logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jorden  
#1 Gepost : zaterdag 16 juli 2011 21:18:17(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Een half jaar geleden heb ik deze voerboot nog al eens aangehaald, maar toen was ik uit op ervaringen van mensen ivm deze boot. (die uiteindelijk zeer goed bleken te zijn). Maar nu begin ik hier een verhaal te lezen over een ontplofte SKARP boot, waarvan de oorzaak de accu is. Weet iemand hier wat meer over enzo? Of misschien toch enkele handige tips, aangezien deze boot binnenkort de mijne gaat zijn...
Me...myself...and my rods!
Sponsor
patrick visser  
#2 Gepost : zaterdag 16 juli 2011 21:45:10(UTC)
patrick visser


15 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 103

Dat van het ontploffe klopt inderdaad, ik zal ff een link pasen waar meer over dit onderwerp staat.
Hoop dat je er wat aanhebt.
http://karperwereld.nl/b...amp;sd=a&hilit=skarp
Jorden  
#3 Gepost : zaterdag 16 juli 2011 22:01:26(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Tnx voor de link, zo staan er een paar op karperwereld, maar jammer genoeg is meer dan de helft onbruikbaar... iemand nog ervaringen met deze boot? Als ik iets koop, wil ik wel zeker zijn dan ik waar krijg voor mijn geld...
Me...myself...and my rods!
louiskruyfhooft  
#4 Gepost : zondag 17 juli 2011 12:57:01(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
de handleiding van de skarp boten is aangepast.
je mag de accu niet in de boot zelf opladen maar in een open omgeving,
dit omdat er explosieve gassen vrijkomen tijdens het opladen van batt.
als je deze in de boot zelf oplaad blijven deze gassen in de boot, en een klein vonkje is genoeg om een ontploffende voerboot te creeren Breede lach
dus als je doet zoals in de handleiding kan dit normaal niet meet gebeuren.
correct me if I'm wrong Knipoog
Jorden  
#5 Gepost : zondag 17 juli 2011 16:12:04(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Dit ging ik zowiezo al doen, dus dan is er geen probleem meer... ik dacht eerst dat er een fout zat in de batterijen.
Me...myself...and my rods!
diesel  
#6 Gepost : zondag 17 juli 2011 17:45:10(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Jorden schreef:
Een half jaar geleden heb ik deze voerboot nog al eens aangehaald, maar toen was ik uit op ervaringen van mensen ivm deze boot. (die uiteindelijk zeer goed bleken te zijn). Maar nu begin ik hier een verhaal te lezen over een ontplofte SKARP boot, waarvan de oorzaak de accu is. Weet iemand hier wat meer over enzo? Of misschien toch enkele handige tips, aangezien deze boot binnenkort de mijne gaat zijn...



Maat van me heeft een skarp bootje.
Prima boot,alleen jammer dat de laadkleppen(bij zijn boot iig)erg zwak zijn.

Heb ook verhalen gehoord over ontplofte accuu's,maar persoonlijk niks over gezien.
Denk niet dat alle boten spontaan gaan ontploffen anders had skarp wel andere maatregelen getroffen.


Zal allemaal wel loslopen......





Ben nog wel benieuwd welke explosieve gassen er vrijkomen bij het opladen van een batterij?
Lijkt me eigenlijk erg onwaarschijnlijk want dan zou elk merk boot hier last van hebben.

Vr Gr Erik
groet erik
Jorden  
#7 Gepost : zondag 17 juli 2011 18:26:19(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Bedankt voor de reactie! maar wat bedoel je met zwakke laadkleppen? slechte materialen, gaan slecht open, gaan te snel open...
Me...myself...and my rods!
Lodewijk  
#8 Gepost : zondag 17 juli 2011 18:34:07(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
@diesel
ben je dr mee bekend hoe een accu is opgebouwd??
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
louiskruyfhooft  
#9 Gepost : zondag 17 juli 2011 19:15:41(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@Diesel: er onstaat wel degelijk een extreem explosief gas tijdens het opladen van batterijen, de cellen in de meeste accu's hebben een vloeibaar elektrolyt, bij het laden ontstaat er knalgas, een explosief mengsel van zuurstof en waterstof.
Paul Jansen  
#10 Gepost : zondag 17 juli 2011 19:32:19(UTC)
Paul Jansen


