logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
thimon  
#41 Gepost : vrijdag 19 september 2014 00:18:10(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: timvanzanten Ga naar gequote bericht
Beste Harry,

Als je mijn artikelen had gelezen, dan had je geweten dat ik proactief ben als het gaat om loodsubstituten. Echter ben ik ook een realist en is de overgang naar loodalternatieven bepalend door wetgeving. Het is nobel om te denken dat mensen vanuit milieuperspectief de overgang zullen maken naar loodsubstituten. Echter zijn de substituten bij langer na niet zo doeltreffend als lood zelf. De materialen halen de gewenste eigenschappen gewoonweg niet. Enkel bij een loodverbod moeten we wel overstappen naar een loodsubstituut en dan zie ik kansen voor dit soort 'milieuvriendelijkere' producten. De grote reden waarom mensen niet zomaar overstappen is de prijs. Heb je enig idee wat een loodje van 100 gram doet qua inkoopsprijs? We hebben het eerder over dubbeltjes dan over euro's. De grote massa zal altijd lood blijven kopen. Zolang lood niet bij wetgeving verboden is, zal er mijn inziens weinig veranderen.

Begrijp mij goed, ik hoop dat dit alles op een dag veranderd en we overgaan naar wolfraam of staal. Ik zie het alleen nu nog niet gebeuren. Houdt ook voor ogen dat de markt er nog niet klaar voor is. Enkel een loodverbod zal fabrikanten laten stoppen met de productie. De vraag is gewoon te groot!

Gr. Tim,

http://www.carpfeeling.c...Carp-Angler-%28deel-1%29
http://www.carpfeeling.c...19/Kennisdocument--Lood-
http://www.carpfeeling.c...lood-revolutie-anno-2012
http://www.carpfeeling.c...-loodrevolutie-anno-2013
http://www.carpfeeling.c...-loodrevolutie-anno-2014


Klasse antwoord Tim. Je geeft hier exact aan wat mijn woorden ook hadden kunnen zijn. Blijb

Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#42 Gepost : vrijdag 19 september 2014 07:20:48(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Harry

Ik weet dat de smelttemperatuur van lood ongeveer 330 graden is.
Van gietstaal is dit ongeveer 1300 graden dat is 4 maal hoger
dus een gietmal voor staal zal dan ook vele malen duurder zijn dan voor lood.

Als ik nu een gewichtje van 70 gr. bij jou zou willen kopen (als dat mogelijk is) wat zou dan de prijs zijn.
a: van een vast gewicht
b: (als ze er zijn) van een inline gewicht.
Er van uitgaand dat een loodgewicht rond de 2 1/2 tot 3 euro kost.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
harry nummerdor  
#43 Gepost : dinsdag 23 september 2014 14:28:51(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Hallo Tim En HarryO
Als voorbeeld neem ik jullie reactie over de prijs
Tim heeft het over dubbeltjes betreffende inkoopprijs en Harry heeft het over 2.5 tot 3 euro verkoopprijs.
Dat bedoel ik dus wat ik wil voorkomen, plus dat men milieubewuster gaat nadenken en niet de prijs als een excuus gebruikt
Tim nog een goed bedoelde tip, Hou er rekenschap mee dat ook de instanties die onderzoek doen naar loodverlies e.d deze discussies lezen.
Als je regelmatig stukjes schrijft in carpfeeling of meerdere bladen moet je daar rekenschap mee houden.

Groetjes
HARRY



timvanzanten  
#44 Gepost : dinsdag 23 september 2014 14:49:05(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi Harry,

De prijs mag nooit een excuus zijn voor dit soort materie. We mogen deze belangrijke factor alleen niet vergeten. Dat andere instanties ook kunnen lezen hoe slecht lood is voor het milieu, kan een nadeel zijn maar ook een voordeel. Het kan het loodverbod versnellen wat voor het milieu enkel gunstig is. Dat dit ook een enorme omslag betekent in de hedendaagse visserij, moeten we maar voor lief nemen.

Nogmaals, ik ben absoluut een voorstander en houdt de ontwikkelingen met veel enthousiasme in de gaten.
HarryO  
#45 Gepost : dinsdag 23 september 2014 18:11:37(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Helaas is op dit moment de prijs nog steeds een hot item.
Ik informeerde naar de prijs omdat ik deze gewichten best eens wil testen.
Als de prijs voor de alternatieven ongeveer het zelfde zou zijn zou ik bij gunstige test graag overstappen
Aangezien ik gepensioneerd ben, zijn mijn finaciele middelen beperkt, en zal ik, als de prijs het dubbele of meer gaat worden, zolang het nog kan, lood blijven gebruiken.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
harry nummerdor  
#46 Gepost : dinsdag 23 september 2014 21:59:48(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Ik weet zeker dat de prijs onder de hedendaagse prijs van lood uit zal komen. Sterker , als de sportvisser er echt voor gaat zal het stukken schelen.

GROETJES
HARRY
harry nummerdor  
#47 Gepost : dinsdag 23 september 2014 22:05:24(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
thimon  
#48 Gepost : dinsdag 23 september 2014 23:27:10(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Immers hoe groter de productie, hoe groter de afname, hoe lager de verkoopprijs. Like
Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#49 Gepost : woensdag 24 september 2014 07:39:15(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
begrijp ik allemaal zowel van thimon als van Harry Nummerdor.
Wat de prijs zal zijn als er een loodverbod is of/en er massaal wordt overgestapt, is de toekomst.
Voor vissers die NU al willen overstappen of zoals ik willen testen is het toch wel belangrijk om een prijsindicatie te hebben.
In de winkel kun je (nog) niet vergelijken omdat daar nog geen alternatieven liggen. (althans niet in de winkels waar ik kom)
Harry als je het nog te vroeg vind om de hedendaagse prijs publiek bekend te maken zou ik het op prijs stellen om het via een pm te doen.
Iedereen zal begrijpen dat op dit moment de prijs een stuk hoger uit zal vallen omdat ze nu per stuk gemaakt worden.
En zoals ik al in een pm aangaf, zorg dat je vinding veilig gesteld is zodat niet straks een ander er mee aan de haal gaat.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 24 september 2014 07:52:29(UTC)  | Reden: verbetering

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.