Een discussie is zeker niet erg maar ik zie vaak gebeuren dat mensen eigenlijk geen antwoord op hun vraag krijgen maar er word afgeweken van het topic.
Iedereen mag zeker zijn eigen mening hebben maar start dan een nieuw topic en maak geen rommeltje van iemand anders zijn topic.
Over de kleintjes/beginners. Ik vind het prachtig als ze zich hier presenteren met tientallen vragen. Ook ik heb het moeten leren en wel zonder internet. Vroeger babbelde je wat met de ervaren vissers aan de waterkant. Tegenwoordig gebeurt dat hier en dat is zeker ook goed.
Als er mensen zijn met inderdaad loze antwoorden, laat ze dan gewoon achterwege.
Ik snap dat er altijd mensen zijn met op alles een antwoord maar op straat kun je van ze weglopen of ze op hun nummer zetten en recht in de ogen aankijken.
We maken allemaal wel eens fouten en geven wel eens een verkeerd antwoord maar denk eens aan de behoefte van die ander .
Ik heb het dan ook niet over mij persoonlijk maar in het algemeen.
Een vraag in een verkeerd topic hoeft niet iedereen over heen te vliegen.
Geeft er iemand een opmerking dan weet de persoon het wel en hoeven er niet nog tien man overheen te gaan.
Ik heb van de week ook een vraag gevonden en heb daar netjes vermeld dat hij even ken googelen en heb er voor het gemak dan toch maar even een linkje bij gezet waar hij eventueel een antwoord kan vinden.
Zo weet de persoon toch hoe er over gedacht word en word op een nette manier even op weg geholpen. Klaar.
Ik vraag dan ook algemeen. Mensen blijf de aandacht houden aan degene die een vraag stelde of maak er een nieuw topic voor aan als je verder wilt dan de vraag.
Voorbeeldje even over mijn eigen vraag met het verlies van lood.
Ik vraag of er meer mensen zijn met dit probleem en of iemand weet wat ik eventueel fout doe.
Dan komt er een hele discussie over hoe slecht lood in water is en over slijtage deeltjes en weet ik wat allemaal.
Maak dan gewoon even een nieuw topic over lood in het water met de daarbij behorende gevolgen!!
Blijft een stuk overzichtelijker voor iedereen en ook met de zoekfunctie kun je het weer mooi terug vinden.
Als nu iemand met hetzelfde probleem zit, zal hij in mijn topic terecht komen en een discussie vinden over hoe slecht lood in het water is.
Daar is deze persoon dus niet naar op zoek.
Ik neem nu even mijn topic maar ik zie het bij bijna ieder topic!!
Sorry dat ik mij daar een beetje over erger maar dat noem ik ook een opgeruimd forum houden!!
Groetertjes Richard
Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2013 14:43:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven