15 ponder Lid sinds: 29-3-2011(UTC) Berichten: 167
|
hallo. ik weet niet hoe het bij jullie zit maar soms krijg ik het gevoel dat ik egt verslaafd ben aan karper vissen. ik droom er zelfs over. als ik een goed gevoel heb over een water in de buurt. ben ik daar te vinden. school lijd er soms onder + werk. egt waar niet alleen de karper maar alles eromheen spreekt me aan. ik vis nu iets langer als 1 jaar op karper en de adrenaline gier nog door mijn lijf als ik aan het drillen ben. Greetz.(drillen) |
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik ben nog geen jaar bezig met karpervissen, maar ik probeer eigenlijk ook de meeste vrije momenten in te vullen met karpervissen. Ik denk dat het meest verslavende aan het vissen is dat je ineens van een ultiem gevoel van rust vol adrenaline zit wanneer de piepers gaan gieren. Verder voelt het ook behoorlijk voldoenend om na een mooie dril een prachtvis op je mat te hebben liggen.
@ratjetoe, als je school onder het vissen lijd neem je je huiswerk toch mee naar de waterkant. Als je statisch vist kan dat makkelijk volgens mij.
|
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Ik kwam uit de narcose na een knie operatie en wou gelijk me bed uitrennen omdat ik dacht dat ik een run had |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
er is meer in het leven dan alleen karpervissen, maar dat gaan jullie nog wel inzien...:-" :-"
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik hoop het frank, want hier is vissen echt heel mijn leven aan het inpalmen... wil later misschien visarts worden zodat ik tog iets met vissen kan doen... |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
het vissen doe ik zeker heel erg graag. maar ik onderscheid wel even wat eerst moet en dus belangrijker is |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Het moet geen obsessie worden dwangmatig moeten vissen schiet het doel compleet mis mijn mening vergeet niet genieten! Mijn geval is karpervissen en extensie van mijn leven onderschiet tussen de real world & karpervissen! 1 van mijn maten zat vroeger aan de waterkant tijdens schooltijd hij is heel vaak opgehaald tijdens het vissen. Je kan dus makkelijk in je eigen karper wereld verdwijnen gelukkig heeft hij hier van "geleerd" hij vist nu meer als vroeger mijn geval pas laat met deze hobby in aanraking gekomen (onwetendheid) maar goed beter laat als nooit geniet van je visserij Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 mei 2011 15:09:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Bij mij is het niet zo dat het mijn leven beheerst, is er tijd voor dan word er gevist. Moeten er andere dingen gebeuren, dan gebeuren die eerst; zoals werken, vriendin, sporten en andere dingen. Maargoed, het is intens genieten als je op een mooie dag lekker langs de waterkant zit. Lekker in het zonnetje, vogels om je heen, happie en een drankie mee en dan gierende beetmelder die je ineens triggert om weer in aktie te komen.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik denk dat de meeste van ons er wel bijna dagelijks mee bezig zijn. Vaak is het vissen op karper ook een soort strategisch schaakspel. Je kunt de hele week nadenken over hoe je aankomend weekend kunt knallen. Je gaat voeren, je knoopt onderlijntjes, bereid je voer, zoekt op het internet naar nieuwtjes ( www.CarpFeeling.com ) enz. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat je ermee bezig bent. In mijn geval kan het niet anders dan er dagelijks mee bezig te zijn. Maar dat is voor de meeste wel bekent . Gr. Erwin
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hier niet anders. enorm veel tijd bezig met onze geschubde vriend maar nog steeds met plezier.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
heb ook wel een verslaving aan karpervissen, maar dan de light versie ik doe het wel heel graag enzo... maar de condities hier zijn soms zo hard dat je soms zin hebt om het hele zooitje te verkopen en terug op voorntjes te gaan vissen, maar de zin gaat bij mij nu toch nooit meer weg, zeker sinds ik een nieuw thuiswater heb (drillen) |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 14-2-2011(UTC) Berichten: 199
|
25 uur per dag mee bezig... Maar verslaafd? Neuhh Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 mei 2011 19:04:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-3-2011(UTC) Berichten: 167
|
Ja peter goeie oplossing alleen nou nog de aanwezigheid op school. Ik ben sinds een paar weken ongeveer net zoveel uur aan de waterkant dan op school en thuis bij elkaar. Greetz vanaf de waterkant via de tel. ...
|
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 1.024 Locatie: Scheldewindeke Bedankjes: 13 keer Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
|
Vanaf ik vrije tijd heb probeer ik toch zeker een sesietje te doen, maar sinds juli 2010 is dit beetje het probleem tijd. Nu zijn er zaken die toch wel voorrang hebben op het vissen zoals mijn zoontje van 6 maanden en eigen huisje verder afwerken. Dus karpervissen is verslavend voor mij, maar komt wel ni op de eerste plaats! grtz |
"Carpfishing it's a way of life, my life!" |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
tja verslaving ken je het wel noemen, ben elke dag van de week met vissen bezig! dat krijg je als je ook in een hengelsportzaak werkt . mja mij hoor je niet klagen |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Ik mag van geluk spreken dat het ondertussen ook mijn werk is geworden. Maar pas op dat je niet je sociale leven naar de kloten helpt. Hang af en toe je foudraal in de kast en ga lekker met wat vrienden op stap.
Ben er ook fulltime mee bezig, maar zorg dat ik ook wel tijd vrij maak voor andere dingen.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Pas op, laat de angst voor het niet vangen van karper niet overheersen. OCD (Obsessieve Compulsieve Dwangneurose) is een behoorlijk ernstige aandoening. Er is tegenwoordig een nieuwe therapie ontwikkeld; deep brain stimulation... Een paardenmiddel, maar voor de ergste gevallen misschien een uitkomst. |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
|
@ratjetoe, als jij een toekomst in de karperwereld ambieert dan ben je goed bezig, als je dat niet doet dan zal ik toch nog is even nadenken of je wel helemaal goed bezig bent... Karpervissen is leuk, in je vrije tijd, maar als je op school moet zitten zit je niet langs de waterkant. Al begrijp ik dat het heel aantrekkelijk is om dat wel te doen. Het is jouw toekomst! Vangze! Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 mei 2011 13:55:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
verslaving nee uit de hand gelopen hobby zal ik eerder zeggen maar ik moet togh werken als ik al me spulle wil kopen en ooit nog uit huis wil karper vissen is een manier van leven geworden voor mij maar je moet ook rekening houden met je vriendin en vrienden snapje (karper)
|
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.