logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
wietse97  
#41 Gepost : donderdag 30 mei 2013 16:10:53(UTC)
wietse97

25 ponder

ik zal er ook meer op gaan letten wat ik post dan,
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Rigillio  
#42 Gepost : woensdag 5 juni 2013 09:48:40(UTC)
Rigillio

5 ponder

Henk,

Op dit forum ben ik vrij nieuw. Ik begrijp helemaal wat je zegt en je hebt een punt. Dus...
Als iedereen de vraag en/of opmerking goed leest en een antwoord geeft met een onderbouwend
antwoord zal dat zeker een hoop schelen.

ik stem VOOR Tik 'm aan! Tik 'm aan!

Zonder Water Kan Je Niet Vissen
jannes  
#43 Gepost : zondag 7 juli 2013 18:13:38(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Wat gaat de site de laatste tijd (taalgebruikt) flink vooruit. Ik zeg vooral zo doorgaan, blijven er weinig actieve leden over.
remon v wanrooij  
#44 Gepost : zondag 7 juli 2013 18:23:29(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
op elk forum is er wel wat..Op KWO gunnen ze zelf het licht in je ogen niet. Daar is het vriendjes politiek, word je niet geholpen als je een keer een goede vraag hebt en iedereen denkt het beter te weten i.p.v. gezamenlijk naar een oplossing zoeken
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
jannes  
#45 Gepost : zondag 7 juli 2013 18:28:03(UTC)
jannes

25 ponder

Dat begrijp ik, maar de laatste weken komen er teksten voorbij die volgens mij gewoon kunnen worden weggelaten, laten we het hier wel gewoon gezellig houden en plaats sommige dingen dan maar niet.
Henk Haarlem  
#46 Gepost : zondag 7 juli 2013 23:44:02(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
remon v wanrooij schreef:
op elk forum is er wel wat..Op KWO gunnen ze zelf het licht in je ogen niet. Daar is het vriendjes politiek, word je niet geholpen als je een keer een goede vraag hebt en iedereen denkt het beter te weten i.p.v. gezamenlijk naar een oplossing zoeken

Daar vind ik het een bende, hier een rommeltje Knipoog

Er is een verbetering te zien, maar perfect zal het nooit worden, als het maar leuk blijft. Like

En vooral leesbaar, GEBRUIK leestekens AUB.Bidden
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
badboy70  
#47 Gepost : maandag 8 juli 2013 01:18:37(UTC)
badboy70

15 ponder

Ik heb net al bij mijn eigen vraag over het Fox lood gezien dat er gewoon hele discussies ontstaan en zelfs geen antwoorden meer krijg op mijn eigen reacties. Dus...

Ik plaats al geen foto's en gewichten meer over gevangen vis ed. door de discussies die ontstaan. Sick

Ik vraag me wel af hoe ik me kan afmelden van dat forum.
Aanmelden is simpel maar ik vind geen afmeld mogelijkheid. Teleurgesteld
Til de vis zonder de vis te tillen
Ron van Houtum  
#48 Gepost : maandag 8 juli 2013 06:46:09(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
discussies zijn goed hoor want als dat al niet meer kan dan word het een saai forum
Afmelden kan je bij de admin
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Henk Haarlem  
#49 Gepost : maandag 8 juli 2013 09:26:08(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
badboy70 schreef:
Ik heb net al bij mijn eigen vraag over het Fox lood gezien dat er gewoon hele discussies ontstaan en zelfs geen antwoorden meer krijg op mijn eigen reacties. Dus...

Ik plaats al geen foto's en gewichten meer over gevangen vis ed. door de discussies die ontstaan. Sick

Ik vraag me wel af hoe ik me kan afmelden van dat forum.
Aanmelden is simpel maar ik vind geen afmeld mogelijkheid. Teleurgesteld

Ach een beetje discuseren is leuk, verschillende meningen zoveel als het aantal mensen Knipoog

Foto plaatsen gewoon doen maar het gewicht niet vermelden,
aan de ene kant ben je trots op het resultaat van de vangst,
maar met vermelden van gewicht is dat dus van minder belang. (althans zo lijkt het dan ) Knipoog
plus iedereen twijfelt toch een beetje Knipoog

Afmelden?
Waarom, omdat je moeilijk met kritiek omgaat?
ook ik krijg/kreeg zo nu en dan kritiek, daar lach ik om. Breede lach
trek je daar niets van aan, je kan ook niet reageren op zo'n persoon, reageer op leuke en interessante leden, sla de rest over.Koffie

