logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ener  
#21 Gepost : dinsdag 3 juni 2014 19:37:56(UTC)
Ener


10 ponder

Lid sinds: 5-1-2014(UTC)
Berichten: 97
Nederland
Locatie: Hoeksche Waard

Bedankjes: 13 keer
Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
Dat is een prima bolletje, al zeg ik het zelf.
Kijk eens op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/...UCLdhSa2ODeG1kEJ1wHNMlaw
Jordyboy1992  
#22 Gepost : dinsdag 3 juni 2014 20:00:33(UTC)
Jordyboy1992


15 ponder

Lid sinds: 27-1-2013(UTC)
Berichten: 134
Man
België
Locatie: Lommel

Bedankjes: 9 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Dat gaan we eens uitproberen dan! Alleen kom ik wel een stuk hoger uit kwa kosten.
Ongeveer 3.50 de kilo. Nog altijd niet duur, maar moet er verzendkosten bij tellen.

Maar verder kost het geheel me bijna niets. Ik maak alles zelf, van spullen die ik nog heb liggen. Enige wat ik aan heb moeten schaffen is een grote boilie tafel. Verder gebruik ik tijdelijk een handmixer met van deeg mixers. Ik maak dan gewoon 1kg droge mix en splits die in twee delen. Dan is het veel makkelijker te verwerken. En als het dan goed lukt ga ik een keuken deegmachine aanschaffen.
Vangsten 2014: 25
Persoonlijk record: 26 pond
l-o-r-e-n-z-o  
#23 Gepost : donderdag 5 juni 2014 16:36:26(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Jordy
Hoeveel kg boilies verbruik je op één jaar als dat veel is effen kijken bij bas boilieshop in nederland die levert ook om de 2 weken aan boiliebedrijven ien winkels in heel Belgie met een beetje geluk levert hij niet tever van je deur aan een winkel of boilieboer.
Dan moet je zelf wel vervoer regelen tot op een afgesproken plaats voor een paar kilo's moet je het natuurlijk niet doen enkel als je groot verbruiker bent.
Er zijn toch ook boiliebedrijven die gratis leveren boven de 150 euro warbaits en draembaits maken daar toch reclame mee en er zullen er vast nog zijn.
MVG Lorenzo
Jordyboy1992  
#24 Gepost : donderdag 5 juni 2014 18:01:49(UTC)
Jordyboy1992


15 ponder

Lid sinds: 27-1-2013(UTC)
Berichten: 134
Man
België
Locatie: Lommel

Bedankjes: 9 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Lorenzo,

Ik zou het niet weten hoeveel kg boilies ik per jaar verbruik. iig geen tientallen kilo's. (ik ben vooral een vijver visser)
Ik woon dicht tegen de grens en kan alles op laten sturen naar mijn oma. Dat scheelt al een deel in verzendkosten.
Voor de aankomende maand heb ik ook genoeg boilies, dus ben nu eerst een degelijk systeem aan het verzinnen/maken om makkelijk boilies te kunnen rollen.
Daarnaast zoek ik alvast informatie voor als ik zover ben. Op het moment dat mijn boilie voorraad hard begint te krimpen, bestel ik de spullen bij basboilieshop.
Als het maken van een bepaalde boilie dan goed bevalt(bijvoorbeeld de vismeel boilie van ener) ga ik meer maken en zakt de prijs vanzelf.

Bedankt voor je hulp!
Vangsten 2014: 25
Persoonlijk record: 26 pond
Ener  
#25 Gepost : donderdag 5 juni 2014 18:09:20(UTC)
Ener


10 ponder

Lid sinds: 5-1-2014(UTC)
Berichten: 97
Nederland
Locatie: Hoeksche Waard

Bedankjes: 13 keer
Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
Waarschijnlijk kost de boilie €3,50 aan droge stof, maar gedraaid hou je er 1,5 kilo boilies aan over, en dan kom je op ongeveer €2,- per kg gedraaid.
Kijk eens op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/...UCLdhSa2ODeG1kEJ1wHNMlaw
HarryO  
#26 Gepost : dinsdag 1 juli 2014 19:37:59(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je je boily's buiten de vriezer wil bewaren kun je ze het best vacuum verpakken.
Als dat een probleem is, kun je ze net als ik doe. in een weckfles ( of glazen potten met deksel en dichtingsring)bewaren.
Doe de glazen pot voor 2/3 vol en plaats hierop een klein metalen dopje ( leeg waxinelichtcupje) met een paar druppels bio ethanol. Steek de ethanol aan en doe als het bijna opgebrand is de deksel vlug dicht. (even aangedrukt houden tot de vlam gedoofd is)
Je hebt je boily' nu vacuum en bijna zuurstofvrij verpakt.
Op deze manier kan ik ze ca 3 weken goed houden.
Tip:
Boily's die licht aangeslagen zijn door de schimmel, kun je in een pan doen en met een verfafbrander verwarmen.
door lichtjes met de pan te schudden, zodat de boily's gaan draaien verbranden ze niet en worden overal geraakt door de hete lucht. Als ze hun normale uiterlijk weer terug hebbeb, dus alle schimmel is verdwenen, kun je ze weer "inwecken"
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#27 Gepost : dinsdag 1 juli 2014 20:26:35(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: Ener Ga naar gequote bericht
De boilie gun koste €169,-. Maar dan heb je ook nog een compressor nodig van ongeveer €90,-. Maar misschien heb je die al. Het lijkt duur, maar als je het afzet tegen boilies kopen a +/- €6,- en ik maak zelf kwalitatief goede boilies voor ongeveer €2,- de kilo gerold dan heb je het er in iets meer dan een jaar uit, in mijn geval dan qua kilo's. Je kunt het ook met een hand boiliegun doen. Dat is wel zwaarder maar ook een stuk goedkoper. Maar koop wel een goede, want ik heb er 2 van Raven gehad en die waren na 1 kilo kapot.


