logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronald308  
#21 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 23:50:38(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Lodewijk schreef:
en weer word er van het onderwerp afgedwaald.........
crew doe hier is een keer wat aan......
was vroeger een vaste bezoeker maar kom hier steeds minder omdat het forum een beetje achteruit holt in mijn ogen

En wat wil jij dat de crew hier nou aan gaat doen dan?Dat we gewoon bij het onderwerp moet blijven?Doen we dat niet krijgen we dan een gele kaart?
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
jannes  
#22 Gepost : woensdag 3 juli 2013 00:23:00(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
coatednuts schreef:
Mja, als het onderwerp bestaat uit een mening van een ander, blijft het in mijn ogen een subjectief gebeuren waar als volgt op gereageerd mag worden. De doorverwijzing naar betaalwateren komt mij heel logisch over. Ik adviseer een ieder dan ook diegenen die vragen naar stekken, door te verwijzen naar betaalwateren, niks geheimzinnigs aan daar.

Daar is niks mee,daar kom je een enkele week per jaar, maar als hier de rest van de reactie nu ook worden gelezen. Maar daar word de moeite niet voor genomen.
Ancoes  
#23 Gepost : woensdag 3 juli 2013 01:29:20(UTC)
Ancoes

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Waar maak je je druk over! Als je niks wil los laten reageer je toch lekker niet! Kijk waarschijnlijk eens naar de gemiddelde leeftijd. Nee hoor

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 09:08:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ABSje  
#24 Gepost : woensdag 3 juli 2013 01:34:17(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Avond heren,

Ik snap de frustraties hier heel goed.
Ik heb het zelf afgelopen jaar ook weer meegemaakt op een put bij mij in de buurt.
Zelden of nooit een karpervisser te vinden, ik een grote voerstek aangelegd, sprak één van mijn ''MAATJES'' die toevallig een avondje mee was met het voeren een ''MAATJE'' van hem en lulde dus ff lekker door dat ik al 3 weken bezig was met een voerstek voor de bigboy van dat putje..

Je zou het haast niet geloven, maar exact de ochtend dat ik er naartoe ging om mijn spullen op te bouwen, zit die knakker daar te vissen, met 2 lijnen boven op mijn voerstek... Heel typerend, iemand die het water niet kent en precies daar 2 lijnen op een onderlinge afstand van 5 meter naast elkaar legt..

En je raad het al, binnen een half uur ging de eerste fluiter... Een schub van 11 kilo...

Hij was erg enthousiast, en bedankte mij voor de voerstek... Waarop ik dus nogal boos werd en aan hem vroeg hoe hij dat wist...

Enfin... Dit soort frustraties komen uit dergelijke feiten..

Mijn kijk er op is dus ook als iemand vraagt naar een water... Ik zou best iemand vertellen welk water leuke vis zit en dus je ze ook kan vangen. Niet iederen heeft de ''brains'' om uit te vinden waarom hij of zij niet vangt.. Momenteel strubbel ik daar in de wateren bij mij in de omgeving ook heel erg mee..

Maar blijf to the point... als voorbeeld, iemand uit Almere vraagt om een leuk water.. Ik zou de lage en hoge vaart direct adviseren. Lage vaart voor groot visbestand, en hoge vaart voor kleiner bestand maar grotere jongens.. Zolang je het daar bij houd...

Heeft de persoon weer stof om bij na te denken en zelf mee uit te gaan zoeken hoe of wat.. Als hij vraagt hoe je bijv een diepte peilt, of hoe je erachter komt hoe de bodem structuur is.. Prima.. Dan leg je dat uit...

Dan kan hij met de info die jij hem hebt gegeven zelf aan de bak om die voor hem wonderstek te vinden...

Hoe denken jullie daarover? dat lijkt me toch fair... Zo verraad je niet gelijk je eigen stek, maar kan je wel delen... Ik ben nooit te beroerd om een mooi water te delen, waarvan ik weet dat er leuke vis zit.. We houden toch allemaal van deze lifestyle / hobby ???

