logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : zondag 3 augustus 2014 10:09:01(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Gisteren iets onvoorstelbaars meegemaakt.
Ik zat lekker op mijn stek te vissen zie ik een andere visser langs het water struinend snoeken.
Hij komt dichterbij en stopt keurig met snoeken een 50 tal meter bij mij vandaan en komt dan rustig aanlopen.
Hij groet in het duits en we maken een praatje.
Na een paar min. gaat hij weer verder en zie hem een snoek vangen van ca. 90 cm.
Groot is echter mijn verbazing dat hij na onthaakt te hebben opnieuw ingooit zonder zich nog om de snoek te bekommeren.
Deze begint te spartelen en gaat richting het water.
De duitser stopt met vissen en pakt de snoek op en gooit hem een paar meter verder het land op, nu pas wordt mij duidelijk dat hij de vis mee gaat nemen.
maar inplaats de vis dood te maken gaat hij weer opnieuw vissen en ik zie de snoek opnieuw spartelen.
Dit vind ik te gek en ga er heen.
Netjes vraag wat de bedoeling is. Hij zegt dat hij die snoek mee gaat nemen.
Oké maar dan wel doodmaken zeg ik. hij zegt niets bij zich te hebben.
Ik wijs op een dikke tak en zeg "daar gaat het ook mee".
Hij haalt zijn schouders op en doet net of hij mij niet begrijpt.
Ik pak woedend de knuppel op en geef de snoek een ferme klap op z'n kop.
Later bedacht ik mij dat ik beter die snoek had kunnen pakken en weer in het water had gegooid.
Kijk als iemand een vis mee wil nemen, iets wat ik nooit doe, moet hij of zij zelf weten maar maak dan in ieder geval de vis dood.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
Gummiebeer  
#2 Gepost : donderdag 21 augustus 2014 11:45:32(UTC)
Gummiebeer


5 ponder

Lid sinds: 1-10-2013(UTC)
Berichten: 39
Nederland
Locatie: Enschede

Bedankjes: 3 keer
Beter had je die tak in de nek gelegd van die Duitser en de vis weer in het water. Laat dat volk hun eigen water leeg vissen swear1
Ik word ook schijtziek van dat volk hier. Altijd rotzooi achterlaten, tentje opzetten (iglo tent met felle kleurtjes..), lekker schijten en de shit open en bloot laten liggen enz enz.. Het ergerlijke eraan is dat de controleur niks kan want ze hebben de papieren in orde. d'oh!
PB 2015: 33 pondjes

thimon  
#3 Gepost : donderdag 21 augustus 2014 13:26:22(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Dat volk is inderdaad erg vervelend. Jammer genoeg ook dat we er vrij weinig aan kunnen doen als ze de papieren op orde hebben.

Niet eens
Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#4 Gepost : donderdag 21 augustus 2014 21:48:48(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
oké maar dan scheer je alle buitenlanders over een kam.
Deze Duitser was verder uiterst correct.
Ergerlijker vind ik de Polen, die beginnen met het opzetten van de BBQ en dan pas gaan ze vissen.
Daarna komt na een uurtje de rest van de familie al kakelend er bij.
De gevangen vis wordt ter plaatse geconsumeerd.

En oja beter had ik die tak in de nek van die Duitser kunnen ploffen ware het niet dat het niet mijn aard is dergelijke dingen te doen. Maar de werkelijke reden was dat die Duitser een paar koppen groter was dan ik en ik geen droge kleren bij mij had. Blij
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Carpphoto  
#5 Gepost : zaterdag 20 september 2014 11:13:55(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ook hier weer worden buitenlanders over een kam gescheerd. "De Polen", "de Duitsers".

Ik zou ook de tak in de nek van die Duitser hebben geplaatst en niet zachtjes.
En de snoek lekker weer laten zwemmen.

Quote:
Altijd rotzooi achterlaten, tentje opzetten (iglo tent met felle kleurtjes..),
lekker schijten en de shit open en bloot laten liggen enz enz..
Erger ik me ook aan.


Quote:
Het ergerlijke eraan is dat de controleur niks kan want ze hebben de
papieren in orde.

Klopt niet. De controleur kan de vissen duidelijk maken dat het niet kan en anders wegsturen.
Desnoods de BOA erop af sturen (politie, ook goed).

Het geeft de indruk dat je -als je de papieren in orde hebt- maar alles mag doen, dat is dus niet zo.