Ik gebruik gewoon een kitspuit. En een lege kitkoker.
uit de lege koker druk ik het persstukje en vul dit op met een klosje hout. (uitgezaagd met gatenzaag)
Je vult de koker bijna helemaal met mix en drukt er het drukstukje bij in.
In de kitspuit stoppen en spuiten.
Is de koker leeg het drukstukje er van de voorzijde met een ijzeren pen weer uitdrukken.
Is omslachtig, maar de kosten zijn nihil.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Ener  
#28 Gepost : dinsdag 1 juli 2014 21:00:39(UTC)
Ener


10 ponder

Lid sinds: 5-1-2014(UTC)
Berichten: 97
Nederland
Locatie: Hoeksche Waard

Bedankjes: 13 keer
Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
Kost niet veel, en je krijgt er nog sterke handen van ook.......
Kijk eens op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/...UCLdhSa2ODeG1kEJ1wHNMlaw
HarryO  
#29 Gepost : dinsdag 1 juli 2014 21:29:33(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Die had ik al Mee eens
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#30 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 17:08:51(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: Bennie Ga naar gequote bericht
ik gebruik 930 gram mix en 70 gram ei-compound hard super goed uit! 5 uurtjes drogen en je hebt een kei harde knikker,met eieren moesten ze bij mij zeker 24 uur drogen en was lang niet zo hard als met dit spul.
echt een aanrader dus Blijb
1000maal beter dan die klote eieren!


24 uur drogen, met eieren, is wel heel kort.
Je kunt er dan wel mee vissen maar de houdbaarheid in dan wel schrikbarend kort buiten de vriezer.
Tuurlijk zijn ze nog zacht na 24 uur drogen, alleen de buitenkant is droog maar de kern nog lang niet, dit duurt zeker een dag of vier vijf. Je kunt het versnellen (tenminste bij mij gaat dat goed) door ze op een droogrek(je) te leggen en eer een tafelventilator voor te zetten. (pas wel op er zijn boily's die geen wind kunnen verdragen tijdens het drogen en gaan dan barsten)
Dan heb je na ong. 3 x 24 uur een redelijk droge knikker.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Jordyboy1992  
#31 Gepost : dinsdag 18 november 2014 20:47:58(UTC)
Jordyboy1992


15 ponder

Lid sinds: 27-1-2013(UTC)
Berichten: 134
Man
België
Locatie: Lommel

Bedankjes: 9 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ondertussen een tijd overheen gegaan, maar heb een rollerpro gemaakt en een kitspuit worst op luchtdruk weten te bemachtigen! Alles staat nagenoeg klaar om ermee aan de slag te gaan! Helaas dit visseizoen niet meer de tijd gehad om het te testen! Maar ga het in de laatste wintermaanden voorbereiden voor het nieuwe seizoen! Ga de vismeel boilie van ener als eerste maken, die komt goed over en is erg duidelijk(mede door het filmpje)! Ben alleen nog opzoek naar een goed basis recept voor een zoete boilie! Is er misschien iemand die me hiermee een eindje vooruit kan helpen?

Bedankt alvast!
Vangsten 2014: 25
Persoonlijk record: 26 pond
l-o-r-e-n-z-o  
#32 Gepost : dinsdag 18 november 2014 21:47:50(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Allèè omdat het zo schoon vraagtBreede lachd
300gr getoaste sojabloem
200gr tarwegriesmeel
200gr grove polenta
100gr vitaleamo (vanille indien mogelijk)
100gr koekjesmeel
70gr roggemeel
100gr druivensuiker (dextrose)
100gr soja-isolaat
120gr ei compound
En als dat nog niet zoet genoeg is soaken in gula djawa of vloeibare melasseLekker!
mvg lorenzo
Jordyboy1992  
#33 Gepost : dinsdag 18 november 2014 22:06:09(UTC)
Jordyboy1992


15 ponder

Lid sinds: 27-1-2013(UTC)
Berichten: 134
Man
België
Locatie: Lommel

Bedankjes: 9 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Allèè omdat het zo schoon vraagtBreede lachd
300gr getoaste sojabloem
200gr tarwegriesmeel
200gr grove polenta
100gr vitaleamo (vanille indien mogelijk)
100gr koekjesmeel
70gr roggemeel
100gr druivensuiker (dextrose)
100gr soja-isolaat
120gr ei compound
En als dat nog niet zoet genoeg is soaken in gula djawa of vloeibare melasseLekker!
mvg lorenzo



Bedankt Lorenzo!! Hier ga ik zeker wat mee doen! Je hoort nog van me, wordt een boilie project voor begin 2015!
Vangsten 2014: 25
Persoonlijk record: 26 pond
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.