logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Pollvraag : Bij de aanschaf van materiaal let ik vooral op:
Keuze Stemmen Statistieken
  Het prijskaartje
6
15 %
  Goede recenties
4
10 %
  Ik ben heel trouw aan bewezen merken
22
57 %
  Als het maar mooi / duur is
2
5 %
  Overig
4
10 %
  Totaal 38 100%
Gasten kunnen niet stemmen. Registreer jezelf.
3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#21 Gepost : donderdag 17 november 2011 00:44:07(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
floriskouters schreef:
Waarom jogging broek kopen bij een hengelsport winkel. Kan toch ook gwn in normale winkel en is daar meestal goddkoper ook

tsja.....
waarom een blikje cola bij de pomp halen als het in de supermarkt goedkoper is?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Davey Remmig  
#22 Gepost : donderdag 17 november 2011 01:23:04(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Lodewijk schreef:
floriskouters schreef:
Waarom jogging broek kopen bij een hengelsport winkel. Kan toch ook gwn in normale winkel en is daar meestal goddkoper ook

tsja.....
waarom een blikje cola bij de pomp halen als het in de supermarkt goedkoper is?

gigglesmil dat vind ik dan wel een heel goed tegen antwoord!!!!

Enne ik ben trouw aan bepaalde merken echter kijk ik ook altijd naar functionaliteit en eigen ervaring.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 november 2011 01:24:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Andre  
#23 Gepost : donderdag 17 november 2011 12:34:35(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Mijn spullen moeten in de meeste gevallen in de eerste plaats functioneel/goed zijn (goede recensies), op de 2e plaats mooi. Heel merkentrouw ben ik niet, maar er zijn wel merken die duidelijk beter bij mn wensen aansluiten dan andere.

Helaas voor mn portemonee kan ik het zo af en toe niet laten mn geld uit te geven aan spullen die ik eigenlijk niet persé nodig heb, maar waar ik mijn zinnen wel heb op heb gezet. Zo heb ik veul geld uitgegeven voor een set Daiwa Windcast molens, terwijl ik al een goede set Daiwa Emblems had. Dat geld had ik ook kunnen besteden aan goeie winterkleding, een mooie stretcher, een nieuwe stoel, misschien zelfs een 2e hands voerbootje...maarja ze zijn wel mooi die nieuwe molens >.<
Mister X  
#24 Gepost : donderdag 17 november 2011 13:26:40(UTC)
Mister X

50 ponder

Off & On-Topic:

Persoonlijk vind ik de stelling kort gegrepen zit veel verschil tussen aanschaf
van materiaal (hengels, molens, piepers, enz) t.a.v klein materiaal. De keuze kan
makkelijk gemaakt worden, weg met rommel uit aizia met een levensduur van
een 1 dags vlieg! Begrijp mij niet verkeerd komt genoeg kwaliteits materiaal uit
azië, groot verschil westerse merken maken gretig gebruik van lage loon arbeider.

Massaal fabrieken openen overzee strenge controles houden op materiaal. Onder het
toeziend oog van communistische landen. Sterker nog kom je uit het stads leven in
china heb je recht op gratis ziekenfonds & school. Platteland mensen krijgen deze
luxe gewoon niet. Met andere woorden racisme/slavenarbied doe hier niet aan mee!

Consumenten helpen hier aan mee door het kopen van producten (made in china) als
wij simpel weg deze producten links laten liggen, materiaal kopen uit het westen
misschien helpen wij elkaar de shit uit! Kijk a.u.b verder dan je hengels lang is goed.

Producten hebben een bepaalde levensduur hier wordt handig op in gespeeld, spullen
gaan stuk consument blijft kopen het cirkeltje is weer rond. Argument spullen van
A kwaliteit (niet perse merkgebonden) zijn met liefde & passie gemaakt, soms zelf
met de hand. Feeling/afwerking & oog op details spreken mij aan. functionaliteit
levensduur/prijs hierop volgend. Producten zonder marketing mond op mond reclame
gelieve mijn voorkeur. Spullen krijgen naar verloop van tijd sentimentele waarde
(zuinig zijn op materiaal) dit is onbetaalbaar. Investeringen verdienen zich terug
met een voldaan gevoel lang van materialen & vissen kunnen genieten toch of niet Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 november 2011 00:51:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Andre  
#25 Gepost : donderdag 17 november 2011 15:15:18(UTC)
Andre

30 ponder

Je springt een beetje van de hak op de tak Jowan, een aantal van jouw zinnen snap ik niet. Is nou de rode draad in je verhaal "koop niets meer waar made in China" op staat? Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Mister X  
#26 Gepost : donderdag 17 november 2011 16:30:08(UTC)
Mister X

50 ponder

Andre schreef:
Je springt een beetje van de hak op de tak Jowan, een aantal van jouw zinnen snap ik niet. Is nou de rode draad in je verhaal "koop niets meer waar made in China" op staat? Is dat niet een beetje kort door de bocht?

