logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#1 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 19:34:43(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
De Galaxy-smartphones van Samsung mogen niet meer in ons land worden verkocht. De rechter heeft de verkoop verboden. Concurrent Apple had een kort geding tegen de Koreanen aangespannen.

De uitspraak betekent dat de Galaxy S, de Galaxy S II en de Ace vanaf oktober uit de winkels gehaald moeten worden, ook in de rest van Europa. In ons land wordt de tablet-pc niet verboden.

Apple vindt dat Samsung met de Galaxy's de iPhone van Apple kopieert. In veel landen probeert de Amerikaanse fabrikant daarom een verkoopverbod voor elkaar te krijgen.

http://­www.­rtl.­nl/­(/­actueel/­rtlnieuws/­binnenland/­Knipoog/­components/­actueel/­rtlnieuws/­2011/­08_­augustus/­24/­binnenland/­galaxy_­telefoons-samsung-verboden.­xml

wat sneu zeg!!!!

dr zijn hier apple gebruikers op het forum en ben wel is benieuwd wat jullie hier nou van vinden
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Sponsor
luuk412  
#2 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 20:03:52(UTC)
luuk412

25 ponder

wat doet apple weer zielig
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
tom de maat  
#3 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 22:58:02(UTC)
tom de maat

35 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb dus nog net op tijd een sgs2 Breede lach top telefoon
leen  
#4 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 23:28:02(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Lodewijk schreef:
De Galaxy-smartphones van Samsung mogen niet meer in ons land worden verkocht. De rechter heeft de verkoop verboden. Concurrent Apple had een kort geding tegen de Koreanen aangespannen.

De uitspraak betekent dat de Galaxy S, de Galaxy S II en de Ace vanaf oktober uit de winkels gehaald moeten worden, ook in de rest van Europa. In ons land wordt de tablet-pc niet verboden.

Apple vindt dat Samsung met de Galaxy's de iPhone van Apple kopieert. In veel landen probeert de Amerikaanse fabrikant daarom een verkoopverbod voor elkaar te krijgen.

http://­www.­rtl.­nl/­(/­actueel/­rtlnieuws/­binnenland/­Knipoog/­components/­actueel/­rtlnieuws/­2011/­08_­augustus/­24/­binnenland/­galaxy_­telefoons-samsung-verboden.­xml

wat sneu zeg!!!!

dr zijn hier apple gebruikers op het forum en ben wel is benieuwd wat jullie hier nou van vinden

Sneu is als je snoep van een kind afpakt. Het gaat hier over miljoenen/miljarden $$'s. Als het andersom was, gebeurde hetzelfde. Of we moeten zeggen dat (dergelijke) rechtzaken in z'n algemeenheid een sneue zaak zijn. Dan heb je wel een punt. Maar tegenwoordig worden er al rechtzaken aangespannen omdat er geen bord stond bij een zwembad met daarop "in water kan je verdrinken".. da's pas een sneue tendens :-(

.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 24 augustus 2011 23:30:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#5 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 00:35:25(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Alles gaat om marktaandeel. laten we ook eerlijk zijn dat iedereen Apple wilt nadoen! en jah, het is sneu maar Apple is een hele grote jongen en hun verdedigen hun marktaandeel waar het kan. waarom? omdat het kan!
Lodewijk  
#6 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 01:12:48(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
timvanzanten schreef:
Alles gaat om marktaandeel. laten we ook eerlijk zijn dat iedereen Apple wilt nadoen!!

speak for youre self Knipoog
ik haat apple
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#7 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 02:48:23(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Slimme zet van Apple. Tegenwoordig zijn die galaxy's zelfs beter dan de iPhone! en je betaalt er een stuk minder voor.. Ze zagen waarschijnlijk hun omzet omlaag gaan, vandaar de rechtszaak!
Me...myself...and my rods!
Patrick Wolters  
#8 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 07:50:22(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Ben zelf een iphone gebruiker maar vind apple nu wel doorslaan als je achter je product staat zou een beetje concurentie je toch niet kunnen deren.
Ook de restricties die apple op zn producten heeft zijn ronduit klote maar gelukkig zijn hier oplossingen voor ik zeg lang leve de jailbreak!!
Mvg patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Erwin  
#9 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 10:49:52(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het spannen van rechtzaken in die branche is een soort van mode verschijnsel. Als je als telefoonmaker niet aanklaagt of aangeklaagd wordt hoor je er niet bij. Dan doe je niet mee in de markt.

