logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gummiebeer  
#1 Gepost : donderdag 17 oktober 2013 17:08:51(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Bedankjes: 3 keer
16-10

Daar zit je dan om 09.00 bij dat ene putje. Dat putje die iedereen voorbij loopt omdat de grotere put meer vangsten opleverd.

Ter verduidelijking, dat kleine putje is verbonden met de grote put waarbij de karpers vrijelijk heen en weer kunnen gaan. Bodemgesteldheid is identiek met de grotere put met hier en daar een mooie zandplaat.
De voorgaande dag 4 stekken aangemaakt waarvan ik zeker weet dat ze zich daar even ophouden. 2 stekken op de zandplaat, 1 stek nabij de lelie's en 1 stek langs de kant, zo'n kleine meter van de oever waar ik eerder dit jaar een flinke run kreeg maar jammer genoeg een losser halverwege.

Aangekomen op de stek zie ik hier en daar al wat actie op de voerplekken. Er komt een flinke rug aan de oppervlakte en gezien de hoeveelheid luchtbellen rond de stek moet dit voor actie zorgen die dag. Een half uur nadat ik mijn hengels had uitgegooid met mijn bewezen standaard snowman presentatie kreeg ik een paar piepjes te horen, een lijnzwemmer. Verdorie..ik had mijn toplood moeten gebruiken zeg ik tegen mezelf. Na 2 uur toch maar binnen gehaald en opnieuw uitgeworpen en dit maal wel met toplood gewerkt, al haat ik dit.

Ondertussen was mijn maat ook aangekomen op de stek. Na aanwijzing van de voerplekken gooide hij ook het zaakje op de plek en ook hier was al actie te zien in de vorm van luchtbellen en af en toe een springer. "Dit moet het worden vandaag" hoorde ik hem nog zeggen.

Om een lang verhaal wat korter te maken.. Na 6 uur zonder ook maar 1 piepje te horen werden wij behoorlijk frusti. Er waren genoeg tekenen van leven op het putje, de voerplek werd goed bezocht, maar de boilie aan de rig bleef onaangeroerd. Er werdt verwisseld van onderlijn. Lang, kort, lange hair, korte hair, dubbele bollie. Helemaal niks. Uit pure frustratie iets geprobeerd als variant van de snowman, snowman met een halve pop-up erbij en een stukje putty aan de onderlijn om het zooitje op de bodem te houden.

Na 8 uur hebben we de boel maar ingepakt, behoorlijk gefrustreerd. Ik weet dat er een 27'er is gevangen op dat putje en een enkele koi. Ik weet dat er een 30+ rond zwemt. Ook weet ik dat als wij op de grotere put hadden gezeten er zeker 1 op de mat zouden hebben.

En dan vraag ik mij af.. zou dat kleine putje, wat identiek is aan de grotere verbonden put, dan zoveel moeilijker zijn?
Er wordt met dezelfde bewezen rig en boilie gevist, dezelfde presentatie, die op de grotere put al leuke vangsten had opgeleverd. Maar toch blijft dat kleine putje een moeilijk watertje.

De frustratie van blanken swear1 .
PB 2015: 33 pondjes

Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : donderdag 17 oktober 2013 17:27:17(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
welkom in de sport dat karpervissen heet.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gummiebeer  
#3 Gepost : donderdag 17 oktober 2013 17:43:14(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Ik weet het Ron, het hoort er allemaal bij helaas.
Toch ga je jezelf afvragen waar het aan kan liggen, en dan blijken er zoveel factoren mee te spelen dat je er niet meer uitkomt soms.

