CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Jouw eigen knikker
»
hoeveelheid van alles voor een goeie knikker
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
hoi allemaal,
+/- een jaar geleden heb ik het een en ander gekocht aan ingredienten, nu is mijn vraag welke hoeveelheid ik per kg moet gebruiken.
ik heb nu eindelijk tijd om te gaan vissen en wil een keer boillies gaan draaien.
dus graag een opstelling van aantal grammen per kg.
ik hoef niet alle ingredienten te gebruiken maar ik zou graag een samenstelling zien voor een goede bol.
de ingredienten die ik nog heb zijn
Garnalenmeel vismeel levermeel pindameel biggenmeel gemalen Hennep Soja volvet Vitamealo Polenta Schaaldier flavour Tonijn flavour Zalmolie tarwebloem Tarwegriesmeel Baitcolour geel eieren
mochten jullie nog toevoegingen van ingredienten hebben dan hoor ik dat ook graag.
alvast bedankt
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
250 gram griesmeel 250 gram polenta 250 gram volvette sojameel 175 gram vismeel 75 gram garnalenmeel
zalmolie met je eitjes en je heb een geweldige boilie
|
|
|
|
|
oke bedankt ferenc, nog meer mensen met een leuke samenvoeging en hoeveelheden van elk ingredient
groeten |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Als dat een slechte kwaliteit garnalenmeel is gaan ze bijna 100% zeker drijven als je er 7,5% van gebruikt, eerst proberen met een kleinere hoeveelheid dus.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
bertkamp schreef:Als dat een slechte kwaliteit garnalenmeel is gaan ze bijna 100% zeker drijven als je er 7,5% van gebruikt, eerst proberen met een kleinere hoeveelheid dus. Daar heb je helemaal gelijk in, eerst een kleine hoeveelheid testen. Vrienden van me hadden dit probleem ook die hadden ineens 50 kilo pop-ups. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Ook me zo'n lage dosering? Heb hier nooit last van gehad met 75 gram.
|
|
|
|
|
Bedankt voor jullie reacties.
ik heb alleen een vraagje want elke keer als ik boilies wil draaien kom ik erachter dat mijn deeg te droog is om worsten van te maken om mee te draaien.
weet iemand waar dit aan ligt ?
dacht zelf eieren maar die heb ik er een paar bij gedaan maar bleef nog steeds droog en moeilijk draaien.
ik hoor het graag als iemand het weet.
alvast bedankt
groeten
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
gewoon klein beetje water bijgieten dat doet echt wonderen.. had dit vroeger ook vaak voor en dan gingen ze door de spuit alsof het niets is en rollen ze ook goed. |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Niet alle mix in 1 keer bij de eitjes gooien maar beginnen met 80% of zo. Dit eerst goed mengen en dan beetje bij beetje mix toevoegen tot het goed is. Als je mix een beetje nat en plakkerig is dan helpt 15 minuten wegleggen in een plastic zak vaak wel, de mix krijgt dan meer tijd om het vocht op te nemen.
Als je vaker dezelfde mix draait is het handig om de verhouding vloeistof - mix uit te rekenen en die te gebruiken om de toe te voegen hoeveelheid mix te berekenen, dan kun je in 1 keer de mix toevoegen.
Eerste keer draaien, ik heb 600 gram vloeistof inclusief flavours olie etc en daar heb ik 900 gram mix bij gebruikt voor een perfect deeg. 600/900 = 0,66 (66%)
Volgende keer heb ik 650 gram vloestof, dan moet ik 650/0,66 = 985 gram mix toevoegen voor hetzelfde resultaat. Omdat dit sneller werkt kan de mix een beetje nat en plakkerig zijn, oplossing zie boven.
|
|
|
|
|
oke bedankt voor de tips mannen zal het volgende keer eens proberen
groeten |
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Jouw eigen knikker
»
hoeveelheid van alles voor een goeie knikker
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.