logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
wout brands  
#1 Gepost : woensdag 16 april 2014 18:59:23(UTC)
wout brands

Nieuwe uitzetting

Nederland

Bedankjes: 1 keer
Heren,

Ik ben recentelijk mij aan het oriënteren op een nieuwe set hengels met molens.
Heleboel mooi materialen gezien wat binnen mijn bestedings budget van 1000 euro past.

Nu is mij oog gevallen op de volgende samengestelde sets:

Rods: Daiwa Infinity MT Carp á 285 euro
Reels: Daiwa Infinity X5000 BR á 353 euro

of

Rods: Shimano Tribal XS1 á 235 euro
Reels: Shimano Baitrunner C14XTR-ALC á 352 euro

Beide samengestelde sets spreken mij aan, maar kan alleen niet kiezen.

Gaarne jullie hulp om een onderbouwde keuze te kunnen maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Wout
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : donderdag 17 april 2014 06:35:17(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Wout,

Ik zal hier in de loop van de dag, na mijn werk op reageren, ik vis namelijk met die shimano set! (hengel en molen die je bedoelt).

Ik zie wel dat je op een ander forum dezelfde vraag hebt gesteld, en redelijk bent afgeblaft.....om het zo te zeggen, waarom doen mensen dat? We zijn er verdorie om elkaar te proberen te helpen.

Ik ging het eerst niet posten, maar omdat ik vind dat dergelijke reacties niet kunnen op een openbaar forum dan toch: http://karperwereld.nl/b...pic.php?f=38&t=77513

grtz

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 april 2014 15:12:40(UTC)  | Reden: aanvulling!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 17-4-2014(UTC)
whitey  
#3 Gepost : donderdag 17 april 2014 13:14:48(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Ik heb de Tribal XS 1- 12ft - 3,25lb: ik heb bewust voor die uitvoering gekozen, omdat ten eerste ik meestal met pva bags vis, en ten tweede omdat ik niet meteen een stok wilde die drilde/plooide tot in het handvat, ieder zijn keuze hé, de stok werpt formidabel, mede door het 50 mm 3 benig startoog, ook het tweede oog is 3 benig, de rest niet, zal ook wel een reden hebben veronderstel ik, de afwerking is ook heel goed, met in het handvat een soort lip zodat de hengel bij het schuin omhoog/omlaag plaatsen niet meteen uit de steunen valt.

PS. ik zou je aanraden als je toch de XS1 gaat bezien voor je hem koopt, kijk ook es naar de shimano tribal EXtreme 12ft - 3lb: ik heb er ook 2 van, die heeft een prachtige rvs reelhouder en ook een rvs handvat, waar je een tube kan overplaatsen om iets makkelijker te werpen, is daardoor minder glad dan de rvs, de tubes worden erbij geleverd. (is wel iets duurder)

Qua uitzicht is dat wel de meest mooie hengel dat ik tot op heden heb gezien, en zoals zovelen ben ik een "modebewuste" karpervisser, niet iedereen gaat dit toegeven, maar als je dan hun systeemopstellingen ziet, 3 identieke hengels, 3 identieke molens, allen evenwijdig naast elkaar, alle drie de molenslingers staan ook identiek......enz....

shimano tribal XS1:

De shimano molen de C14...ken ik niet, wel deze: Shimano Baitrunner Ci4 Xt-A Lc:
http://www.markerworld.n...ast-xtr-a-ci4-big-vanaf/ <<< Markerworld is ook Sponsor op CF en ik kan u verzekeren dat de service en kwaliteit TOP is!!
Ja prachtmolen hé, lekker "licht", kan je ongeveer 450meter 0.35/100 op kwijt, lijn loopt mooi af en wind vooral ook mooi en heel soepel op, de slip is vergeleken met mij andere shimano baitrunners, nog gevoeliger en beter afstelbaar, mede omdat die voor en achteraan te regelen is, bij mijn SUPER BAITRUNNER XTR 10000 RA uitvoering is dat allebei achteraan op de molen te regelen, wat soms voor verwarring zorgt.

Voila, ik heb proberen mijn best te doen, indien er foutjes instaan, mijn excuses, ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
Dit is mijn opstelling met de besproken Shimano set.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 april 2014 19:39:01(UTC)  | Reden: aanvulling!

whitey heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
WhiTeY.jpg
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
wout brands op 17-4-2014(UTC)
thimon  
#4 Gepost : donderdag 17 april 2014 14:34:42(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Whitey!

Ik wil je bij deze graag even complimenteren voor het feit dat je altijd zo behulpzaam bent en zo sportief reageert op je mede forum leden.

Hopelijk zijn er nog vele andere leden die volgen op deze manier.

Dit zien we namelijk graag. Blij

Toppie! Blijb
Doorzetten wordt beloond!
thanks thimon is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 17-4-2014(UTC)
whitey  
#5 Gepost : donderdag 17 april 2014 15:06:08(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht
Whitey!

Ik wil je bij deze graag even complimenteren voor het feit dat je altijd zo behulpzaam bent en zo sportief reageert op je mede forum leden.

Toppie! Blijb

Thimon!

Je doet me blozen Schamen , maar voor dergelijke mooie reacties doe ik het niet alleen, zoals ik eerder had gezegd, zijn we hier om elkaar te helpen, elkaar bedanken hoort er natuurlijk ook bij, al zijn er veel profiteurs die daar anders over denken, ik word ook graag geholpen als ik met een vraag/probleem zit ivm. karpervissen, daarom ook dat ik steeds een ander probeer te helpen.Blijb

thimon  
#6 Gepost : donderdag 17 april 2014 15:41:31(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: whitey Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht
Whitey!

Toppie! Blijb

Thimon!

Je doet me blozen Schamen , maar voor dergelijke mooie reacties doe ik het niet alleen, zoals ik eerder had gezegd, zijn we hier om elkaar te helpen, elkaar bedanken hoort er natuurlijk ook bij, al zijn er veel profiteurs die daar anders over denken, ik word ook graag geholpen als ik met een vraag/probleem zit ivm. karpervissen, daarom ook dat ik steeds een ander probeer te helpen.Blijb

Helemaal top!! Blijb weinig meer aan toe te voegen. Blij

Doorzetten wordt beloond!
David v. Z  
#7 Gepost : donderdag 17 april 2014 18:38:33(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Heb geen ervaring met deze setjes, maar ik zou even naar een winkel rijden ( als je dat al niet gedaan hebt ) en even alles vasthouden en aanvoelen. Dat kan je toch helpen om te beslissen.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
Erwin Krijgsman  
#8 Gepost : zaterdag 19 april 2014 19:16:06(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Beste Wout,
Ondanks dat de XS1 niet op de site staat leveren wij deze wel.
Ligt er een beetje aan welke lengte en LBS klasse.
Enige is wel... wij versturen geen hengels en weet niet of je het de moeite waard
vind om naar Rotterdam te rijden. DE molens zijn gewoon op voorraad.
Info: [email protected]

Mvg Erwin ;-)
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.