Flo  
#4 Gepost : donderdag 24 oktober 2013 14:01:24(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
dat maakt onze hobby zo mooi en onvoorspelbaar
karpervissen is gelukkig geen exacte wetenschap of er was niet veel meer aan Blij
blijven zoeken naar oplossingen!
pike107  
#5 Gepost : donderdag 24 oktober 2013 14:26:44(UTC)
pike107

10 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Klopt, al is het logisch dat het af en toe wel frustrerend kan zijn.
Don't fish for quantity fish for quality Knipoog
Gummiebeer  
#6 Gepost : donderdag 24 oktober 2013 16:19:53(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Gisteren ook weer geblankt tijdens een nachtsessie, maar dit had ik wel verwacht. Is namelijk nogal een moeilijk watertje met veel wier met hier en daar een zandbank. Zonder dieptemeter erg moeilijk te vinden.
Maar ondanks het blanken toch een leuke nacht gehad Blijb

pike107  
#7 Gepost : donderdag 24 oktober 2013 16:26:33(UTC)
pike107

10 ponder

Jammer dat je geblankt hebt toch mooi dat je een leuke nacht had.
Ik had er wel 1 gister, net een half uur nadat ik normaal zou opruimen na een avondsessie.
Soms wordt je beloond als je even langer blijft zitten. Knipoog
big carp  
#8 Gepost : donderdag 24 oktober 2013 18:24:15(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
je moet altijd zo denken JE BLIJFT ER ME UIT DE CAFES Like ik geef er niet om eens te blanken dan heb je tijd om te denken wat je mss mis doet en hoe je het de anderekeer ga en kan aanpakken .... of ik hou mij wat bezig met fotografie
Bjorn Schoemacher  
#9 Gepost : zondag 27 oktober 2013 13:01:19(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik vind het juist frustrerend dat mensen frustrerend raken als ze falen door altijd maar vast te houden aan die vistechniek en aas wat iedereen gebruikt. Waarom denken mensen dat Karpers alleen maar te vangen zijn op bollen en een vastlood systeem?
pike107  
#10 Gepost : zondag 27 oktober 2013 14:04:27(UTC)
pike107

10 ponder

Goed punt! Net als dat mensen denken dat snaarstrakke lijnen nodig zijn etc. Als mensen nou eens verder kijken dan wat de meeste vissers doen op een water, en zelf tactieken zouden verzinnen...
Maar goed dan vangen de mensen die dat al doen ook minder. Knipoog
schapermichael  
#11 Gepost : zondag 24 november 2013 11:06:56(UTC)
schapermichael

5 ponder

Voor mij werkt het goed om jezelf gewoon altijd te ondervragen. ALs ik wat doe of bedenk, dan denk ik altijd:
- is het nodig?
- wat voegt het toe?
- wat sluit ik er mee uit?
- kan ik het nog verbeteren?
- hoe ziet het er uit ONDER water?
- zijn er meer mogelijkheden (een eitje kan je op meerdere manieren bakken)

Achteraf:
- en?

Blanken doen we allemaal. Dat is ook nodig.

Groeten

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 november 2013 11:07:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

http://pendingen.blogspot.nl/
griend  
#12 Gepost : zondag 24 november 2013 12:35:14(UTC)
griend

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Soms heb je van die jaren dat het gewoon niet lukt , maar je moet er gewoon in blijven geloven de aanhouder wint altijd.
Ik heb zelf in 2011 zo jaar gehad week na week blanken maar ik bleef er in geloven 1 vis gevangen dat jaar.
Het jaar erna was me top jaar ik deed precies het zelfde als dat jaar ervoor op het zelfde water ik verbrak 2x dat jaar me pb en had het beste jaar van me leven qua aantallen .
Blijf er in geloven je wordt vanzelf beloond .
Succes
Wind op de kant is vis in de hand.

PatricS  
#13 Gepost : woensdag 27 november 2013 11:25:08(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
N.a.v. Thimon zijn stuk.

Frustratie!

Een mooie middagsessie was gepland. Heerlijk op een syndicaat water waar wel gewerkt moet worden voor een vis.

Alles geïnstalleerd en wel zit ik te genieten van 2 halve aanbeten. Na de eerste aanbeet gelijk een aanpassing in mijn rig gedaan, maar krijg weer een halve aanbeet. Beetje balend ga ik door. Maar wel weer een aanpassing gedaan. Nu zwaarder lood. Nu zal het me lukken.

BAM…. Ineens hoor ik bij mijn kant-stek lawaai. Ja hoor 4 jongen waarvan 2 vissers met 2 rubberboten en een krat bier. Pff.. Missie kansloos noem ik mijn middagsessie. (Balend overdenk ik mijn keuzes).

Ineens komt een bekende van de waterkant van mij (Hans Reinders) opduiken uit de bosjes. Hij zit aan de andere zijde van het water en zag gebeuren waar ik zo van baal. Hij nodigde me uit om aan zijn zijde van het water te gaan zitten omdat daar nagenoeg geen lijndruk is en mijn stek was veranderd in missie kansloos. (Turf bodem wat enorm door dreunt als je er loopt. En die partyvissers lopen wat af daar.) Tevens wist hij op deze manier dat er geen ongenodigde gasten op de stek naast hem kwamen zitten (win-win). Hij heeft me zelfs geholpen met sjouwen. Echt Top! (Zo kan het ook)

Alles verslepen resulteerde wel tot het verliezen van een hockeystick van mijn hanger. De stormpole van mijn oval haakte in de grond waar mijn kar overheen rolde en ik was een dop van mijn stretcherpoot kwijt.
Ik wilde de nacht doorgaan vissen, dus bleef Hans even op mijn spullen letten terwijl ik naar huis reed voor eten, drinken, slaapzak en swinger.

Net als ik wil weg gaan doen we ons verhaal bij een controleur die zijn ronde deed. En hij zegt nog, ga maar gauw het is zo donker!

Ik in hardloopstand naar de auto toe… GVD…. Heeft iemand mijn auto klem gezet. Aaaarggg. Ik hopeloos weer terug om maar in te pakken. Staat die controleur nog te babbelen met Hans en zegt: Je kan er zeker niet uit, hèhè mijn bus staat er nog voor zodat niemand me kan ontvluchten. Vervolgens heb ik hem vriendelijk verzocht om die klote grijs van zijn gezicht te halen en die bus te verplaatsen. De boodschap was duidelijk.

1,5 uur later was ik eindelijk geïnstalleerd. De wind stond op mijn kant. Taluud was gevonden. De nacht kon beginnen, en de bakken konden de kant op komen. Eind goed al goed…

Nee! Een keiharde blank die me nog steeds niet lekker zit was het resultaat van hard ploeteren.

En tot de dag van vandaag is karpervissen nog steeds mijn passie.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 november 2013 15:19:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
schapermichael  
#14 Gepost : woensdag 27 november 2013 20:57:08(UTC)
schapermichael

5 ponder

Lekker verhaal Patrick. Ik kan me dat zo goed voorstellen
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

PatricS  
#15 Gepost : donderdag 28 november 2013 11:34:56(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Thanks Michael.

Ja soms is het echt balen, maar de beloning komt vanzelf wel.
Alleen mag jezelf bepalen wat de beloning is.
De ene alleen bij een dikke 30er, bij mij is elke vis een beloning.

In dit geval, dat ik een week later weer een dagsessie heb gehouden.
Weer een halve aanbeet. Paar piepen en weer niets.
Nu inline eraf, helikopter systeem erop met fluorcarbon stiffrig en pats 24pond spiegel op de kant.

haha misschien een volgend sessieverslag "De Beloning".
Groeten Patric

-Tijgernoten-
schapermichael  
#16 Gepost : donderdag 28 november 2013 12:59:11(UTC)
schapermichael

5 ponder

Heel mooi Patric,
Wat ik mij even (off topic) afvraag...hebben jullie in Groningen verandering gemerkt in vangsten of gedrag van de karper door de aardbevingen? Ik vraag me af of jullie daar onderling over praten of ervaringen over uitwisselen.
- Dr. Seuss

PatricS  
#17 Gepost : donderdag 28 november 2013 14:21:02(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Dat is bij mij niet bekend. En het is ook nog nooit besproken.
Zelf denk ik dat de vissen hooguit even wat onrustig kunnen zijn na een dergelijke trilling, maar veel hinder zullen ze niet ondervinden. En dus zal het azen en zwemmen weer snel worden hervat als voorheen.

Het is dan ook zo dat de locaties waar ik vis in Groningen-zuid liggen (waar ik ook woon) en dus buiten de aardschok gebieden liggen.

Ik werk wel in het gebied waar het wel een punt van de dag is. Maar dan meer qua schade aan woningen.

Misschien dat er mensen zijn die daar meer info uit ervaringen over hebben. Graag dan even een nieuw (interessant) topic openen.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.