Helaas komt er zo nu en dan een korte teentje/lontje hier even langs, gaan vanzelf weer weg. Like
Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 09:27:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
tomvliet1998  
#50 Gepost : maandag 8 juli 2013 09:38:07(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik zal er voortaan aan denken die leestekens . <----- leesteken
ik weet dat ik ze vaak vergeet dat is omdat ik ze eigenlijk geen waarde vindt hebben . <-------- leesteken
maar we gaan het makkelijker voor je maken henk . <--------- leesteken
timvanzanten  
#51 Gepost : maandag 8 juli 2013 09:53:40(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Beste heren,

We proberen het forum laagdrempelig en leuk te houden voor iedereen. Wel is het zo dat het een forum zijn input krijgt van enorm veel individuen met allen hun eigen mening. Hierdoor ontstaan discussies welke mijn inziens de kracht zijn van een forum. Door te discussiëren over een onderwerp, kan je jezelf verrijken en nieuwe inzichten/kennis opdoen. Ik lees vaak mee met de discussies en merk dat soms de spanning hoog oploopt. Dit is aan de ene kant prima omdat een onderwerp echt leeft en soms een felle discussie niet eens zo slecht is. Aan de andere kant begrijp ik dat het de sfeer niet bevordert. Ik hoop dat we met zijn allen deze sfeer als volwassen mensen kunnen bewaken.

Qua taalgebruik zou het fijn zijn als we elkaar in onze waarde laten. We kunnen met zijn allen ook een hoop ergernis weghalen door onze teksten voor het plaatsen even te controleren op spelling en interpunctie. Ik merk dat vooral de interpunctie soms tot slecht lezende posts leidt.

Als laatste zijn we bezig met een gloednieuw ontwerp voor het forum waarin we zoveel mogelijk feedback meenemen van jullie. Achter de schermen zijn we dagelijks in de weer om Carpfeeling te verbeteren.

Gr. Tim,

badboy70  
#52 Gepost : maandag 8 juli 2013 14:35:50(UTC)
badboy70

15 ponder

Een discussie is zeker niet erg maar ik zie vaak gebeuren dat mensen eigenlijk geen antwoord op hun vraag krijgen maar er word afgeweken van het topic.
Iedereen mag zeker zijn eigen mening hebben maar start dan een nieuw topic en maak geen rommeltje van iemand anders zijn topic.
Over de kleintjes/beginners. Ik vind het prachtig als ze zich hier presenteren met tientallen vragen. Ook ik heb het moeten leren en wel zonder internet. Vroeger babbelde je wat met de ervaren vissers aan de waterkant. Tegenwoordig gebeurt dat hier en dat is zeker ook goed.
Als er mensen zijn met inderdaad loze antwoorden, laat ze dan gewoon achterwege.
Ik snap dat er altijd mensen zijn met op alles een antwoord maar op straat kun je van ze weglopen of ze op hun nummer zetten en recht in de ogen aankijken.
We maken allemaal wel eens fouten en geven wel eens een verkeerd antwoord maar denk eens aan de behoefte van die ander .
Ik heb het dan ook niet over mij persoonlijk maar in het algemeen.

Een vraag in een verkeerd topic hoeft niet iedereen over heen te vliegen.
Geeft er iemand een opmerking dan weet de persoon het wel en hoeven er niet nog tien man overheen te gaan.
Ik heb van de week ook een vraag gevonden en heb daar netjes vermeld dat hij even ken googelen en heb er voor het gemak dan toch maar even een linkje bij gezet waar hij eventueel een antwoord kan vinden.
Zo weet de persoon toch hoe er over gedacht word en word op een nette manier even op weg geholpen. Klaar.

Ik vraag dan ook algemeen. Mensen blijf de aandacht houden aan degene die een vraag stelde of maak er een nieuw topic voor aan als je verder wilt dan de vraag.

Voorbeeldje even over mijn eigen vraag met het verlies van lood.

Ik vraag of er meer mensen zijn met dit probleem en of iemand weet wat ik eventueel fout doe.
Dan komt er een hele discussie over hoe slecht lood in water is en over slijtage deeltjes en weet ik wat allemaal.

Maak dan gewoon even een nieuw topic over lood in het water met de daarbij behorende gevolgen!!
Blijft een stuk overzichtelijker voor iedereen en ook met de zoekfunctie kun je het weer mooi terug vinden.
Als nu iemand met hetzelfde probleem zit, zal hij in mijn topic terecht komen en een discussie vinden over hoe slecht lood in het water is.
Daar is deze persoon dus niet naar op zoek.
Ik neem nu even mijn topic maar ik zie het bij bijna ieder topic!!
Sorry dat ik mij daar een beetje over erger maar dat noem ik ook een opgeruimd forum houden!!

