logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
bertkamp  
#21 Gepost : zondag 31 augustus 2014 23:33:53(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht

Beantwoord met een PM


dat zeg ik, tl;dr

Overigens, heb jij een idee waarom hermanus marinus die reacties hier post ?
Hij wordt op een vriendelijke manier met een kluitje het riet ingestuurd.

Quote:
Vele materialen passeren de revue maar het ei van Columbus is er, voor zover ik weet, nog niet bij


Quote:
Er zijn al ander mogelijk heden, maar omdat het hier nog geen wet is gebruikt men de goedkoopste manier

maar ja, hij heeft natuurlijk geen tijd om op de wet te wachten

Quote:
misschien is het nuttig om ook de firma's zelf eens te polsen wat zij hiervan vinden

dat wil Harry dus niet

Quote:
er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing en dat is een goede zaak, maar dit ligt bij de wetenschap en niet bij de sportvissers


maw, een loffelijk streven maar dit wordt hem niet.



thimon  
#22 Gepost : maandag 1 september 2014 10:49:23(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Als het gaat om loodvrij vissen ben ik een absoluut voorstander. Ik vind alleen wel dat het er dan zo natuurlijk mogelijk uit moet / mag zien.

Verder vind ik het eigenlijk niet zo nodig om er veel over te zeggen. Ik wil eerst graag afwachten wat de commerciële wereld de komende tijd doet met het ontwikkelen van nieuwe producten.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik het mooi vind dat er mensen zijn zoals jij die hier serieus over na denken.

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#23 Gepost : maandag 1 september 2014 15:58:23(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: bertkamp Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht

Beantwoord met een PM


dat zeg ik, tl;dr

Overigens, heb jij een idee waarom hermanus marinus die reacties hier post ?
Hij wordt op een vriendelijke manier met een kluitje het riet ingestuurd.

Quote:
Vele materialen passeren de revue maar het ei van Columbus is er, voor zover ik weet, nog niet bij


Quote:
Er zijn al ander mogelijk heden, maar omdat het hier nog geen wet is gebruikt men de goedkoopste manier

maar ja, hij heeft natuurlijk geen tijd om op de wet te wachten

Quote:
misschien is het nuttig om ook de firma's zelf eens te polsen wat zij hiervan vinden

dat wil Harry dus niet

Quote:
er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing en dat is een goede zaak, maar dit ligt bij de wetenschap en niet bij de sportvissers


maw, een loffelijk streven maar dit wordt hem niet.





Bertkamp

Het is heel best mogelijk dat je gelijk hebt.
Misschien is harry wel een zeikerd, wat ik overigens niet geloof, maar hier op dit forum heeft hij gewoon een vraag gesteld over wat anderen hier van vonden.
Hij heeft niet gevraagd of iemand iets van hem wou kopen.
Dan komt zo'n opmerking van jou wel heel raar over bij mij.
En lees nu eens wat je zelf als laatste regel schreef
maw, een loffelijk streven maar dit wordt hem niet.

Je vind het dus wel een loffelijk streven.
Je verward hier twee dingen: de persoon en zijn product.
Wat je van de persoon vind moet je zelf weten maar dat moet je niet onder een topic van zijn product zetten.
Stuur hem dan zoals ik jou en hem gedaan heb een PM.
Dat houd het forum veel netter.
Maar voor mij mag er een punt achter deze affaire gezet worden en gewoon weer terug gaan naar de reden van deze topic.

WIE ZOU DEZE PRODUCTEN WILLEN GAAN GEBRUIKEN

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#24 Gepost : maandag 1 september 2014 17:38:11(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Zou ik best wel willen, maar hier in de buurt is helaas geen supermarkt te vinden die het verkoopt.

Misschien is een webshop wel een beter idee.
HarryO  
#25 Gepost : maandag 1 september 2014 17:50:32(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: bertkamp Ga naar gequote bericht
Zou ik best wel willen, maar hier in de buurt is helaas geen supermarkt te vinden die het verkoopt.

