren wel degelijk vruchten afwerpt. Ik doe dit meestal met mais/tijgernoten. Dit scheelt enorm in de kosten. Kies voor onderbrekingen in het kanaal. Zoals eerder benoemd: bruggen, sluizen, kruisingen, rietkragen en overhangende bomen.
Succes
|
|
|
|
|
ben vandaag eens gaan kijken aan het kanaal, het is toch onder de sluis geworden, maar onder een brug met peilers.
ik merk er wel vaker reactie van vis maar vandaag was het toch wel kalm...
@ Erwin, aangezien ik niet goed wist wat ik moest voeren heb ik 750gr boilies-maismix verspreid over een opp van 15m² onder dat brugje
is het goed om vrijdag nog even 500gr te gaan voeren om er zondag op te vissen? |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
ik zou elke dag een 500 tot 750 g voeren
persoonlijk:-"
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Dat kan nooit geen kwaad. Ik zou zelf ook minder voeren als je de volgende dag gaat vissen. Ga je tegen de peilers van de brug vissen of in het midden? Mijn ervaring met bruggen is dat je ze vooral strak tegen het beton op de kop vangt.
Met het voeren voer ik altijd om de peilers heen. Dus ook aan de andere kant van de brug.
|
|
|
|
|
wel, eigenlijk is het een jaagpad dat over de monding van een 'spaarbekken' loopt. (klinkt veel veelbelovender dan het is) dus het is maar een brugje van 50m lang, 1m boven de waterspiegel en peilers die 2m uit elkaar staan. ik heb een meter of 2 voor de brug gevoerd, en redelijk verspreid over een afstand van pakweg 5m. zal een van de dagen misschien eens een foto plaatsen, is moeilijk om uit te leggen |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 360
Bedankjes: 4 keer
|
Zou gewoon iedere dag voeren en dan tot aan de peilers voeren.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-10-2010(UTC) Berichten: 6
|
beetje off topic maar heb je niet heel veel last van die peilers tijdens de dril? Want ik wou eigenlijk ook gaan vissen bij zon kanaal hier, zelfde situatie ongeveer. Maakt niet uit waar je ligt bij de brug, de vis zwemt 5m en hij komt een peiler tegen. Hoe moet ik dit gaan aanpakken? kwa drillen dan of gewoon sowieso denken van dit gaat nooit lukken en dus daarom een andere stek gaan zoeken.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-9-2011(UTC) Berichten: 271
|
|
|
|
|
|
oke bedankt. Ik zal nog wel even goed kijken daar, ik denk dat het wel haal baar is nu ik dat stukje heb gelezen.128fs31818
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-9-2011(UTC) Berichten: 271
|
het is zeker goed haalbaar maar zoals in een van de stukjes staat bezint eer u begint oftewel denk goed na waar je mee bezig bent ! sommige stekken zijn er om niet bevist te worden en soms is het met gezond verstand goed mogelijk
|
|
|
|
|
oke, maar toch ben ik niet echt zeker van mijn zaak. Als ik op die stek zou gaan vissen, die vis zwemt 4 of 5 meter en zwemt om een peiler. Het is ook niet mogelijk om er echt druk op te gaan zetten, omdat het alleen mogelijk is om voor eigen kant daar te vissen.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
waar ga je dat in de buurt proberen misschien zijn wij er ook al geweest dus wie weet een tip |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
|
ja ach ik red me hierwel bij Ik heb het allemaal beetje uitgepeilt leuk plateau gevonden. Nu is dat al ideaal om op te gaan vissen maar die brug stek lijkt me ook goed om eens te proberen. Bewerkt door de gebruiker maandag 21 november 2011 17:40:46(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ik voer altijd voor op het kanaal |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-8-2011(UTC) Berichten: 65
|
Chiele, ik zou enkel voorvoeren op holding area's, op een trekroute voorvoeren heeft praktisch geen nut, met voorvoeren hou ze echt niet altijd tegen.
Moest je dus een holding area vinden kun je gerust enkele dagen voorvoeren, vindt je er gene gewoon instant vissen met extra attractieve boillies!
Vangze!
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
LaurensN schreef:Chiele, ik zou enkel voorvoeren op holding area's, op een trekroute voorvoeren heeft praktisch geen nut, met voorvoeren hou ze echt niet altijd tegen.
Moest je dus een holding area vinden kun je gerust enkele dagen voorvoeren, vindt je er gene gewoon instant vissen met extra attractieve boillies!
Vangze! Jij luistert te veel naar piet vogel. Maar je hebt wel gelijk.
|
|
|
|
|
in de winter trekken ze toch sowiso niet veel? of ben ik verkeerd, ik ga volgende week nog eens proberen op de plaats waar ik de vorige keer wou gaan vissen, maar die de dag zelf al bezet was. nu ben ik tog de enige gek die nog gaat vissen |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.