10 ponder

Lid sinds: 9-10-2010(UTC)
Berichten: 87

Idd @louiskruyfhooft daarom zie je in een accu werkplaats dat ze een afzuiginstallatie gebruiken boven de laadruimte van accu's
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk.
luuk  
#11 Gepost : zondag 17 juli 2011 20:53:45(UTC)
luuk


15 ponder

Lid sinds: 11-6-2011(UTC)
Berichten: 187

Bedankjes: 2 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
als ik mijn voerboot niet gebruik heb ik altijd de deksel open dan kan de electronica ook ventileren.
en het vocht kan er beter uit plus de walm die de motor maakt.
one life live it
Paul Jansen  
#12 Gepost : zondag 17 juli 2011 21:48:34(UTC)
Paul Jansen


10 ponder

Lid sinds: 9-10-2010(UTC)
Berichten: 87

Heb je er een diesel motor in liggen danBlij
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk.
Nicolas  
#13 Gepost : zondag 17 juli 2011 22:01:25(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

136pk Skarpower Tong
diesel  
#14 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:26:24(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

louiskruyfhooft schreef:
@Diesel: er onstaat wel degelijk een extreem explosief gas tijdens het opladen van batterijen, de cellen in de meeste accu's hebben een vloeibaar elektrolyt, bij het laden ontstaat er knalgas, een explosief mengsel van zuurstof en waterstof.


Neem ik blind van je aan


Maar waarom heeft alleen de skarp hier last van?
Terwijl elke voerboot(en eigenlijk alles wat op afstand bestuurbaar is)accuu's heeft en niet ontploft of defect gaat?



Gr Erik



groet erik
diesel  
#15 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:28:54(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Jorden schreef:
Bedankt voor de reactie! maar wat bedoel je met zwakke laadkleppen? slechte materialen, gaan slecht open, gaan te snel open...





Ze gaan te snel open.
Bij het laden maar een handdoekje eronder gelegd voor als het er "weer " onderuit kwam.



Vr gr Erik
groet erik
diesel  
#16 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:34:48(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Lodewijk schreef:
@diesel
ben je dr mee bekend hoe een accu is opgebouwd??




Neen.
Dat was toch ook wel te lezen uit mn eerste post?
Nu wel,dat heeft Louis keurig voor me uitgelegd.


Waarvoor mijn dank.



Bedankt!


Gr Erik

Ps;Mijn vraag blijft.....waarom alleen bij de skarp bootjes?



Er zijn talloze skarpboot bezitters die waarschijnlijk niet eens weten dat de kans bestaat dat die boot ontploft.
Die er nooit van hebben gehoord.....

Fijn als de handleiding dan ff word veranderd.....






Bewerkt door de gebruiker maandag 18 juli 2011 11:54:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
louiskruyfhooft  
#17 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:50:59(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@Diesel: Bij de scarp voerboten WERD de batterij altijd in de voerboot zelf opgeladen, hierdoor bleef het gas in de boot met een explosieve voerboot tot gevolg Knipoog ik vermoedt dat bij de meest andere voerboten de batterij uit de voerboot wordt gehaald en dan pas wordt opgeladen (is ook nu in de handleiding van de scarpboot vermeld om dit te doen)
grtzz Knipoog
diesel  
#18 Gepost : maandag 18 juli 2011 11:56:39(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Die vermoedens zijn niet correct.

Ook bij de skarpboot had je de keuze om ze in of uit de boot te laden.



Gr Erik

groet erik
louiskruyfhooft  
#19 Gepost : maandag 18 juli 2011 12:05:13(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
De keuze, maar veel mensen laadden ze op in de boot zelf.
nu is het verplicht om de batt uit de boot te halen als je ze oplaad Knipoog
diesel  
#20 Gepost : maandag 18 juli 2011 12:15:42(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

louiskruyfhooft schreef:
De keuze, maar veel mensen laadden ze op in de boot zelf.
nu is het verplicht om de batt uit de boot te halen als je ze oplaad Knipoog



Bij skarp wel ja.Knipoog

Jammer dat er nu een aansluiting(om op te laden) voor niks op de boot zit.
Zou strakker zijn geweest als die er niet had gezeten nu die nutteloos is......



Als ze de kinderziektes er van te voren hadden uitgehaald was dit niet nodig geweest.


Gr Erik





groet erik
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (9)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.