Lees mijn verhaal goed door zeg hier heel veel in het kort, paragraaf 1 je hebt 2
type fabrieken in asia 1 beheerd door aziaten 2 door westerse landen. Mijn kritiek
geld voor bijde, dit geval china mag wel beter kwaliteit leveren. Commentaar het
westen moet niet klagen boehoe het gaat zo slecht in ons land terwijl zij overzee
bakken met geld verdienen. Paragraaf 2/3 mag je zien als toevoeging bovenvermeld
gegeven argumentatie genoeg lijkt mij? Paragraaf 4 conclusie help small business
people (zelfstandig ondernemers) 2 vliegen in 1 klap helpen wij de economie in ons
eigen land de shit uit (geld ook voor buitenland). De oplossing is helemaal niet
moeilijk het wordt je moeilijk gemaakt, rozengeur & maneschijn tot dat je aan het
vissen slaat, geconfronteerd hard wakker wordt toch maar voor degelijkheid gagaan.

PS: Je bent nu wel achter dat ik niet van bullshit hou wind gaan doekjes om feiten
(algemeen bekend) maar waar niemand voor uit komt (politieke of financiële reden).

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 november 2011 16:35:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#27 Gepost : vrijdag 18 november 2011 00:15:32(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Tja... erg off topic dit...

Ik begrijp je puntje Jowan en we kunnen dit allemaal heel hard schreeuwen maar we werken er allemaal zelf aan mee.... Wij willen alles zo goedkoop mogelijk... toch? Dat kan alleen wanneer we het door lage lonen landen laten fabriceren. Als jij 100 euro per molen meer moet betalen, zou je het doen?

Het verhaal heeft ook een keerzijde. Er valt niets goed te praten, maar stel nou, dat wij producten uit deze landen zouden boycotten... Stel we zouden niets meer door China laten fabriceren, dan hebben die mensen helemaal geen werk en dus geen eten. In landen als China is het verschil tussen rijk en arm enorm. Het probleem zit hem in de staatsmacht.

Het is erg hard maar wel een stukje realiteit.

Nou weer on topic Knipoog
Erwin  
#28 Gepost : vrijdag 18 november 2011 00:24:27(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Toch nog aardig wat mensen die af gaan op reviews.... We voelen die druk!?!

Natuurlijk wordt er ook veel gehyped en geïndoctrineerd door alle gratis DVD's die we krijgen. Ondanks dat niemand het zal toegeven werkt deze vorm van reclame enorm goed. Er worden niet voor niets tonnen in gestoken. Korda is er groot mee geworden. Producten sexy in beeld brengen, voor elk probleem een gepaste oplossing en dikke vissen vangen dankzij....

Ook ik ben er eerlijk gezegd vatbaar voor.... ze doen het erg goed Knipoog

Davey Remmig  
#29 Gepost : vrijdag 18 november 2011 00:52:43(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Erwin met producten sexy in beeld brengen bedoel je dan zoiets?

UserPostedImage

dan snap ik wel dat je er vatbaar voor bentKnipoog
Erwin  
#30 Gepost : vrijdag 18 november 2011 00:56:41(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Dit is precies wat ik bedoel en ik zeg je eerlijk... Ik heb hier een zwak voor... Ik voel het weer opkomen...
Davey Remmig  
#31 Gepost : vrijdag 18 november 2011 01:12:15(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Erwin schreef:
Dit is precies wat ik bedoel en ik zeg je eerlijk... Ik heb hier een zwak voor... Ik voel het weer opkomen...

ghe ghe, dat word dus mad bollen halen misschien krijg je haar er wel bij Breede lach
Henk Haarlem  
#32 Gepost : vrijdag 18 november 2011 08:55:26(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Davey Remmig schreef:
Erwin schreef:

ghe ghe, dat word dus mad bollen halen misschien krijg je haar er wel bij Breede lach

Ja en dan moet je haar ook mee slepen naar de waterkant.Knipoog
Of je blijft thuis en gaat nooit meer vissen.Think
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Andre  
#33 Gepost : vrijdag 18 november 2011 09:33:16(UTC)
Andre

30 ponder

Ik denk dat we stuk voor stuk, óók de mensen keihard tegen de stroom in willen gaan, keihard worden 'geíndoctrineerd' door reclame/marketing of we willen of niet. Gebeurd allemaal heel onbewust.