Het gaat de bedrijven ook hoofdzakelijk om de verschillende patenten. Patenten kosten geld en ze zitten er heel erg kort op (vooral Apple) om deze te beschermen. Het is eigenlijk een groot machtspelletje, wat ik wel gevaarlijk vind. Bedrijven hebben concurrentie nodig en Apple heeft er momenteel maar 1. Dit is Samsung. Deze telefoonmakers komen een beetje in de buurt bij wat Apple aan mobieltjes/iPad's verkoopt. Middels rechtszaken zitten ze elkaar dwars.

Ook ik ben van mening dat Samsung Apple kopieert alleen is dat een logisch gevolg van hun succes en innovativiteit. Ook denk ik dat het goed is om de bedrijven scherp te houden. Zeer waarschijnlijk zal over een week de eerste Samsung in de winkel liggen en wordt het achter gesloten deuren afgehandeld. Allemaal pesterijen....

Ik ben een echte apple gebruiker (al zo'n 10 jaar, dus al voor ze zo groot werden) en vind het ook wel jammer dat het zo moet, al begrijp ik wel dat je je succes wilt beschermen. Zou je dit niet doen wordt alles klakkeloos gekopieerd en omdat concurrenten het goedkoper kunnen aanbieden (geen/minder ontwikkelkosten) loop je alles mis.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 25 augustus 2011 10:51:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Bartello  
#10 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 20:49:06(UTC)
Bartello

10 ponder

Jorden schreef:
Slimme zet van Apple. Tegenwoordig zijn die galaxy's zelfs beter dan de iPhone! en je betaalt er een stuk minder voor.. Ze zagen waarschijnlijk hun omzet omlaag gaan, vandaar de rechtszaak!

pomtiedom,..... galaxy's beter dan de iPhone.... ik ken anders genoeg mensen die de galaxy toestellen letterlijk en figuurlijk naar de galaxy willen gooien 128fs31818

Nahjah misschien ben ik bevooroordeeld, maar als ik de toestellen naast elkaar leg vind ik de galaxy echt niet beter dan de iPhone! ;-)
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Bartello  
#11 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 20:52:42(UTC)
Bartello

10 ponder

Erwin schreef:
Het spannen van rechtzaken in die branche is een soort van mode verschijnsel. Als je als telefoonmaker niet aanklaagt of aangeklaagd wordt hoor je er niet bij. Dan doe je niet mee in de markt.

Het gaat de bedrijven ook hoofdzakelijk om de verschillende patenten. Patenten kosten geld en ze zitten er heel erg kort op (vooral Apple) om deze te beschermen. Het is eigenlijk een groot machtspelletje, wat ik wel gevaarlijk vind. Bedrijven hebben concurrentie nodig en Apple heeft er momenteel maar 1. Dit is Samsung. Deze telefoonmakers komen een beetje in de buurt bij wat Apple aan mobieltjes/iPad's verkoopt. Middels rechtszaken zitten ze elkaar dwars.

Ook ik ben van mening dat Samsung Apple kopieert alleen is dat een logisch gevolg van hun succes en innovativiteit. Ook denk ik dat het goed is om de bedrijven scherp te houden. Zeer waarschijnlijk zal over een week de eerste Samsung in de winkel liggen en wordt het achter gesloten deuren afgehandeld. Allemaal pesterijen....

Ik ben een echte apple gebruiker (al zo'n 10 jaar, dus al voor ze zo groot werden) en vind het ook wel jammer dat het zo moet, al begrijp ik wel dat je je succes wilt beschermen. Zou je dit niet doen wordt alles klakkeloos gekopieerd en omdat concurrenten het goedkoper kunnen aanbieden (geen/minder ontwikkelkosten) loop je alles mis.

