40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
tis te hopen :-"
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 31-10-2010(UTC) Berichten: 214
|
heb je hem al uitgezet ik raad je aan vooral bij koi s en vooral een zieken koi een bad van zout temaken en een keer helemaal in zout onder dompellen ik ben hovenier en doe veel met vissen dit vreet eventueel ziektes uit maar dan bedoel ik een badje met lauw water en dan zout er door heen roeren.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-11-2010(UTC) Berichten: 350
|
hopelijk is alles goedgekomen! en Snowmen dat wist ik niet!
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zou je dat zoutbad afraden zout vreet de complete slijmlaag weg ik gebruik zout alleen als een vis leverfalen heeft oftewel denneappel patroon een karper is geen zout water vis he |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 332
|
|
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.* |
|
|
|
|
kroon sorry dat ik het dan gezegd heb maar iedereen in die in de koi handel zit die doen het je vis moet je alleen onder dompellen en dan weer in schoon water zetten ik heb hier boeken over koi karpers liggen ik kom nog wel is bij zoon dag dus maar goed
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
een zoutwaterbad gebruik ik alleen als een karper/koi ziektes heeft of parasieten, maar mijn koi is niet ziek en heeft geen parasieten hij was gewoon bijna gestikt. de vis zit nog altijd binnen en is echt geweldig gerecupereerd!! nu nog wachten tot het begint te dooien.....
|
|
|
|
|
geweldig nieuws! wens hem maar een fijne kerst xD
|
|
|
|
|
louiskruyfhooft schreef:een zoutwaterbad gebruik ik alleen als een karper/koi ziektes heeft of parasieten, maar mijn koi is niet ziek en heeft geen parasieten hij was gewoon bijna gestikt. de vis zit nog altijd binnen en is echt geweldig gerecupereerd!! nu nog wachten tot het begint te dooien..... ik dacht ook dat je schreef dat die een beetje ziek was dus vandaar mijn opmerking zout water maar idd het werkt tegen ziektes en parasieten
|
|
|
|
|
snowman pak de boeken er maar bij en kijk eens wat costia doet met zout? en de vis is al aardig verzwakt zou ik m niet zn slijmlaag af willen nemen ivm dat ie ook weer een nieuwe moet aanmaken wat weer energie kost ik gebruik het alleen met buikwaterzucht falen van de lever en ik weet ook dat genoeg dealers dit doen maar de helft denkt alleen maar aan verkopen en geld en niet hoe de vis verder moet leven meld je maar s aan bij de nvn vereniging en ga daar de discussie maar eens aan over zout
heb zelf ook cursussen gedaan en vijver zelf nu ook al aardig wat jaartjes en heb aan het begin ook gekke dingen meegemaakt |
gr paul |
|
|
|
|
louiskruyfhooft schreef:een zoutwaterbad gebruik ik alleen als een karper/koi ziektes heeft of parasieten, maar mijn koi is niet ziek en heeft geen parasieten hij was gewoon bijna gestikt. de vis zit nog altijd binnen en is echt geweldig gerecupereerd!! nu nog wachten tot het begint te dooien..... mooi dat het beter gaat met de vis eet ie ook al weer of niet en weet niet of je magere yoghert thuis hebt staan zowel gooi daar 2 eetlepels van bij in en kijk de kieuwen goed na of die nog mooi rood zijn en niet verslijmt zijn hoop dat de vis straks weer lekker zn rondjes ken zwemmen |
gr paul |
|
|
|
|
vandaag nieuwe bak gekregen veel groter als die andere, zal morgen fotos nemen @kroon: de kieuwen zijn mooi rood, maar eten heb ik hem nog niet gegeven want de bak heb ik terug in de garage gezet en daar is het +-3 graden om de shock te verkleinen als hij terug vrij komt. ne vis eet toch niet veel meer bij deze temp, maar kzal hem yoghurt geven khou jullie op de hoogte!!
|
|
|
|
|
mooi dat je een grotere bak hebt kunnen regelen en yoghert is puur voor de melkzuurbacterieen en eten zal ie wel doen heeft t waarschijnlijk ook nodig hoe is de body van de vis weet niet of je een koi dealer in de buurt hebt zitten zoja kijk of ze misimar hebben is een goed wintervoer em komt ie weer goed op sterkte |
gr paul |
|
|
|
|
zal morgen is proberen koi korrels te geven, heb deze nog liggen ben benieuwd
|
|
|
|
|
hij ziet er wel niet echt mager uit
|
|
|
|
|
niet echt mager of ? hij moet wel wat vet hebben om de winter door te komen is waarschijnlijk nog niet zo lang geleden in het water uitgezet en heeft niet genoeg vet om te kunnen overleven zorg hier ook altijd dat ze vet de winter ingaan anders is het aan het begin van de zomer een drama hebben ze te weinig weerstand en probeer iedere week 10 % water te verversen wel probern met de zelfde temp emmer met water eerst een dag naast de bak te laten staan |
gr paul |
|
|
|
|
niet mager elke dag doe ik een emmer water uit de bak en een verse emmeer water in de bak, met dezelfde temperatuur khoop dat hij gauw weer rondjes kan gaan zwemmen
|
|
|
|
|
weet niet of er bij jullie in de buurt ook en koi opvang zit ik ken de vissen die ik niet meer mooi vind of dergelijk hier in de orchideen hoeve kwijt hebben ze een mooi leven |
gr paul |
|
|
|
|
ik denk dat dat een beter idee is dan de vis weer uitzetten! als je hem uitzet zou ik hem toch wel terugzetten in het water waar je hem hebt gevonden gelukkig gaat het weer goed ook altijd handig de tips die worden gegeven, wie weet gebeurt mij een keer hetzelfde
|
|
|
|
|
de vis zet ik sowieso terug op het water waar hij vandaan komt
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.