logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : woensdag 6 januari 2010 12:44:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zo'n 8 jaar geleden ben ik met de recall aan de slag gegaan op een water waar de vis moeilijk te vangen was. Beten die zichzelf verraden met slechts 1 piepje. Kortom...vissen die de klappen van de zweep kennen.

Door het gebruik van deze rig, kreeg ik harde fluiters en veel meer dan voorheen (soms wel het 3 dubbele!!!). Misschien kreeg je eerder ook wel zo vaak beet, alleen wisten de karpers meteen van de haak af te komen. Door de spanning van het elastiek was dit niet mogelijk waardoor je meer ving en alleen nog maar fluiters kreeg.

Toen maakte ik deze rig met een hol elastiek. Hier doorheen liep de braid. Zo kon ik zelf bepalen hoe lang het elastiek kon rekken. Het heeft dus de zelfde werking als de (w)onderlijn, alleen is het mooi compact.

Tegenwoordig heb je van Trakker en Nash ook braid soorten, die onderwater krimpen, en veranderen in een soort elastiek. Het zal nooit zoveel veerkracht hebben als elastiek, maar het zinkt in elk geval mooi af en is mooi compact(bekijk hier de werking van de braid).

UserPostedImage

Wat vinden jullie van dit soort rigs? En hebben jullie er ook zulke goeie ervaringen mee? Wordt er überhaupt nog wel eens mee gevist?
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : donderdag 7 januari 2010 20:05:43(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Niemand ervaring met deze rig?
Frank  
#3 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 02:51:07(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Toch wel Erwin, gebruik het soms nog maar dan op een heel andere manier. De bungee-rig met PB maken lukt wel maar je wel uitkijken welk onderlijn materiaal je gebruikt.
Later is Nash uitgekomen met de Trigga Link wat eens zo fel besproken werd en gebruikt werd heeft even rap terug zijn anonimiteit gekend.

Ik zal eens wat foto's nemen van mijn systeem en hier dan plaatsen.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Hennie Bodde  
#4 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 10:26:59(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Heb wel veel gevist met een bungee rig in het verleden en gebruik ze nog wel eens.
Viste er meestal met zwaarder lood mee, zo'n 140 of 170 gram.
Inhaking was wel altijd super en kreeg meestal eerst 1 of 2 piepen en dan een keiharde run op deze systemen doordat de druk op de haak punt niet gelijk volledig is.
Mooi een voor waarschuwing dus om al tijdig naar je hengel te lopen.
Helemaal zelf bedacht.........




Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 18:48:23(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En vissen jullie nog steeds met deze rig?

Erwin
SnowMan  
#6 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 08:05:07(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Ja Erwin, ook ik gebruik het vaak,

is dan wel van een ander merk maar de werking is idem.
Vind je ook in het gamma van Ultimate, zijn wel failliet maar zullen vrij snel terug opstarten.

Simpel en doeltreffend,
heb zelfs vaak de indruk dat sommige het wel eens veel te ver gaan zoeken.

Grtz Danny
rudy m  
#7 Gepost : dinsdag 9 februari 2010 21:53:13(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

ik vis mijn laatste 2 jaar uitsluitend met een gelijkaardige rig,volgende week ga ik naar de winkel om wat klein gerief en zal ik eens een presentatie tonen van mijn rig,ik vind persoonlijk dat mijn vangsten de laatste tijd flink de hoogte zijn in gegaan,op kanaal waar ik verleden jaar viste wist ik van de 11 gekende dertigers,8 dertigers te vangen,moet zeggen dat ik verleden jaar een vrij slecht jaar had daar op kanaal,had niet veel vis maar wist wel van de 22 vissen daar 14 vissen boven de 10 kg te vangen waarvan er 8 de grens van 15 kg overschreden.
weet van maten die er 10 vissen vangen op jaar waarvan er maar 2 of 3 vissen boven 10 kg zijn.
mijn balans van 2008 was dat ik er 53 vissen had en 12 varen boven de 10 kg.
in 2007 ving ik er 28 vissen en er waren er maar 3 van boven de 10 kg,de zwaarste vis was dan 12.900 kg en dat was dan zonder de recall rig.
enigste nadeel dat ik ondervond bij mijn systeem was bij werpen vlug in de war lig,dat was op water zonder voerboot,met voerboot heb nog geen problemen ondervonden

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 9 februari 2010 21:54:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Erwin  
#8 Gepost : dinsdag 9 februari 2010 21:58:54(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik ben erg benieuwd Rudy! Laat zien!
rudy m  
#9 Gepost : maandag 22 februari 2010 22:07:36(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

na lang wachten zal ik mijn recoil rig presenteren,ik vis er nu reeds 2 jaar mee en op ieder water boekte ik succes,het enigste nadeel dat ik aan de rig ondervind is het uitwerpen,daar bemerkte ik toch paar nadelen op van in de war te liggen,maar omdat ik meestal op waters vis met mijn voerboot heb ik er geen last van

nu het matriaal:
als onderlijn gebruik ik al jaren de quicksilver van kryston,de voordeel gaat uit naar de 35 lb,weet het redelijk zwaar maar zeer schuurbestendig
UserPostedImage

als haak gebruik ik meestal de fox arma point SR nr 6 of 8,nagelang het haakaas voor boilies nr 6 en voor tijgernoten,mij favorit aas nr 8
de haak bevestig ik altijd met de bekende line allliner
aan de onderlijn bevestig ik dan korda swingel van klein formaat
dit is mijn standaard rig met lengte van 8 tot 10 cm

nu het rekker systeem,2 de deel van de rig
als matriaal gebruik ik al selicone ,de selicone tube van 0.75 mm van ESP,de lengte daarvan is meestal een 8 a 10 cm
UserPostedImage
de ondelijn die in de selicone zal bevinden gebruik ik super skin van sufix een gecoatingse onderlijn,
waarom ik deze gebruik zijn 2 reden voor,is stevige onderlijn en zeer gemakkelijk in de selicone tube te brengen
UserPostedImage
om de gecoating onderlijn in de tube te brengen is heel simpel,maak de tube nat door er speeksel door te blazen,en de onderlijn glijd er door als boter,dit 1 maal gedaan laat ik de tube op de rol met gecoating onderlijn zitten zie foto
UserPostedImage
eens de tube erop verwijder ik zo 15 cm coating van de onderlijn en knip dat een 15 cm lange gecoating onderlijn van de rol met in midden van de onderlijn de tube
dit dan gedaan maak ik de rig met kleine swingel vast,aan de andere kant van bevestig ik dan eveneens van korda de big eye swingel vast
UserPostedImage
het kleine oog bevestig dan aan de onderlijn in de selicone tube,eens die 2 bevestig ,schuif ik de selicone tube over de oog van de swingel en klaar is kees
wat ik ook nog min punt vind is na paar drils de selicone tube verslijten en tube van het oog breekt
op deze foto zie je de selicone langs ééne kant los
UserPostedImage
zo is de rig klaar
UserPostedImage
hopelijk hebben jullie wat aan mijn rig die ik bezig,als er iemand is die er verbeteringen kan aan brengen,laat mij maar weten grts rudy

Bewerkt door de gebruiker maandag 22 februari 2010 22:18:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Ron van Houtum  
#10 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:18:58(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
even een vraag waarom gebruiken jullie geen trigga link van nash?
werkt ook ideaal.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin  
#11 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:23:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Vind ik zelf niet ver genoeg krimpen. Hierdoor zit er ook bijna geen rek in. Verder is het wel mooi spul.
rudy m  
#12 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:31:04(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

spreek je nu over mijn systeem of over de trigga link,
,zelf heb ik eerstook met de trigga link gevist en ben dan over gestapt naar mijn systeem en gebruik dit al 2 jaar
Erwin schreef:
Vind ik zelf niet ver genoeg krimpen. Hierdoor zit er ook bijna geen rek in. Verder is het wel mooi spul.
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Erwin  
#13 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:34:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hahaha...ik heb het over Trigga link. Jouw systeem heb ik jaren lang gebruikt
timvanzanten  
#14 Gepost : maandag 22 februari 2010 23:38:10(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
super Rudy, dat je de tijd nam om foto's te maken en zo je rig met ons te delen! dat apprecieren we enorm. ziet er goed uit!
roy pluim  
#15 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 13:28:22(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

als er zoiets als een cf systeem op de markt is zou ik deze niet meer gebruiken
Erwin  
#16 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 13:40:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En dan te bedenken dat de versie hiervoor een los elastiekje had en de lijn als een lus eronder hing.
Deze versie heb ik zelf veel gebruikt en veel vis mee gevangen. Ik kan me nog wel een moeilijk dressuur water herinneren waar ik vissen ving, die voorheen al een hele tijd niet waren gevangen. Op dat water ging ik van 1 naar 5 runs op een nacht. Een fantastische rig en bedankt voor het delen Rudy!

Erwin
JulienH  
#17 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 15:31:08(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

@Rudy

Top dat je de tijd neemt om je rig te showen. Ik wil je een tip meegeven voor de fotografie! Op bijna elke camera zit een Macro functie, vaak aangeduid met een bloemetje. Hiermee kun je de foto's die je hebt genomen veel scherper krijgen. Probeer het maar eens...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
rudy m  
#18 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 20:20:07(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

weet julien,kreeg de fotos niet zuiver,mijn fototoestel is afgestemt op karperfotos he,daar heb geen macro nodig Breede lach even seriues nu,moet nog wat leren wat fotos betekend,heb me gisteren zot gezocht maar met jou tip even proberen grts rudy

JulienH schreef:
@Rudy

Top dat je de tijd neemt om je rig te showen. Ik wil je een tip meegeven voor de fotografie! Op bijna elke camera zit een Macro functie, vaak aangeduid met een bloemetje. Hiermee kun je de foto's die je hebt genomen veel scherper krijgen. Probeer het maar eens...
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Frank Penning  
#19 Gepost : donderdag 22 april 2010 23:02:55(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

hoe krijgen jullie het lucht uit de tube???
Erwin  
#20 Gepost : donderdag 22 april 2010 23:54:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik maak gebruik van kneedbaar lood Frank. Lucht krijg je er nooit uit. Een klein stukje om je stuitje en in het midden van het elastiek houd de boel goed op de bodem.

Gr. Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.