Groetertjes Richard

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 14:43:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Til de vis zonder de vis te tillen
coatednuts  
#53 Gepost : maandag 8 juli 2013 15:01:51(UTC)
coatednuts

20 ponder

Zal er ff op letten als er eens iemand langskomt tijdens het vissen met een vraag. Zijn we gauw uitgekletst en kan ik weer verder met vissen, goeie tip! Kom het liefst dan ook met gesloten vragen, zijn we nog sneller uitgeluld.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
timvanzanten  
#54 Gepost : maandag 8 juli 2013 15:09:49(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi Richard,

Er wordt teveel en te vaak offtopic gereageerd. Dat is waar. Naast dat de moderators hier op kunnen letten, hoop ik ook dat we elkaar erop aanspreken mocht dit gebeuren. Het forum is immers voor en door vissers!

Daarnaast hoop ik echt dat we het taalgebruik en de spelling/interpunctie in de gaten houden. Deze regels zijn niets voor niets opgenomen in ons huisreglement.

Ik zal bovenstaande punten in ieder geval bespreekbaar maken binnen de CF crew zodat er meer aandacht is in de toekomst.

Gr. Tim,

Ruud Gosselink  
#55 Gepost : maandag 8 juli 2013 15:48:53(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

tomvliet1998 schreef:
ik weet dat ik ze vaak vergeet dat is omdat ik ze eigenlijk geen waarde vindt hebben . <-------- leesteken

Eerst even vermelden dat ik dit humor vind. Wat een verbetering. maar.... BIJ INTERPUNCTIE (LEESTEKENS) HOREN OOK HOOFDLETTERS.d'oh!
In de eerste zin hoort tussen denken en die een komma, in de tweede zin tussen is en omdat en in de derde zin tussen maken en henk. (en Henk ook met hoofdletter.)
In de tweede is vind zonder t, vanwege het feit dat de persoonsvorm 'ik ' is

Om een tekst leesbaar te maken hebben leestekens wel degelijk een meerwaarde. Door het scheiden van hoofd- en bijzinnen voorzie je de tekst van structuur en is de bedoeling van je schrijven een stuk duidelijker. Persoonlijk vind ik het minachting voor de lezer wanneer je ze niet gebruikt. Ik ben al gauw geneigd om een in krom Nederlands geschreven vraag over te slaan en zo zullen er meer zijn. Het komt zo over dat je wat te vragen hebt en dat iedere lezer je tekst zelf maar omzet in ABN. Dan heb ik het niet over een paar typfouten.

Ik had een poosje terug commentaar op een tekst en de schrijver bleek dyslexie te hebben. Dan kun je niet anders, maar het lijkt er op dat er onder de forumbezoekers een heel hoog percentage met dyslexie is.

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 15:52:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

coatednuts  
#56 Gepost : maandag 8 juli 2013 16:19:02(UTC)
coatednuts

20 ponder

Stelletje kattenkoppen dat we zijn. En graag ook tijdens het gesprek aan de waterkant goed en zorgvuldig articuleren!
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
PatricS  
#57 Gepost : maandag 8 juli 2013 17:18:07(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Miauw
Breede lach
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Ruud Gosselink  
#58 Gepost : maandag 8 juli 2013 18:12:35(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

coatednuts schreef:
Stelletje kattenkoppen dat we zijn. En graag ook tijdens het gesprek aan de waterkant goed en zorgvuldig articuleren!

En een beetje luid graag, want ik begin aardig doof te worden.
jannes  
#59 Gepost : maandag 8 juli 2013 18:33:35(UTC)
jannes

25 ponder

Ruud Gosselink schreef:
tomvliet1998 schreef:

Eerst even vermelden dat ik dit humor vind. Wat een verbetering. maar.... BIJ INTERPUNCTIE (LEESTEKENS) HOREN OOK HOOFDLETTERS.d'oh!
In de eerste zin hoort tussen denken en die een komma, in de tweede zin tussen is en omdat en in de derde zin tussen maken en henk. (en Henk ook met hoofdletter.)
In de tweede is vind zonder t, vanwege het feit dat de persoonsvorm 'ik ' is

Om een tekst leesbaar te maken hebben leestekens wel degelijk een meerwaarde. Door het scheiden van hoofd- en bijzinnen voorzie je de tekst van structuur en is de bedoeling van je schrijven een stuk duidelijker. Persoonlijk vind ik het minachting voor de lezer wanneer je ze niet gebruikt. Ik ben al gauw geneigd om een in krom Nederlands geschreven vraag over te slaan en zo zullen er meer zijn. Het komt zo over dat je wat te vragen hebt en dat iedere lezer je tekst zelf maar omzet in ABN. Dan heb ik het niet over een paar typfouten.

Ik had een poosje terug commentaar op een tekst en de schrijver bleek dyslexie te hebben. Dan kun je niet anders, maar het lijkt er op dat er onder de forumbezoekers een heel hoog percentage met dyslexie is.

Leraar Nederlands?
Like
Ruud Gosselink  
#60 Gepost : maandag 8 juli 2013 18:55:08(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Bijna, groep 8.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.