Compleet mee eens Erwin, een toevoeging is dat zowel Samsung als Apple elkaar nodig hebben. Veel Apple hardware komt uit de Samsung fabrieken, maakt het kopieeren makkelijker en het kost Samsung geld wanneer het slechter gaat met Apple :-)

Persoonlijk vind ik het gooien met software patenten onzin maar ik kan me voorstellen dat je (Apple) je eigen koninkrijk wilt beschermen. Dit soort rechtzaken komen vaak voor in Amerika, jammer dat het nu ook in Europa moet gebeuren :(
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Jorden  
#12 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 21:36:42(UTC)
Jorden

45 ponder

Bartello schreef:
Jorden schreef:

pomtiedom,..... galaxy's beter dan de iPhone.... ik ken anders genoeg mensen die de galaxy toestellen letterlijk en figuurlijk naar de galaxy willen gooien 128fs31818

Nahjah misschien ben ik bevooroordeeld, maar als ik de toestellen naast elkaar leg vind ik de galaxy echt niet beter dan de iPhone! ;-)

Als je gaat kijken naar de specificaties, zou ik toch voor een galaxy gaan hoor! Wat de iPhone zo subliem maakt, zijn de apps die er voor beschikbaar zijn! Dat is het punt waar de galaxy op faalt! Zelf zou ik ook gaan voor de iPhone, omdat ie gewoon meer apps heeft, en dus gebruiksvriendelijker is... maar voor bv. de camera ga ik tog voor de galaxy kiezen!
lennart den dekker  
#13 Gepost : vrijdag 26 augustus 2011 01:26:15(UTC)
lennart den dekker

10 ponder

Vandaag heeft de rechtbank in Den Haag besloten dat Samsung moet stoppen met de verkoop van de Galaxy S, S II en Ace. In antwoord hierop heeft Samsung een persbericht verstuurd waarin wordt aangegeven dat het bedrijf de verkoop van de betreffende telefoons zal doorzetten.

Samsung stelt onder meer juridische vervolgstappen te zullen nemen om ervoor te zorgen dat de Galaxy-toestellen beschikbaar blijven voor consumenten in Nederland.
Onderscheidend en innovatief

Samsung begint het bericht met de volgende zin: “De uitspraak van vandaag is een bevestiging dat de Samsung-producten uit de Galaxy-serie onderscheidend en innovatief zijn.” Dit is een sneer naar wat bijvoorbeeld Google ‘Apples angst voor concurrentie’ noemt. Naast het introduceren van nieuwe producten en technologieën zal Samsung zich blijven inzetten om wereldwijd hun intellectuele eigendomsrechten te verdedigen.
Vervolgstappen

Daarnaast zal Samsung alle mogelijke maatregelen nemen om de verkoop in Nederland door te zetten zonder dat klanten van de uitspraak hinder zullen ondervinden. Deze maatregelen zouden op juridisch vlak kunnen liggen, maar een update voor de fotogalerij-applicatie, welke inbreuk zou maken op een patent van Apple, is ook erg aannemelijk.

Ook verwacht Samsung niet dat deze Nederlandse uitspraak de verkoop in andere Europese landen zal beïnvloeden. Samsung heeft tot 14 oktober om een licentie te nemen of de inbreuk of het onderdeel te verwijderen.

welke apps heeft iphone wel die android niet heeft?
ik denk dat het aantal apps vrijwel gelijk ligt atm.

galaxy > ipheune
Jorden  
#14 Gepost : vrijdag 26 augustus 2011 01:44:00(UTC)
Jorden

45 ponder

Apple's app store = 450 000!

Android's app store = 250 000!

toch een heel verschil Knipoog
Franky26  
#15 Gepost : vrijdag 26 augustus 2011 01:59:02(UTC)
Franky26

20 ponder

Jorden schreef:
Apple's app store = 450 000!

Android's app store = 250 000!

toch een heel verschil Knipoog

Android heeft meer gratis apps! En je iphone jailbreaken vervalt je garantie!. Maar om hier verder op in te gaan samsung heeft het patent met foto scrollen overschreden. Echter word dit aangepast in android 2.3 gingerbread toestellen. Waardoor de verkoop van de galaxy range gewoon doorgaat. Het foto scrollen van links naar rechts word verandert in van boven naar beneden waardoor er geen patent schending word gedaan.

Met vriendelijke groet,

Frank
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
lennart den dekker  
#16 Gepost : vrijdag 26 augustus 2011 11:52:44(UTC)
lennart den dekker

10 ponder

android heeft een ruim aantal meer gratis apps.
over ongeveer 5 maanden heeft android apple ingehaald (zeggen de onderzoekers )

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.