Ik heb de Tribal XS 1- 12ft - 3,25lb: ik heb bewust voor die uitvoering gekozen, omdat ten eerste ik meestal met pva bags vis, en ten tweede omdat ik niet meteen een stok wilde die drilde/plooide tot in het handvat, ieder zijn keuze hé, de stok werpt formidabel, mede door het 50 mm 3 benig startoog, ook het tweede oog is 3 benig, de rest niet, zal ook wel een reden hebben veronderstel ik, de afwerking is ook heel goed, met in het handvat een soort lip zodat de hengel bij het schuin omhoog/omlaag plaatsen niet meteen uit de steunen valt.
PS. ik zou je aanraden als je toch de XS1 gaat bezien voor je hem koopt, kijk ook es naar de shimano tribal EXtreme 12ft - 3lb: ik heb er ook 2 van, die heeft een prachtige rvs reelhouder en ook een rvs handvat, waar je een tube kan overplaatsen om iets makkelijker te werpen, is daardoor minder glad dan de rvs, de tubes worden erbij geleverd. (is wel iets duurder)
Qua uitzicht is dat wel de meest mooie hengel dat ik tot op heden heb gezien, en zoals zovelen ben ik een "modebewuste" karpervisser, niet iedereen gaat dit toegeven, maar als je dan hun systeemopstellingen ziet, 3 identieke hengels, 3 identieke molens, allen evenwijdig naast elkaar, alle drie de molenslingers staan ook identiek......enz....
shimano tribal XS1:
De shimano molen de
C14...ken ik niet, wel deze: Shimano Baitrunner
Ci4 Xt-A Lc:
http://www.markerworld.n...ast-xtr-a-ci4-big-vanaf/ <<<
Markerworld is ook Sponsor op CF en ik kan u verzekeren dat de service en kwaliteit TOP is!!Ja prachtmolen hé, lekker "licht", kan je ongeveer 450meter 0.35/100 op kwijt, lijn loopt mooi af en wind vooral ook mooi en heel soepel op, de slip is vergeleken met mij andere shimano baitrunners, nog gevoeliger en beter afstelbaar, mede omdat die voor en achteraan te regelen is, bij mijn SUPER BAITRUNNER XTR 10000 RA uitvoering is dat allebei achteraan op de molen te regelen, wat soms voor verwarring zorgt.
Voila, ik heb proberen mijn best te doen, indien er foutjes instaan, mijn excuses, ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
Dit is mijn opstelling met de besproken Shimano set.
Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 april 2014 19:39:01(UTC)
| Reden: aanvulling!
whitey heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: