45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Een half jaar geleden heb ik deze voerboot nog al eens aangehaald, maar toen was ik uit op ervaringen van mensen ivm deze boot. (die uiteindelijk zeer goed bleken te zijn). Maar nu begin ik hier een verhaal te lezen over een ontplofte SKARP boot, waarvan de oorzaak de accu is. Weet iemand hier wat meer over enzo? Of misschien toch enkele handige tips, aangezien deze boot binnenkort de mijne gaat zijn... |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 103
|
|
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Tnx voor de link, zo staan er een paar op karperwereld, maar jammer genoeg is meer dan de helft onbruikbaar... iemand nog ervaringen met deze boot? Als ik iets koop, wil ik wel zeker zijn dan ik waar krijg voor mijn geld... |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
de handleiding van de skarp boten is aangepast. je mag de accu niet in de boot zelf opladen maar in een open omgeving, dit omdat er explosieve gassen vrijkomen tijdens het opladen van batt. als je deze in de boot zelf oplaad blijven deze gassen in de boot, en een klein vonkje is genoeg om een ontploffende voerboot te creeren dus als je doet zoals in de handleiding kan dit normaal niet meet gebeuren. correct me if I'm wrong
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Dit ging ik zowiezo al doen, dus dan is er geen probleem meer... ik dacht eerst dat er een fout zat in de batterijen. |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Jorden schreef:Een half jaar geleden heb ik deze voerboot nog al eens aangehaald, maar toen was ik uit op ervaringen van mensen ivm deze boot. (die uiteindelijk zeer goed bleken te zijn). Maar nu begin ik hier een verhaal te lezen over een ontplofte SKARP boot, waarvan de oorzaak de accu is. Weet iemand hier wat meer over enzo? Of misschien toch enkele handige tips, aangezien deze boot binnenkort de mijne gaat zijn... Maat van me heeft een skarp bootje. Prima boot,alleen jammer dat de laadkleppen(bij zijn boot iig)erg zwak zijn. Heb ook verhalen gehoord over ontplofte accuu's,maar persoonlijk niks over gezien. Denk niet dat alle boten spontaan gaan ontploffen anders had skarp wel andere maatregelen getroffen. Zal allemaal wel loslopen...... Ben nog wel benieuwd welke explosieve gassen er vrijkomen bij het opladen van een batterij? Lijkt me eigenlijk erg onwaarschijnlijk want dan zou elk merk boot hier last van hebben. Vr Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Bedankt voor de reactie! maar wat bedoel je met zwakke laadkleppen? slechte materialen, gaan slecht open, gaan te snel open... |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
@diesel ben je dr mee bekend hoe een accu is opgebouwd?? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
@Diesel: er onstaat wel degelijk een extreem explosief gas tijdens het opladen van batterijen, de cellen in de meeste accu's hebben een vloeibaar elektrolyt, bij het laden ontstaat er knalgas, een explosief mengsel van zuurstof en waterstof.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-10-2010(UTC) Berichten: 87
|
Idd @louiskruyfhooft daarom zie je in een accu werkplaats dat ze een afzuiginstallatie gebruiken boven de laadruimte van accu's |
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 11-6-2011(UTC) Berichten: 187
Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
als ik mijn voerboot niet gebruik heb ik altijd de deksel open dan kan de electronica ook ventileren. en het vocht kan er beter uit plus de walm die de motor maakt. |
one life live it |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-10-2010(UTC) Berichten: 87
|
Heb je er een diesel motor in liggen dan |
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 31
|
136pk Skarpower
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
louiskruyfhooft schreef:@Diesel: er onstaat wel degelijk een extreem explosief gas tijdens het opladen van batterijen, de cellen in de meeste accu's hebben een vloeibaar elektrolyt, bij het laden ontstaat er knalgas, een explosief mengsel van zuurstof en waterstof.
Neem ik blind van je aan Maar waarom heeft alleen de skarp hier last van? Terwijl elke voerboot(en eigenlijk alles wat op afstand bestuurbaar is)accuu's heeft en niet ontploft of defect gaat? Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Jorden schreef:Bedankt voor de reactie! maar wat bedoel je met zwakke laadkleppen? slechte materialen, gaan slecht open, gaan te snel open... Ze gaan te snel open. Bij het laden maar een handdoekje eronder gelegd voor als het er "weer " onderuit kwam. Vr gr Erik |
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Lodewijk schreef:@diesel ben je dr mee bekend hoe een accu is opgebouwd?? Neen. Dat was toch ook wel te lezen uit mn eerste post? Nu wel,dat heeft Louis keurig voor me uitgelegd. Waarvoor mijn dank. Gr Erik Ps;Mijn vraag blijft.....waarom alleen bij de skarp bootjes? Er zijn talloze skarpboot bezitters die waarschijnlijk niet eens weten dat de kans bestaat dat die boot ontploft. Die er nooit van hebben gehoord..... Fijn als de handleiding dan ff word veranderd..... Bewerkt door de gebruiker maandag 18 juli 2011 11:54:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
@Diesel: Bij de scarp voerboten WERD de batterij altijd in de voerboot zelf opgeladen, hierdoor bleef het gas in de boot met een explosieve voerboot tot gevolg ik vermoedt dat bij de meest andere voerboten de batterij uit de voerboot wordt gehaald en dan pas wordt opgeladen (is ook nu in de handleiding van de scarpboot vermeld om dit te doen) grtzz
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Die vermoedens zijn niet correct.
Ook bij de skarpboot had je de keuze om ze in of uit de boot te laden.
Gr Erik
|
groet erik |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
De keuze, maar veel mensen laadden ze op in de boot zelf. nu is het verplicht om de batt uit de boot te halen als je ze oplaad
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
louiskruyfhooft schreef:De keuze, maar veel mensen laadden ze op in de boot zelf. nu is het verplicht om de batt uit de boot te halen als je ze oplaad Bij skarp wel ja. Jammer dat er nu een aansluiting(om op te laden) voor niks op de boot zit. Zou strakker zijn geweest als die er niet had gezeten nu die nutteloos is...... Als ze de kinderziektes er van te voren hadden uitgehaald was dit niet nodig geweest. Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.