15 ponder Lid sinds: 29-3-2011(UTC) Berichten: 167
|
heej., ik was benieuwd wat nou de beste manier is om de vis uit het water te tillen. het net bij het vtje pakken met 1 hand en de andere aan het eind of het net van de stok halen en de zijstokken bijelkaar houden? leek me wel interesant hoe jullie het doen. greetz. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 april 2011 22:18:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Ligt een beetje aan de opponent. Meestal pak ik met 1 hand bij het spreidblok en mijn tweede hand bij het netkoord/net. Als de vis groot is dan haal ik de armen uit het spreidblok en rol ik ze op tot de vis.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
en even letten op de vinnen! deze moeten in de juiste richting tegen de borst van de vis aanliggen.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Wat Frank zegt optie 2 spreidstokken oprollen tot de vis naar mijn weten snel & veilig
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb een t-stuk tussen me netarmen zitten die ik weg kan klikken, en dat gebruik ik altijd, dus klap de armen in.
vind dat geklooi met die steel maar niks als ik naar de mat loop |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
ik doe het misschien op een aparte manier Ik schep de vis bijt mijn draad door leg de hengel weg zodat ik allebei mijn handen vrij heb op de armen van de schepnet te demonteren
Bijt mijn draad door voordeel ervan je hebt altijd weer een vers stuk draad Maar dat is mijn mening he |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
ja tim ik let altijd op de vinnen vind ik erg belangrijk met foto's onthaken en scheppen. kleine moeite om met je vinger erlangs te gaan toch? maar hoe doe je dat het best als je de vis uit het water tilt? gr. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
gestrekte arm en zorg dr voor dat de vis niks raakt totdat ie op de mat ligt voor de rest haal ik me net indd uit het blok en rol hem een stukkie op |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ron van Houtum schreef:ik doe het misschien op een aparte manier Ik schep de vis bijt mijn draad door leg de hengel weg zodat ik allebei mijn handen vrij heb op de armen van de schepnet te demonteren
Bijt mijn draad door voordeel ervan je hebt altijd weer een vers stuk draad Maar dat is mijn mening he Zit wat in nieuw stukje lijn laatste meter(s) weet niet hoeveel je door bijt. Kan ook iets makkelijker quick link onderlijntjes loshalen klaar is kees werkt perfect man Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 april 2011 23:32:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ron van Houtum schreef:ik doe het misschien op een aparte manier Ik schep de vis bijt mijn draad door leg de hengel weg zodat ik allebei mijn handen vrij heb op de armen van de schepnet te demonteren
Bijt mijn draad door voordeel ervan je hebt altijd weer een vers stuk draad Maar dat is mijn mening he Is precies hoe ik het ook doe bijkomend voordeel vindt ik dat er nooit geen spanning op de haak zal komen bij het transporteren naar de mat omdat er ook nog een hengel meegenomen moet worden. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
|
hebben de meesten van jullie ook een ehbo koffertje of iets in die richting bij jullie voor de wond van de haak? heb gehoort dat het verplicht is in sommige wateren in het buitenland. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 12-6-2010(UTC) Berichten: 437
|
Quote:Is precies hoe ik het ook doe bijkomend voordeel vindt ik dat er nooit geen spanning op de haak zal komen bij het transporteren naar de mat omdat er ook nog een hengel meegenomen moet worden. Mvg Patrick Daarom doe ik zodra de vis in het net licht altijd eerst de slip los. Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 april 2011 23:42:15(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
The Baits |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-1-2011(UTC) Berichten: 333
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Bijt mijn draad door voordeel ervan je hebt altijd weer een vers stuk draad Maar dat is mijn mening he Ron, jij bent jong en heb waarschijnlijk nog je echte (eigen) tanden. Als ik dat doe dan moet ik ze ook uit het net vissen |
Het is zoals het is.
|
|
|
|
|
ratjetoe schreef:hebben de meesten van jullie ook een ehbo koffertje of iets in die richting bij jullie voor de wond van de haak? heb gehoort dat het verplicht is in sommige wateren in het buitenland. Jazeker bestaat zoiets hier is een link niet verplicht om hier te kopen (indicatie) forum leden kunnen je hier veel over vertellen. Zelf niet zo veel kijk op succes http://www.dehengelsport...t.nl/korda-carp-care-kitBewerkt door de gebruiker donderdag 28 april 2011 23:42:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ik zal er zeker even naar kijken jongens bedankt. GR. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
miss een hele stomme vraag maar werkt gewoon jodium niet ofzo? of betadine? of kan een vis daar niet tegen?? in ieder geval wel een stuk goedkoper |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
ik denk dat je beter niks er op kan smeren als troep waarvan je niet weet hoe de vis er op reageert. maar wel een goeie vraag lodewijk. |
|
|
|
|
Het desinfecteert wel maar de samenstelling is niet gemaakt tegen water. de middelen die verkrijgbaar zijn, zijn of gels die tegen water kunnen of een onmiddelijke werking hebben waardoor ze wel de kans krijgen om te werken voordat de substantie er weer wordt afgespoeld.
|
|
|
|
|
ik denk dat 1 van de beste manieren tog nog is. haken zonder weerhaak. ofterwijl de wond zo klein mogelijk houden. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.