Polen hebben een andere cultuur. Vis die gevangen wordt, is voor de consumptie. Gebeurde destijds ook
in Nederland. Staat nog steeds in de wet dat het mag, maar er zijn beperkingen, opgelegd
door de wet en door de verenigingen. In frankrijk kennen ze inmiddels ook al enige jaren de No Kill cultuur
en ik ben daar een groot voorstander van.
Belgie volgens mij, is niet anders dan Nederland wat dat betreft,
maar je mag me verbeterenBlij.

Er is een Poolse karpervereniging in NL die de No Kill ideeen
verspreidt onder de Polen. Ik heb er eens iets over gelezen. Hulde, toch?

De troep overal, tja, die zie ik overal, het zijn verschuivende normen en waarden. "Men" denkt vooral aan zichzelf.
Ik heb laatst nog een jonge gozer van een jaar of 22 gewezen op zijn auto die op een
invalidenparkeerplaats stond. Was makkelijk om dat visje te halen. Te lui om 10 meter verder te parkeren.

Hoe haalde ik het in mijn hoofd er iets van te zeggen. Sociale controle zei ik toen, en fatsoen,
respect voor de invalide, opvoeding (of gebrek eraan), en brutaal gedrag. Hij wilde me aanvliegen, maar vele omstanders
weerhielden hem om dat te doen. Mensen gaven me schouderklopjes (wat me niets deed) maar dit geeft
het gedrag weer van de mens tegenwoordig. Troep achterlaten, een ander ruimt toch wel op. Een teken van deze tijd?
Dit is een andere discussie dus ik kap er nu maar mee. De bedoeling is hopelijk duidelijk.

---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
thanks Carpphoto is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 20-9-2014(UTC)
whitey  
#6 Gepost : zaterdag 20 september 2014 12:18:15(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Met bovenstaande ga ik volledig mee akkoord, zeker ivm de invalidenparking, ik ben mindervalide na 5 rugoperaties en heb dergelijke kaart, welke uitvluchten sommigen niet hebben, ongelooflijk, enkele jaren geleden op een colruyt parking in West-Vlaanderen, stond een dikke mercedes op dergelijke parkeerplaats, het was redelijk druk en ik zag niet meteen een plaatsje voor mij, dan maar uitgestapt om te kijken of die mercedes een geldige parkeerkaart had, de chauffeur zat erin, er lag geen parkeerkaart, aan het stuur zat Lorenzo Staelens, ja inderdaad ex voetballer van Club Brugge en de Belgische nationale voetbalploeg, zijn reactie was: "weet jij wel wie ik ben?", prettig hé??

sorry voor het efkes off topic gaan.

En ja vele Poolse vissers zijn voor ons zoals onkruid, liever kwijt dan rijk, al wat ze vangen is voor de maag, en nog dikwijls meteen aan het water op een geïmproviseerde bbq!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
HarryO  
#7 Gepost : zaterdag 20 september 2014 20:00:42(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ga ik ook even "of topic".
Het zijn inderdaad niet alleen de Duitsers en de Polen die er een bende van maken.
Onze eigen jeugd kan er ook wat van.
Ze kunnen wel volle pakken en blikjes meenemen maar de lege zijn kennelijk te zwaar.
Laatst een plek gezien waar een paar jongens hadden zitten "vissen" overal lag troep van koek pakjes het lag bezaaid met lege red bul blikjes. En er was een vuurtje gemaakt (mag daar niet) maar niet gewoon een vuurtje, nee het moest speciaal tegen een boom gemaakt worden.

En Whitey ook minder validen zelf kunnen er wat van.
Ik had een collega waar ik veel mee omging, ook privé.
tot dat op een gegeven moment ook de vrouwen mee gingen winkelen.
Zijn vrouw heeft een parkeerkaart voor minder validen, waarom is mij niet duidelijk, ze kan beter uit de voeten dan mijn vrouw.
Goed ze zal wel iets mankeren want je krijgt niet zomaar een parkeerkaart.
Wij dus met hun auto naar het winkelcentrum, rijd ze een parkeerterrein op, plaats genoeg, maar madam rijdt keurig netjes haar auto op een parkeerplaats voor minder validen.
Mag ze want ze heeft, zoals gezegd, een minder validen parkeerkaart.
Worden ze alle twee verontwaardigd als ik vraag waarom ze uitgerekend hier parkeren. "wij hebben een kaart hoor".Oké jullie hebben een kaart maar zijn uiterst mobiel, er is ruimte genoeg, straks word het drukker, parkeerplaats vol en er wil een minder valide parkeren, staan jullie daar.
Kortom de omgang met die college was vanaf die dag over.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Carpphoto  
#8 Gepost : zaterdag 20 september 2014 20:33:57(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
De invalide zelf en de begeleider (kan ook de vrouw, zoon, dochter zijn) mogen
ook een kaart aanvragen voor het kunnen vervoeren van de invalide persoon.

Het is dus legaal van die mevrouw, mits - en daar komt het- in combinatie gebruikt wordt met
het vervoer van die invalide. Dat is dus niet het geval, dus oneigenlijk gebruik van de kaart.
Afpakken wat mij betreft.

Quote:
Onze eigen jeugd kan er ook wat van.

Bekend verhaal. En de opgeschoten jeugd die niet eens vist maar bij het water hun zooi
opdrinken en roken en alles achterlaten in en op het water en in en tussen de struiken.

Of de mooie jongedame in een splinternieuwe dikke Mercedes sport, die op een terrein met
allemaal scholen in het weekend schijnbaar even parkeert om te bellen, maar daar de
auto begint schoon te maken (matten kloppen), en doodleuk de asbak compleet leegt op straat.
Ik sla dat allemaal gade terwijl ik de hond doe en de drollen in een zakje opruim.
Ik loop ernaar toe, maak een opmerking over dat geleegde asbakje (helemaal vol met sigarettenpeuken)
en ja hoor. Scheldkanonnade van jewelste. Ik zeg niets, pak de as en peuken en flikker de hele rotzooi
in de auto, en de stront van de hond erachteraan.
De vrouw gilt en vloekt en scheldt en ik ben weg. Ik heb tijden niet zo'n plezier gehad. Mee eens
---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
HarryO  
#9 Gepost : zaterdag 20 september 2014 21:20:53(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Carpphoto schreef
Het is dus legaal van die mevrouw, mits - en daar komt het- in combinatie gebruikt wordt met
het vervoer van die invalide. Dat is dus niet het geval, dus oneigenlijk gebruik van de kaart.
Afpakken wat mij betreft.


De vrouw zelf was de "minder valide".
Maar toch heel goed mobiel. Dan parkeer je, als er op dat moment plaats genoeg is, niet op een minder validen parkeerplaats ook al heb je daar het recht toe. Ook dat is asociaal gedrag.
Als alles bezet is heeft ze het volste recht om op zo'n plek te parkeren, in andere gevallen moet ze bedenken dat er altijd nog ergere minder validen zijn die willen parkeren. dat is sociaal gedrag.

Carpphoto schreef
Bekend verhaal. En de opgeschoten jeugd die niet eens vist maar bij het water hun zooi
opdrinken en roken en alles achterlaten in en op het water en in en tussen de struiken.


Daarom stond vissers bij mij tussen " " Deze jongens zijn al een paar maal weggestuurd omdat ze alleen maar lawaai maken en rotzooi trappen. Dit soort knapen moet je met een luier om door de Kalverstraat laten lopen.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 20 september 2014 21:25:42(UTC)  | Reden: aanvulling

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Carpphoto  
#10 Gepost : zaterdag 20 september 2014 21:53:28(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
ah kijk, aanvullende info
Quote:
De vrouw zelf was de "minder valide".
Maar toch heel goed mobiel. Dan parkeer je, als er op dat moment plaats genoeg is, niet op een minder validen parkeerplaats ook al heb je daar het recht toe. Ook dat is asociaal gedrag.
Als alles bezet is heeft ze het volste recht om op zo'n plek te parkeren, in andere gevallen moet ze bedenken dat er altijd nog ergere minder validen zijn die willen parkeren. dat is sociaal gedrag.

Helemaal mee eens

Quote:
Dit soort knapen moet je met een luier om door de Kalverstraat laten lopen.

Like Blijb Mee eens

Ik ga zelf vissen morgenochtend en moet er vroeg uit. Vang ze!

Grtz

Frenk

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 20 september 2014 21:57:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
HarryO  
#11 Gepost : zondag 21 september 2014 11:01:52(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Whitey schreef:

het was redelijk druk en ik zag niet meteen een plaatsje voor mij

Kijk dat getuigd van sociaal gedrag, als minder valide eerst kijken naar een "normale" parkeerplaats. Blijb
En de aso's die gewoon op een minder validen parkeerplaats parkeren weten gewoon dat de meeste valide mensen niet reageren als zij daar parkeren. En van de rechtmatige mensen zullen ze weinig last hebben. Het zijn tenslotte "minder validen", die maken hun niets.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#12 Gepost : zondag 21 september 2014 11:12:01(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)

Carpphoto schreef:
Ik ga zelf vissen morgenochtend en moet er vroeg uit. Vang ze!


Ben zelf vanmorgen ook geweest en heb mijn brasem vangst weer met 3 verhoogd.Teleurgesteld
En jammer genoeg, als eerste aanbeet, een Karper verspeeld.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.