na lang wachten zal ik mijn recoil rig presenteren,ik vis er nu reeds 2 jaar mee en op ieder water boekte ik succes,het enigste nadeel dat ik aan de rig ondervind is het uitwerpen,daar bemerkte ik toch paar nadelen op van in de war te liggen,maar omdat ik meestal op waters vis met mijn voerboot heb ik er geen last van
nu het matriaal:
als onderlijn gebruik ik al jaren de quicksilver van kryston,de voordeel gaat uit naar de 35 lb,weet het redelijk zwaar maar zeer schuurbestendig
als haak gebruik ik meestal de fox arma point SR nr 6 of 8,nagelang het haakaas voor boilies nr 6 en voor tijgernoten,mij favorit aas nr 8
de haak bevestig ik altijd met de bekende line allliner
aan de onderlijn bevestig ik dan korda swingel van klein formaat
dit is mijn standaard rig met lengte van 8 tot 10 cm
nu het rekker systeem,2 de deel van de rig
als matriaal gebruik ik al selicone ,de selicone tube van 0.75 mm van ESP,de lengte daarvan is meestal een 8 a 10 cm
de ondelijn die in de selicone zal bevinden gebruik ik super skin van sufix een gecoatingse onderlijn,
waarom ik deze gebruik zijn 2 reden voor,is stevige onderlijn en zeer gemakkelijk in de selicone tube te brengen
om de gecoating onderlijn in de tube te brengen is heel simpel,maak de tube nat door er speeksel door te blazen,en de onderlijn glijd er door als boter,dit 1 maal gedaan laat ik de tube op de rol met gecoating onderlijn zitten zie foto
eens de tube erop verwijder ik zo 15 cm coating van de onderlijn en knip dat een 15 cm lange gecoating onderlijn van de rol met in midden van de onderlijn de tube
dit dan gedaan maak ik de rig met kleine swingel vast,aan de andere kant van bevestig ik dan eveneens van korda de big eye swingel vast
het kleine oog bevestig dan aan de onderlijn in de selicone tube,eens die 2 bevestig ,schuif ik de selicone tube over de oog van de swingel en klaar is kees
wat ik ook nog min punt vind is na paar drils de selicone tube verslijten en tube van het oog breekt
op deze foto zie je de selicone langs ééne kant los
zo is de rig klaar
hopelijk hebben jullie wat aan mijn rig die ik bezig,als er iemand is die er verbeteringen kan aan brengen,laat mij maar weten grts rudy
Bewerkt door de gebruiker maandag 22 februari 2010 22:18:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven