Ook hier weer worden buitenlanders over een kam gescheerd. "De Polen", "de Duitsers".
Ik zou ook de tak in de nek van die Duitser hebben geplaatst en niet zachtjes.
En de snoek lekker weer laten zwemmen.
Quote:Altijd rotzooi achterlaten, tentje opzetten (iglo tent met felle kleurtjes..),
lekker schijten en de shit open en bloot laten liggen enz enz..
Erger ik me ook aan.
Quote:Het ergerlijke eraan is dat de controleur niks kan want ze hebben de
papieren in orde.
Klopt niet. De controleur kan de vissen duidelijk maken dat het niet kan en anders wegsturen.
Desnoods de BOA erop af sturen (politie, ook goed).
Het geeft de indruk dat je -als je de papieren in orde hebt- maar alles mag doen,
dat is dus niet zo.
Polen hebben een andere cultuur. Vis die gevangen wordt, is voor de consumptie. Gebeurde destijds ook
in Nederland. Staat nog steeds in de wet dat het mag, maar er zijn beperkingen, opgelegd
door de wet en door de verenigingen. In frankrijk kennen ze inmiddels ook al enige jaren de No Kill cultuur
en ik ben daar een groot voorstander van.
Belgie volgens mij, is niet anders dan Nederland wat dat betreft,
maar je mag me verbeteren
.
Er is een Poolse karpervereniging in NL die de No Kill ideeen
verspreidt onder de Polen. Ik heb er eens iets over gelezen. Hulde, toch?
De troep overal, tja, die zie ik overal, het zijn verschuivende normen en waarden. "Men" denkt vooral aan zichzelf.
Ik heb laatst nog een jonge gozer van een jaar of 22 gewezen op zijn auto die op een
invalidenparkeerplaats stond. Was makkelijk om dat visje te halen. Te lui om 10 meter verder te parkeren.
Hoe haalde ik het in mijn hoofd er iets van te zeggen. Sociale controle zei ik toen, en fatsoen,
respect voor de invalide, opvoeding (of gebrek eraan), en brutaal gedrag. Hij wilde me aanvliegen, maar vele omstanders
weerhielden hem om dat te doen. Mensen gaven me schouderklopjes (wat me niets deed) maar dit geeft
het gedrag weer van de mens tegenwoordig. Troep achterlaten, een ander ruimt toch wel op. Een teken van deze tijd?
Dit is een andere discussie dus ik kap er nu maar mee. De bedoeling is hopelijk duidelijk.