Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?Mijn naam Frank Lust, geboren in 1960 dus vorig jaar een nieuwe voordeur geplaatst en ben 50 geworden, woon in België in een kleine gemeente namelijk Koolskamp. Gehuwd in 1983 met nog steeds mijn huidige echtgenote en vader van een dochter die momenteel 17 lentes telt.
Wat doe je in het dagelijks leven ?Heb een aantal diverse jobs uitgevoerd zoals:
- Adjunct Ontvanger in het Ministerie van Financiën (periode van 6 jaar)
- Rijschool lesgever theorie en praktijk (alle voertuigen) en het runnen van 9 verschillende afdelingen binnen deze rijschool, leiding over een 30-tal lesgevers (periode van 15 jaar)
- Service Manager in een garage waar ik de leiding had over 7 mechaniekers en 3 carrossiers, het tevreden stellen van klanten, opmaken van prijsoffertes voor herstellingen behoorde bij één van de taken (periode van 7 jaar)
Nu heb ik eindelijk mijn droom kunnen waarmaken en werk in een hengelsportzaak namelijk bij Hengelsport Demeulenaere te Roeselare (www.fishing.be).
Hier probeer ik een goede band te creeëren met de verschillende klanten en alles zoveel mogelijk op te volgen.
Waarom spreek ik van een droomjob? Ik ben reeds jaren een materiaalfreak op het gebied van karpermateriaal en dit kan ik hier tenvolle benutten.
Wat eventueel niet of bijna niet in de handel te verkrijgen is, probeer ik dan maar zelf te fabriceren zodat ikzelf alsook anderen steeds tevreden zijn.
Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ? Ik ben gestart met vissen toen ik een jaar of vijf was met de vaste hengel. Toen ik wat ouder werd en het mij fascineerde door welke kracht mijn lijntje aan diggelen getrokken werd door die bewuste vis. Toen ik net van school kwam heb ik pak en zak genomen en ben een jaar naar Engeland getrokken, daar kwam ik reeds in contact met K. Maddocks, R. Hutchinson, C. Ball, T. Paisley, J. Gibbinson, .... De volledige evolutie heb ik meegemaakt en heb dit wel degelijk op de voet gevolgd. Deze evolutie is mede verantwoordelijk dat ik een baggage heb aan kennis die door de huidige karpervisser soms niet gekend is. Ik ben steeds bereid mijn ervaring te delen met anderen en dit komt me in de zaak heel goed van pas!
Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?Karpervissen is mijn leven, mijn echtgenote vernoemd het dikwijls: "Jij staat op en gaat slapen met een karper!" Mijn visie op het karpervissen is moeilijk te beschrijven maar als je ooit de dvd's gezien hebt van Bob James en Chris Yates: "A passion for Carpangling" zal je wel weten wat ik precies bedoel. Genieten is de boodschap!!
Vis je alleen of heb je een maatje ?Vroeger viste ik veel alleen maar heb nu een vaste visvriend en dit is Kristiaan. Hij is wel 10 jaar jonger dan ik maar qua vissen zitten we op dezelfde golflengte en hebben we alsook dezelfde gedachtengang!
Met welke hengel(s) vis je ?Lap hier begint de moeilijkheid. Ik had het reeds aangehaald ik ben een echte materiaalgoeroe, de hengels die ik momenteel het meest gebruik zijn:
- Century FBS 12 ft - 3.50 lb
- Century Armalight MKIII 12 ft - 2.75 lb
- Berkley B2 12 ft - 3.25 lb
Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?Het leukste vind ik nog steeds iemand in de maling te nemen. Sommigen schrikken wel degelijk van de omvang van een karper, als ze dan deze vis willen aaien, haal ik deze vooruit en blaf als een hond. Het is steeds hilarisch hoe mensen hier op reageren!!
Soms hoor ik ook van die wilde verhalen als je een bepaalde tijd aan een water doorbrengt en er is toevallig iemand erbij toen je een grote vis ving, hoor je een paar dagen later van andere voorbijgangers dat het monster van Lochness hier wel degelijk gevangen werd.
Wat vind je van het Carpfeeling forum ?Het Carpfeeling forum vind ik wel tof om te verblijven en af en toe post ik wel eens mijn ervaringen. Alleen jammer dat steeds die verdomde BTW's aan bod komen maar ja dit is nu éénmaal een nieuw fenomeen waar je mee te maken krijgt. Mijn persoonlijke mening kan je waarschijnlijk al afleiden uit hetgeen ik hier vooraf schrijf. Ik ben absoluut geen voorstander van BTW's omdat hier de essentie van het karpervissen ergens verloren gaat. Het pionieren draag ik nog steeds hoog in het vaandel!!
Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?Ik ben alsook op andere fora actief maar minder en minder, daar de tijd mij ontbreekt en ik een klein beetje foramoe kom (een nieuw fenomeen dat ik ontdekt heb). Ik ben vooral actief in Engeland want daar liggen nog steeds mijn roots! Zoals je reeds hebt kunnen lezen hoe ik het karpervirus heb te pakken gekregen.
Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?Geloof niet alles wat er verteld wordt en keep it simple!! Geniet van de natuur en de vissen!!
Wat is je PB ( persoonlijk record )Gewichten zeggen mij in feite niet echt heel veel, het drillen, de strijd winnen en het vangen van een vis op een extreem moeilijk water geven me pas een kick!!
Maar als jullie het dan toch willen:
- spiegel: 30.7 kg
- schub: 28.6 kg
- volschub 18.4 kg
- rijen: 18.9 kg
- meerval: 61.2 kg
- steur: 19.2 kg
- gras: 18.6 kg
- brasem: 5.6 kg
Zo dit was het dan, hebben jullie na het lezen van dit stukje vragen ===> just shoot!!
Degene die zich geroepen vind mag gerust de pen overnemen.
Kind regards,
Frank
Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 februari 2011 01:08:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven