Er is een nieuwe verkoper aangenomen bij een groot warenhuis waar van alles verkocht wordt, van paperclips tot caravans. Aan het eind van zijn eerste werkdag komt de filiaalmanager even langs om te vragen hoeveel klanten hij geholpen heeft. “Eén!” antwoord de verkoper trots. De manager reageert boos, want de andere verkopers helpen gemiddeld wel zo’n 100 klanten op een dag: “En voor hoeveel heeft deze klant gekocht?”. “Voor 780.000 euro”, antwoordt de verkoper. De mond van zijn manager valt open van verbazing, en hij vraagt hoe de verkoper dat voor elkaar gekregen heeft.
“Het zit zo”, vertelt de verkoper, “ik had hem eerst geholpen bij het uitzoeken van een pakje vishaken. Omdat zijn lijn ook niet al te best meer was nam hij er gelijk een spoel gevlochten lijn bij met een dure molen. Toen de man vertelde dat hij wilde gaan zeevissen, heb ik hem de botenafdeling laten zien waar hij een mooie visboot zag staan. Omdat hij nog geen trailer had voor de boot heb ik die er gelijk bij verkocht. Toen we nog even na stonden te praten bleek dat de man een Opel Astra reed, natuurlijk veel te klein om deze boot van 10 meter te vervoeren. Daarom heb ik hem meegenomen naar de auto afdeling waar hij een grote Hummer Deluxe uit koos.” De mond van de manager valt nog verder open: “Hoe krijg je dat voor elkaar, terwijl die man alleen om een pakje vishaken kwam?”. “Nee”, antwoord de verkoper hem, “hij kwam eigenlijk tampons kopen voor zijn vrouw. Maar toen zei ik tegen hem dat hij met zo’n weekend in het vooruitzicht beter kon gaan vissen!
Herkenbaar
........
Een Nederlander en een Belg zijn samen aan het vissen. De Nederlander heeft echter al een paar flinke vissen gevangen, en de Belg nog niet. Als de Nederlander de zoveelste grote vis aan de haak slaat vraagt de Belg: “Mag ik misschien een dobber van jou lenen? Die van mij gaat helemaal niet onder!”.
.........
Er zit een Belg te vissen als er een controleur langs komt die vraagt: “Vis jij met een vergunning?”. “Néé, natuurlijk niet,” antwoordt de Belg “ik vis met wormen!”.
...........
Een blondje besluit een aquarium te kopen en ze wil er zoutwatervissen in…
Ze besluit naar zee te rijden en daar zout water te halen…
Op de pier van Hoek van Holland gekomen, ontmoet ze een visser…
Ze spreekt hem aan en vraagt om zout water…
“Da’s hier geen probleem!” zegt de visser…
“Wat kost een emmer?” vraagt ze…
“Vijf euro.” antwoordt hij…
“Oké, doe mij maar een emmer.”…
De man schept een emmer vol met zeewater en ze betaalt hem 5 euro…
Thuis gekomen kiepert ze het water in het aquarium…
Dan ziet ze dat ze nog heel wat water tekort komt en bedenkt dat ze nog een aantal keren heen en weer zal moeten rijden naar Hoek van Holland…
Terug bij de pier zit daar nog steeds datzelfde vissertje…
Ze spreekt hem weer aan…maar ondertussen is het laag water geworden…
“Zóóóóóó,” zegt ze, “u hebt goed verkocht vandaag”……
................
Ik was zaterdag bij de visboer en er is een leuke dame voor mij aan de beurt die vraagt aan de visboer: ‘Heb je iets lekkers voor mijn poes?’
De visboer met glimmende oogjes: ‘Wat denkt u van een tongetje?’
.............
Om 7 uur ‘s ochtends zit ik lekker te vissen langs het Amsterdam Rijnkanaal. De damp staat nog op het water. Ik zit net, komt er een man achter mij staan kijken. Het wordt acht uur, negen uur, tien uur, twaalf uur. Ik neem ’n boterhammetje en koffie en nog steeds staat die kerel achter mij naar m’n dobber te staren. Om 2 uur ‘s middags staat hij er nòg. Als ik om 7 uur ‘s avonds mijn spullen inpak, staat die vent nòg achter me. Ik zeg: “Meneer, u heeft nu 12 uur lang achter mij staan kijken. Waarom koopt u geen hengel? Kunt u zelf gaan vissen.”
Zegt die man: “Sorry hoor, maar daar heb ik echt geen geduld voor . . . ”
................