Carpbuddy,
Ik merk dat je heel erg snel opgeeft en graag anderen jou laat adviseren.
Niets mis mee met dat laatste, maar karpervissen is doorzetten en vooral: initiatief nemen
en je aanpassen aan de omstandigheden.
opgeven is het allerlaatste wat ik wil doen, ben op Storenso al meerdere malen geweest dagen na elkaar zonder resultaat.
toch blijf ik er gaan en proberen ook al zakt de moed soms.
mijn molens ging ik ook opgeven en door de winkel laten spoelen, ik bleef tips krijgen en proberen, tenslotte was het mij toch gelukt om dit zelf te doen. mijn onderlijntje had ik problemen mee ze zeiden dat mijn draad langs verkeerde kant liep, eerlijk gezegt begreep ik er niks van kwam elke keer op hetzelfde uit.dus heb ik gewoon een gekocht lijntje stap voor stap gedemonteerd en nagedaan wat mij dan ook een geslaagd resultaat gaf.
Mijn raad: vind een water waar je dingen kan vinden, uitzoeken, uitvinden, zelf kan beredeneren
wat je goed of fout doet. Op een water waar je er 25 vangt, is leuk,
kun je veel leren, maar gaat het minder, waarom is dat dan? Uitzoeken dus, inventiviteit.
Inspelen op de situatie.
Karpervissen is voor mij avontuur, nadenken als ik op de onthaakmat zit, observeren, reageren,
en proberen te vangen. Ik blank veel en en vaak vang ik er ook wel eens een of twee of...
Blanken hoort erbij. Je leert ervan. Ik vang graag, maar blanken zet je voeten terug op de grond:
he, er is iets mis gegaan, je gaat nadenken. dat besef ik ondertussen wel, het hoort er nu eenmaal bij.
Als je op een moeilijk water komt en je vangt is het een teken dat je iets goed doet, vang je niets
dan is er iets mis. De vis wil niet of jij moet iets veranderen. Dit zet je aan tot actie, nadenken.
Neem de tijd een water te leren kennen en ga niet te gauw verkassen naar een andere water in een ander gebied.
Als ik hierboven zie - er wordt gesproken over Zelzate, volgens mij heb ik daar ook gevist.zelzate was mijn begin water, weet ik ondertussen ook wel al een paar mooie stekjes liggen.
wat ik vooral merk op dit water is dat ze actief worden als het donker is, en overdag veel kan blanken.
heb mijn laatste nachtsessies er 2 gestrikt 1 van 5.5kg en 1 te van 10kg.
ook in zelzate blijf ik nog gaan, en proberen.
Uren maken, weten waar de vis zit, observeren, en desnoods mobiel zijn,
verplaatsen naar die andere stek verderop. Aanpassen dus, volg de vis en niet andersom.
ik ben het eens met jou, maar deze manier is makkelijker op een vijver dan kanaal vind ik persoonlijk.
Ik ben het eens met Big Carp "waarom 20 vergunningen" (bij wijze van spreken).
Richt je op 1 of misschien 2 wateren. Een makkelijke (om je frustrates kwijt te raken
en zelfvertrouwen te winnen) en 1 moeilijke. Die van Zelzate is er zo een.
Wil je daar vangen, vis dan precies, leer gooien, zit je een meter naast, dan is het blanken.
zover ik weet vis ik momenteel op 2 plekken, zelzate en kanaal beide zijn ze best moeilijk.
had daarbij 1 gemakkelijk betaalwater, waar ik reeds niemeer kom voor tijdje.
reden waarom ik er niemeer ga tegenwoordig doen ze elke dag wedstrijd en dat water word gewoon kapot gevist.
Ze voeren als gekken, doen koppelwedstrijd enz.. je zit met 50 man op een putje en 2 meter naast elkaar.
wat ik vind dat veel te veel hengel drukte veroorzaakt.
erg makkelijk antwoord, he?
makkelijk antwoord? ok bij deze denk je vast ik ben lui of wil alles op me schoot krijgen.
ik ga je een simpel voorbeeld geven: bentille kreek is niet ver van mijn deur.
heb al verschillende adressen geprobeerd maar ik kom niet op vis stek uit, ben al meerdere malen gaan kijken of ik vissers kan treffen maar ook dit was tevergeefs. Dus mocht ik de moeilijke manier niet willen dan zou ik niet gaan rondrijden en blijven zoeken toch? Denk dat beetje informatie met gewoon een adres niet zoveel gevraagd is toch?
Volgens mij rijd niemand op water, en is het leven al duur genoeg niet?
PS de wateren die je oppert, hoe zoek je de dingen uit? Zelf uitzoeken, je hebt internet, je bent jong, zoek uit,
laat niet een ander dat voor je doen, eerst zelf uitzoeken, wees avontuurlijk.
Dit is allemaal positief bedoeld!
ik weet dat dit goed bedoeld is en ik wil zeker dingen uitzoeken en moeite doen.
inderdaad Internet is een optie wat ik al meerdere malen geraadpleegd heb soms met resultaat soms zonder.
ik vraag niet waar de beste stek is, ik zocht alleen waters zodat ik vanaf daar kon beginnen.
Ik vermoed grotendeels dat forums voor zo redenen toch gemaakt zijn? vragen stellen elkaar helpen enz..
toch bedankt voor het antwoord
mvg
Succes