Misschien is een webshop wel een beter idee.


Ik denk dat dit ook de reden van Harry is om hier deze vraag te stellen.
Hoeveel animo is er voor dit product.
Naar aanleiding van de reacties kun je een inschatting maken of een investering nuttig is.
Maar dit zal Harry dan moeten bevestigen, ik geef mijn mening.

Dus bij deze nogmaals de oproep aan alle lezers van deze topic geef uw mening.

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 september 2014 17:53:35(UTC)  | Reden: verbetering

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
harry nummerdor  
#26 Gepost : maandag 1 september 2014 19:15:39(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Hoi Mannen
Eindelijk zijn we waar we moeten wezen. Gewoon een nuttige discussie , die Harry0 perfect begrijpt . Je moet het zien als een marktonderzoek.
Het is best mogelijk dat ik overkom als een zeikerd omdat ik mij nogal vastbijt in mijn mening. En mijn vrouw zegt dat ik deze vaak verkeerd verwoord
en daarmee nogal dwingend overkom. (Sorry). Het doet me ook goed dat Bert wat leuker reageerd , dat bevestigt mijn uitspraak dat het best wel een aardige jongen is.Punt uit.
Ik denk als men eenmaal heeft gevist met dit alternatief er achter komt dat de volume vergroting minder nadelen heeft dan men dacht
(omdat de zigzag strip zorgt voor minder luchtweerstand en zuiverder werpt, en het draaien tijdens de worp en indraaien minimaliseerd.
Ook komen er geen deuken en scherpe gutsen in door het werpen tegen bv steen, (Minder lijnbreuk) Zelfs volume vergroting kan ook in je voordeel werken zoals minder wegzinken in de modder.
Het alle belangrijkste wordt de prijs en ik zie daarvoor een mogelijkheid waar ik me weer in vastbijt.
Het zal ongetwijfeld ook nadelen hebben maar geloof me als er een loodverbod is en men gebruikt dit dan vist men net zo goed.
GROETJES
HARRY
bertkamp  
#27 Gepost : maandag 1 september 2014 19:23:22(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Maak je maar geen zorgen, zodra er echt vraag naar is springen de bekende merken er wel in, daar hebben ze Harry echt niet bij nodig.

Mag ik vragen waarom je steeds berichten quote die direct boven jouw reactie staan ?
Ik weet echt nog wel wat daar staat en het is voor lezers heel vervelend om iedere keer de zelfde tekst te moeten overslaan.
HarryO  
#28 Gepost : maandag 1 september 2014 21:31:56(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bert dat is heel simpel

1
kijk even hierboven voor wie is jouw opmerking over quoten bedoeld voor HarryO of voor harry nummerdor.

2
Als er veel gereageerd word in een topic gebeurt het vaak dat jou antwoord net niet onder het antwoord staat waarop je gereageerd hebt.
Ook al was het toen je begon met jouw reactie nog wel zo. Daarom quote ik zodat meteen duidelijk is voor wie het antwoord bedoeld is.
Je ziet dit op (bijna ) alle forums. Of heel vaak als ze niet quoten begint het antwoord met:


HarryO schreef:
...........................

Dat werk meer verduidelijkend
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#29 Gepost : maandag 1 september 2014 21:36:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
meer vragen svp via PM zodat we nu

TERUG ON TOPIC gaan
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#30 Gepost : dinsdag 2 september 2014 19:43:41(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Indien ik zou gaan voor een loodvrij alternatief, dan zou ik ook willen dat dit volledig van natuurlijke materialen gemaakt is. Dus handwerk, stenen met een wartel aan, etc... Een alternatief in kunststof of staal vind ik eigenlijk geen alternatief.
HarryO  
#31 Gepost : dinsdag 2 september 2014 20:21:39(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Lood scheid op den duur gif af, daarom zoeken ze naar een alternatief, staal doet dat niet.
Bij kunststof moet je niet gelijk aan plastic denken.
Er zijn kunststoffen die veel minder schadelijk zijn dan lood, alleen... je zit dan wel met het gewicht.
Ook stenen zijn, denk ik, niet zwaar genoeg om als werpgewicht in te zetten. neem maar eens een gewicht van 70 gr. en leg daar een steen naast van 70 gr. Ik heb het niet geprobeerd maar denk dat de steen zeker 3 x groter is.
Om nog maar niet te spreken van de vorm van de steen. Als je nauwkeurig wil werpen zou ik geen steen nemen.
Maar ik heet dan wel Harry, onderzoek hiernaar heeft een andere Harry gedaan.Breede lach
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
harry nummerdor  
#32 Gepost : dinsdag 2 september 2014 22:53:51(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Hoi Max
Staal en ijzer zijn de materialen die officieel geaccepteerd zijn door de instanties die daar onderzoek naar hebben gedaan . deze hebben ook tin en zink als niet gifvrij beoordeeld. DE stenen van de bijlage zijn gemaakt van ijzer, zo zou je de vorm nog meer kunnen aanpassen zodat deze beter zouden werpen

GROET HARRY
timvanzanten  
#33 Gepost : zaterdag 6 september 2014 09:54:21(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Beste Harry,

Als je mijn artikelen had gelezen, dan had je geweten dat ik proactief ben als het gaat om loodsubstituten. Echter ben ik ook een realist en is de overgang naar loodalternatieven bepalend door wetgeving. Het is nobel om te denken dat mensen vanuit milieuperspectief de overgang zullen maken naar loodsubstituten. Echter zijn de substituten bij langer na niet zo doeltreffend als lood zelf. De materialen halen de gewenste eigenschappen gewoonweg niet. Enkel bij een loodverbod moeten we wel overstappen naar een loodsubstituut en dan zie ik kansen voor dit soort 'milieuvriendelijkere' producten. De grote reden waarom mensen niet zomaar overstappen is de prijs. Heb je enig idee wat een loodje van 100 gram doet qua inkoopsprijs? We hebben het eerder over dubbeltjes dan over euro's. De grote massa zal altijd lood blijven kopen. Zolang lood niet bij wetgeving verboden is, zal er mijn inziens weinig veranderen.

Begrijp mij goed, ik hoop dat dit alles op een dag veranderd en we overgaan naar wolfraam of staal. Ik zie het alleen nu nog niet gebeuren. Houdt ook voor ogen dat de markt er nog niet klaar voor is. Enkel een loodverbod zal fabrikanten laten stoppen met de productie. De vraag is gewoon te groot!

Gr. Tim,

http://www.carpfeeling.c...Carp-Angler-%28deel-1%29
http://www.carpfeeling.c...19/Kennisdocument--Lood-
http://www.carpfeeling.c...lood-revolutie-anno-2012
http://www.carpfeeling.c...-loodrevolutie-anno-2013
http://www.carpfeeling.c...-loodrevolutie-anno-2014

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 6 september 2014 10:01:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

harry nummerdor  
#34 Gepost : zondag 7 september 2014 23:59:35(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Hoi Tim.
Wij sportvissers hebben terecht of onterecht een slechte naam betreffende het vervuilen van ons milieu. Vanaf het ontstaan van de hengelsport is lood gebruikt als verzwaringsmiddel (en geaccepteerd) en we moeten nu niet de onschuldige persoon uithangen we zijn allemaal medeverantwoordelijk . Na het verbod van loodhagel voor de jacht en balansgewichten voor het uitlijnen van de autowielen, plus lood in de batterijen en verfproducten is men voornemens om ook vislood te verbieden.
Tim als dat verbod in is gegaan moeten we het doen met de alternatieven die dan voorhanden zijn , en deze zullen bepaalde nadelen hebben tov loodgewichten maar ook voordelen.
DE fabrikanten zullen trachten de nadelen te minimaliseren zoals ik heb gedaan met de volume vergroting, door de luchtweerstand te verminderen waardoor de werpafstand weer hetzefde is als de loden uitvoering. Ik geef het advies om de alternatieven te testen en als deze voldoen geen lood meer te gebruiken. vanaf dat moment vis je milieu bewust en laatje ook zien dat sportvissers eigenlijk geen verbod nodig hebben. en de waterkwaliteit en alles wat daar in leeft wordt weer geoptimaliseerd , ook voor onze vriend de karper. Het kan en mag niet zo doorgaan maar ik zal wel een milieufreak zijn.

