Carpbuddy,
Ik merk dat je heel erg snel opgeeft en graag anderen jou laat adviseren.
Niets mis mee met dat laatste, maar karpervissen is doorzetten en vooral: initiatief nemen
en je aanpassen aan de omstandigheden.
Mijn raad: vind een water waar je dingen kan vinden, uitzoeken, uitvinden, zelf kan beredeneren
wat je goed of fout doet. Op een water waar je er 25 vangt, is leuk,
kun je veel leren, maar gaat het minder, waarom is dat dan? Uitzoeken dus, inventiviteit.
Inspelen op de situatie.
Karpervissen is voor mij avontuur, nadenken als ik op de onthaakmat zit, observeren, reageren,
en proberen te vangen. Ik blank veel en en vaak vang ik er ook wel eens een of twee of...
Blanken hoort erbij. Je leert ervan. Ik vang graag, maar blanken zet je voeten terug op de grond:
he, er is iets mis gegaan, je gaat nadenken.
Als je op een moeilijk water komt en je vangt is het een teken dat je iets goed doet, vang je niets
dan is er iets mis. De vis wil niet of jij moet iets veranderen. Dit zet je aan tot actie, nadenken.
Neem de tijd een water te leren kennen en ga niet te gauw verkassen naar een andere water in een ander gebied.
Als ik hierboven zie - er wordt gesproken over Zelzate, volgens mij heb ik daar ook gevist.
Uren maken, weten waar de vis zit, observeren, en desnoods mobiel zijn,
verplaatsen naar die andere stek verderop. Aanpassen dus, volg de vis en niet andersom.
Ik ben het eens met Big Carp "waarom 20 vergunningen" (bij wijze van spreken).
Richt je op 1 of misschien 2 wateren. Een makkelijke (om je frustrates kwijt te raken
en zelfvertrouwen te winnen) en 1 moeilijke. Die van Zelzate is er zo een.
Wil je daar vangen, vis dan precies, leer gooien, zit je een meter naast, dan is het blanken.
erg makkelijk antwoord, he?
PS de wateren die je oppert, hoe zoek je de dingen uit? Zelf uitzoeken, je hebt internet, je bent jong, zoek uit,
laat niet een ander dat voor je doen, eerst zelf uitzoeken, wees avontuurlijk.
Dit is allemaal positief bedoeld!
Succes
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 20 september 2014 08:36:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven