CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Aas & voerstrategieën
»
Uit lekken van olie vismeel soorten enz...
20 ponder Lid sinds: 14-12-2009(UTC) Berichten: 274
|
Hallo,
Heeft iemand een een schema over het uit lekken van olie soorten Hoeveel vismeel uit lokt en dan bijf lt,vlt,garnaalmeel enz' En dan natuurlijk bij welke temperatuut en nog effectief is
Groeten roy
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
een schema zou me verwonderen dat iemand dat heeft , alleen kan ik je zeggen dat vismelen en olie minder goed zijn in de koudere maanden , vismeel omdat ze al niet veel eten en rapper vol zitten van een vismeelboilie wel kan 100kg op een kg mix niet veel kwaad doen maar de uitlekkingspercentage pfoooew wat een moeilijke vraag grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-11-2010(UTC) Berichten: 350
|
vismeel is eigenlijk 100% proteine, verzadigd snel en dat moet dus niet in de winter. @carpfighter ik denk dat je bedoelt 100gr per kg , percentages en schema's zullen er volgens mij niet zijn, ik zou eerder kijken naar de voedingswaardes van een boilie hij staat al ergens op dit forum maar toch: www.baitcalculator.comals je nog iets wilt weten hoor ik t wel van je
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
pff, ik heb wel een schema voor je van flavours op alcoholbasis. welke alcoholbasis het minst en het meest uitlekt. bij olien is dit een ander verhaal en gaat volgens mij om de viscositeit. dit werkt op het simpele gegeven dat een stroperige dikke olie minder snel uitlekt dan een dunne olie. daarbij heeft uitlekken niet alleen te maken met de flavourbasis maar ook met de grofheid van je boilie. een boilie met een redelijk percentage birdfood en melkpoeder wasemt nu eenmaal meer uit.
gr.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Denk dat je hier over niet al te moelijk moet doen gebruik zelf flavours op alcohol basis voor de winter, de zomer kan je zo wel olie/alcohol basis flavours gebruiken geen probleem. probeer je visserij zo simpel mogelijk te houden + je eigen extra's inbreng. lijstjes over flavours zijn er denk ik niet toch Wordt te veel werkt (variabelen) mijn advies test je eigen flavoers uit hier op kan je conclusie's trekken op papier zetten eigen persoonlijk administratie Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 december 2010 19:06:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Ik denk het wel,wat ik moet gebruiken weet ik wel en dat nu geen 50 procent vis in je bol moet zitten of een lading olie,maar ik was opzoek bij welke temp olie uitlekt,waar het begint, en waar het optimaal is,
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
jari bonouvrie schreef:vismeel is eigenlijk 100% proteine, verzadigd snel en dat moet dus niet in de winter. @carpfighter ik denk dat je bedoelt 100gr per kg , percentages en schema's zullen er volgens mij niet zijn, ik zou eerder kijken naar de voedingswaardes van een boilie hij staat al ergens op dit forum maar toch: www.baitcalculator.comals je nog iets wilt weten hoor ik t wel van je ja idd bedoelde 100gr wow man even een foutje van me haha |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 12-6-2010(UTC) Berichten: 437
|
roy pluim schreef:Hallo,
Heeft iemand een een schema over het uit lekken van olie soorten Hoeveel vismeel uit lokt en dan bijf lt,vlt,garnaalmeel enz' En dan natuurlijk bij welke temperatuut en nog effectief is
Groeten roy Kijk met deze lage temperaturen eens in de schuur/garage als je daar verschillende toevoegingen/dipjes/olieen hebt staan. Je kan met deze temperaturen mooi zien welke stollen en welke vloeibaar blijven. (tenminste als je geen verwarmde garage/schuur hebt) Dit heeft ongetwijfeld effect op het uitlekken bij koude water temperaturen. Had een flesje olie in de schuur staan en dacht die zal wel over datum zijn, maar eenmaal op temperatuurd was deze weer helder en helemaal vloeibaar. 't is maar een tip |
The Baits |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
En een hele goede Jeroen!!
|
|
|
|
|
Oke bedankt voor de informatie
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
goede tip jeroen heb gelijk ook even gekeken. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-11-2010(UTC) Berichten: 350
|
toevallig dat je het zegt! ik was laatst bij me oma en daar stond een fles olie in de schuur helemaal wit en in ``vaste`` vorm niet over nagedacht dat je daar ook gebruik van kan maken iig bedankt voor de zeer handige tip!
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 19-12-2010(UTC) Berichten: 24
|
Voor "normale" visolie (bv haring/sardien) zou ik 15 graden watertemp. aanhouden, wanneer je meer dan 20ml per kg wil gaan gebruiken. Zalmolie is een stuk dunner en kan dus ook op lagere temperaturen gebruikt worden. Het oplossen van lt/vlt/pd vismelen, melkpoeders en ander wateroplosbare meuk is denk ik moeilijk te bepalen. Je basis en andere ingredienten en watertemp. hebben daar ook weer een behoorlijke invloed op. Zou zeggen gewoon even testen in een glas/emmer met water. Boilies produceren, je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wil!
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Aas & voerstrategieën
»
Uit lekken van olie vismeel soorten enz...
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.