logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
monstercarps  
#21 Gepost : zaterdag 17 december 2011 14:53:26(UTC)
monstercarps

30 ponder

Als ze elke dag of elke week wat lekkers tegenkomen op jou stek die op de trekroute ligt weten ze op gegeven moment echt wel dat ze op dat plekje lekker kunnen eten dus dat moet wel helpen. De vissen zwemmen nu natuurlijk een stuk minder dus die trekroute is nu ook een stuk korter waarschijnlijk. Met deze tijd van het jaar hoef je niet zoveel te voeren (200/300 gram doe ik meestal per dag)dus dan kan je als je daar zelf de moeite voor wilt nemen 2 of 3 stekken aanvoeren zo kom je de holding areas sneller te weten en je kan zomaar bij een groep karpers terecht komen. Het is ook belangrijk om elke dag te voeren in deze tijd van het jaar vind ik, omdat de aasperiodes korter zijn en wanneer de karper wat wil eten moet er ook voer liggen want als ze ermee stoppen stoppen ze er ook weer mee en het kan lang duren voordat ze weer gaan azen.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 17 december 2011 14:55:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Keep it simple...
LaurensN  
#22 Gepost : zaterdag 17 december 2011 15:02:11(UTC)
LaurensN

10 ponder

Quote:
Jij luistert te veel naar piet vogel.
Maar je hebt wel gelijk.

Ik heb z'n boek idd al gelezen, maar je moet natuurlijk niet alles geloven wat er instaat.
Maar af en toe eens wat dingetjes aan een test onderwerpen is wel leerzaam. Zoals dat van het voorvoeren!
LaurensN  
#23 Gepost : zaterdag 17 december 2011 15:04:39(UTC)
LaurensN

10 ponder

Onder holding area's:

Waterlelies bijv(maar die staan er nu niet meer)
Overhangende takken, struiken, Bruggen...
Vindt je boven water niks, verken dan altijd eens de bodem, je vindt altijd iets interessants, zoek nu naar diepere stukken.
LaurensN  
#24 Gepost : zaterdag 17 december 2011 15:06:28(UTC)
LaurensN

10 ponder

Quote:
Als ze elke dag of elke week wat lekkers tegenkomen op jou stek die op de trekroute ligt weten ze op gegeven moment echt wel dat ze op dat plekje lekker kunnen eten dus dat moet wel helpen. De vissen zwemmen nu natuurlijk een stuk minder dus die trekroute is nu ook een stuk korter waarschijnlijk. Met deze tijd van het jaar hoef je niet zoveel te voeren (200/300 gram doe ik meestal per dag)dus dan kan je als je daar zelf de moeite voor wilt nemen 2 of 3 stekken aanvoeren zo kom je de holding areas sneller te weten en je kan zomaar bij een groep karpers terecht komen. Het is ook belangrijk om elke dag te voeren in deze tijd van het jaar vind ik, omdat de aasperiodes korter zijn en wanneer de karper wat wil eten moet er ook voer liggen want als ze ermee stoppen stoppen ze er ook weer mee en het kan lang duren voordat ze weer gaan azen.

Daar heb je gelijk in. Maar lang niet alle karpers blijven op dezelfde strook, sommige karpers blijven gewoon trekken, en komen misschien wel nooit meer langs jou stek voorbij.
monstercarps  
#25 Gepost : maandag 19 december 2011 19:04:55(UTC)
monstercarps

30 ponder

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar dat ze er nooit meer langskomen zal alleen op hele grote kanalen zijn denk ik
Keep it simple...
Erwin  
#26 Gepost : dinsdag 20 december 2011 11:44:16(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja, dat heeft heel erg te maken met de trekroute. Ik ben van mening dat vissen op kanalen een trekroute hebben die per vis verschillend kan zijn. De ene vis komt om de dag langs dezelfde plek terwijl een andere karper hier een week over kan doen. Deze heeft dus een veel grotere trekroute.

Wat ik wel interessant vind is dat je met het opbouwen van een voerstek vissen op je plek kan krijgen die er normaal niet zouden komen. Dat konden we goed zien toen we met de CarpCam op een kanaal filmde. Vis die normaal heel erg veel trekt hing bijna de gehele dag op de stek...

Best wel logisch wanneer ze geen moeite hoeven te doen om voedsel te vinden.
PascalP  
#27 Gepost : dinsdag 20 december 2011 20:15:23(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

ik denk ook dat de vissen een vaste trekroute hebben want op de meeste kanalen is er toch om de ...km een stuw waar de vissen niet door kunnen zwemmen en dus weer op hun eigen route weer trug zwemmen en zo steeds op en neer zwemmenThink
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
sven  
#28 Gepost : maandag 9 januari 2012 20:36:28(UTC)
sven

Nieuwe uitzetting

ik zou met bollies voern , partikels zou ik niet echt op kanaal voeren kan voor slapelozen nachten zorgen en dit niet van karper maar van brasems en kroezen die zijn daar verzot op ik geloof wel in het feit dat brasem karper aan trekt maar op kanaal zal je naar mijn weten toch lang mogen brasem drillen en daarvoor ga je toch niet kanaal vissen Blij
karpers groot of klein op hen vissen blijft fijn Blij
Dirkvb  
#29 Gepost : zondag 5 februari 2012 15:08:37(UTC)
Dirkvb

5 ponder

Bij ons helpt het zeker om te voeren alleen meestal mais of hennep help niet daar komen alleen witvis op af ik zou gaan voor boilies of tijgernoten gewoon een dag of 3 voorvoeren dan komt het volgens mij wel goed.
Mvg. Dirk

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.