Ik lees de laatste tijd veel over problemen met fox beetverklikkers op fora (en delkims net zo hoor). Toch krijg je steevast te horen op boards, dat je voor goede beetverklikkers delkims of fox moet hebben, want die zijn betrouwbaar. Als echte visser moet je een van die twee hebben. Gelukkig komt er de laatste tijd veel nieuws op de markt :-)
Erwin  
#34 Gepost : vrijdag 18 november 2011 10:10:54(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Andre schreef:
Ik denk dat we stuk voor stuk, óók de mensen keihard tegen de stroom in willen gaan, keihard worden 'geíndoctrineerd' door reclame/marketing of we willen of niet. Gebeurd allemaal heel onbewust.

Maar natuurlijk. Waarom denk je dat ze er zoveel geld in pompen. Het is mijn werk (reclame) en kan je beloven dat het werkt.
Anne  
#35 Gepost : vrijdag 18 november 2011 19:07:00(UTC)
Anne

25 ponder

Ik kijk alleen naar recenties en of het iets is wat ik goed kan gebruiken. Heb ik het product eenmaal zal ik niet zo gauw een andere aanschaffen tenzij er duidelijke grote verbeteringen zijn toegepast.

Wat betreft half blote vrouwen en visspullen ben ik snel klaar. Ik ga vissen om ff van de vrouw af te zijn dus zal ik zeker geen spullen kopen die met vrouwen zijn aangeprezen Knipoog
(gaat niet op voor vrouwelijk schoon op beurzen en life-demonstratiesKnipoog )
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
PascalP  
#36 Gepost : vrijdag 18 november 2011 23:15:29(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

ik kijk altijd eerst of het een goed merk is of er goede reacties over zijn, of het goed bevalt bij anderen. dan kijk ik naar de prijs, zijn ze te duur, jammer dan toch verder kijken naar andere dingen
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
spodfather  
#37 Gepost : zaterdag 19 november 2011 10:52:51(UTC)
spodfather

20 ponder

De duurzaamheid waar sommige vertrouwde merken zich mee profileren is waar ik voor ga.

Duurzaamheid en functionaliteit d.m.v. onderzoek en testen van eigen producten.
Inbreng van ervaren vissers zie je ook meteen aan een product af.

omdat je features tegenkomt die je verbaasd doen staan over de simpelheid, en functionaliteit van hetgeen je gekocht hebt.

Voorbeeld: ik had eerst altijd een trend foudraal, niets mis mee, maar je kon deze niet fatsoenlijk dragen en bij een maat van me was deze al gescheurd (beetje door lompheid maargoed) maar ik deed het er maar mee.

toen een fox quiver foudraal gekocht (met losse hengelsleeves)
en een wereld ging voor me open!
Supersterk, waterdicht, apart vak voor de shelter, rodpod, bierstoel, er kon vanalles in, en de foudraal zit perfect op je rug (ik fiets dus erg belangrijk)

conclusie: je betaald wel meer, maar er zitten ook daadwerkelijk meer " onderzoeksuren" in. Dus in wezen is het logisch.
Je bespaard jezelf een hoop tijd en moeite en ergernis door kwalitatief betere en functionele spullen te kopen.
Het kost wat meer, maar je hebt er ook langer plezier van

een bedchair van 60 euro die maar 1 jaar meegaat kost je 5 euri per maand gebruik
een bedchair van 150 euro die 3 jaar meegaat kost je 4.16 euri per maand gebruik
Dus in verhouding betaal je minder, en is goedkoop inderdaad duurkoop!

En dan nog maar niet te denken aan de ergernis als iets onverwachts kapot gaat,
Vooral tijdens een sessie...Domme ik
Ik heb geen auto, als mn foudraal kapot gaat aan het water heb ik een probleem...
stel de draagband breekt, dan kan ik deze ter plekke omwisselen met de draagband van mn fox tas (dezelfde lengte padded Click-on draagriem). dat had niet gekund met het trendfoudraal waarbij de draagband onvervangbaar was.

gr
SF

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 november 2011 10:56:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#38 Gepost : zaterdag 19 november 2011 13:39:42(UTC)
chiele

45 ponder

Davey Remmig schreef:

UserPostedImage

Diem doet het ook zo
wel, het werkt bij mij alleszins Breede lach

[img]http://www.diem-angling.com/viewimage.asp?File=[images/girls/live-1.jpg][/img]

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 november 2011 13:40:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Erwin  
#39 Gepost : zaterdag 19 november 2011 15:01:09(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Tuurlijk werkt het! Seks sells! Marketingtruc nummer 1. Geen inspiratie of goed concept, een mooie vrouw erbij en je verkoopt je spul Blij
team nootdorp  
#40 Gepost : maandag 21 november 2011 20:21:14(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Davey Remmig schreef:

UserPostedImage

ik hou wel van die ronde vormen

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (15)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.