Groetjes
HARRY

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 september 2014 08:30:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpphoto  
#35 Gepost : maandag 8 september 2014 23:13:13(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Harry,

Ik volgde je posts op KWO (Karperwereld Online) ook al, en er lijkt nog geen schot in te komen bij je
aanbod. Ligt het inmiddels al in de winkel (eender welke winkel)?

Gezien je gevorderde leeftijd vind in het initiatief goed, maar -met alle respect-
is er ook gedacht aan jouw opvolging?
---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
harry nummerdor  
#36 Gepost : dinsdag 9 september 2014 13:47:08(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
Hoi Carpphoto
Er komt schot in , we zijn bezig met een verkoop partner.
Ik ga er mee door tot ik het heb ondergebracht, Maar dat is voor mij niet het belangrijkste.
De opzet is om zoveel mogelijk sportvissers milieu bewust te maken, daar heb ik het in eerste instantie ook voor uitgedacht.
Als ik te oud ben neemt mijn kleinzoon het wel over.

Groetjes
Harry
whitey  
#37 Gepost : dinsdag 9 september 2014 13:58:54(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: harry nummerdor Ga naar gequote bericht
Hoi Carpphoto
Er komt schot in , we zijn bezig met een verkoop partner.
Ik ga er mee door tot ik het heb ondergebracht, Maar dat is voor mij niet het belangrijkste.
De opzet is om zoveel mogelijk sportvissers milieu bewust te maken, daar heb ik het in eerste instantie ook voor uitgedacht.
Als ik te oud ben neemt mijn kleinzoon het wel over.

Groetjes
Harry


Te oud?? kom nou, je bent toch nog maar 77?Pinokkio Schamen Like

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
harry nummerdor  
#38 Gepost : woensdag 10 september 2014 09:41:25(UTC)
harry nummerdor


5 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 16
Man
Nederland
Locatie: schagen

Bedankjes: 2 keer
HOI WHITY.

74 ben ik maar het begint de laatste tijd wel te kraken en te piepen. Maar men zegt dat krakende wagens het langst meegaan?

GROETJES
HARRY
whitey  
#39 Gepost : woensdag 10 september 2014 16:45:28(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: harry nummerdor Ga naar gequote bericht
HOI WHITY.

74 ben ik maar het begint de laatste tijd wel te kraken en te piepen. Maar men zegt dat krakende wagens het langst meegaan?

GROETJES
HARRY


Harry, ik ben ietske jonger en soms piept en kraakt het ook hoor (of is het mijn bed?)
Die van krakende wagens ken ik niet meteen, wel van in een oude kom de beste soep makenSchamen Pinokkio Silenced

grtjs

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Carpphoto  
#40 Gepost : donderdag 18 september 2014 20:31:43(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Eerst geschreven door: harry nummerdor Ga naar gequote bericht
Hoi Carpphoto
Er komt schot in , we zijn bezig met een verkoop partner.
Ik ga er mee door tot ik het heb ondergebracht, Maar dat is voor mij niet het belangrijkste.
De opzet is om zoveel mogelijk sportvissers milieu bewust te maken, daar heb ik het in eerste instantie ook voor uitgedacht.
Als ik te oud ben neemt mijn kleinzoon het wel over.

Groetjes
Harry


Ik blijf het een goed initiatief vinden, benader SVN ermee, KSN, geef lezingen.
Op de riviervisserij gebruik ik al langer alternatieven: rivierstenen waar ik een harnas van tuindraad (metaal)
omheen doe en een wartel. Goed, goedkoop, veilig (visveilig systeem) en betrouwbaar.

Grtz

Frenk de Gruiter

---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.