Zit ik hier heel ver ernaast, of wat is jullie kijk hierop?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 01:35:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Dirk "Boutske"  
#25 Gepost : woensdag 3 juli 2013 03:17:24(UTC)
Dirk "Boutske"

5 ponder

beste Mtbvincent en de rest...

waaaaaaw wat een tof topic.... Like
ben wel blij om te horen dat er toch nog mensen zijn die zich er enorm aan storen...
was al bang dat ik de enige was... Tong

Het valt enorm op dat er heel veel mensen zijn, vaak ook de beginnende jeugd die de essentie van het vissen vergeten...
het jagen (zoeken) van de karper, het water leren lezen... en dan bedoel ik daarmee ZELF gaan peilen, ZELF de karpers spotten, ZELF trek routes ontdekken, ZELF sterategieen bepalen...
NATUURLIJK houd dat ook in dat je ZELF op je bek zal gaan, je zal blanken... maar daar zal je ook uit leren... MAAR daar kunnen nog heel weinig mensen mee omgaan, het geduld om karper te vangen.
en dan heb je nog het feit dat ze liefst ook enkel en alleen maar de dikke willen vangen... maar goed dat is weer een andere discusie Tong

en JA, ik aanvaard wel info vragen van de beginnende karpervissers Blij hoe gaan ze het anders leren??? zeker ivm met montages, onderlijnen, veilig vissen ed...

dit wou ik ff kwijt jongens.

grtzzz Boutske
Mtbvincent  
#26 Gepost : woensdag 3 juli 2013 09:01:11(UTC)
Mtbvincent

15 ponder

Fijn dat er iemand weer inhoudelijk reageerd.
Goed bezig Dirk.
Lodewijk  
#27 Gepost : woensdag 3 juli 2013 11:02:33(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ronald308 schreef:
Lodewijk schreef:
en weer word er van het onderwerp afgedwaald.........
crew doe hier is een keer wat aan......
was vroeger een vaste bezoeker maar kom hier steeds minder omdat het forum een beetje achteruit holt in mijn ogen

En wat wil jij dat de crew hier nou aan gaat doen dan?Dat we gewoon bij het onderwerp moet blijven?Doen we dat niet krijgen we dan een gele kaart?

vroeger was ik behoorlijk actief op partyflock.
daar deelden ze strafpunten uit.
bij 5 punten een ban voor een week.
simpel toch?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#28 Gepost : woensdag 3 juli 2013 16:16:55(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoe ouder ik word, hoe minder ik me stoor aan het vragen van info. Alles wordt herhaald. Staat er regelmatig iets nieuws in de magazines?

Gewoon je energie in je visserij steken. Vooral niet ergeren aan anderen.

Say hello to my little friend
DeVisVerschrikker  
#29 Gepost : woensdag 3 juli 2013 21:01:59(UTC)
DeVisVerschrikker

15 ponder

Man
Nederland

Schoenmaker blijf bij je leest!!! Al doende leert men
Iedereen heeft recht op mijn mening
tomvliet1998  
#30 Gepost : donderdag 4 juli 2013 09:38:17(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
is dit niet allemaal overdreven
ik bedoel internet is hiervoor gemaakt alles makkelijker maken
dus eingenlijk gebruiken hun het als enigste zoals het hoort

alleen kan jullie ook begrijpenMee eens
Dirk "Boutske"  
#31 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 00:47:20(UTC)
Dirk "Boutske"

5 ponder

Mtbvincent schreef:
Fijn dat er iemand weer inhoudelijk reageerd.
Goed bezig Dirk.

thx vincent... was toch positief bedoeld hoop ik he Tong
diesel  
#32 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 14:11:01(UTC)
diesel

40 ponder

Mtbvincent schreef:
Ik kan het niet laten mijn mening te geven op dit moment.

Ik het vervelend te lezen dat er mensen zijn die zelf de moeite niet nemen om een water uit te pluizen.
Zij die de informatie van het forum niet lezen of de moeite willen doe om zelf vis te vinden.

Natuurlijk is het fijn om wat info te hebben dat besef ik ook heel goed.
Maar je ziet vaak dat mensen lid worden puur om de volgende vraag te stellen,

Waar zit op water x de vis en hoe vang je deze met het grootste gemak? Sick

Als je zelf een beetje logisch zou nadenken weet je dat "in het verleden gehaalde resultaten GEEN garantie zijn voor de toekomst...

Tel daarbij op dat het meerderdeel die zo impulsief handelt/vraagt/reageert kinderen zijn...Blijb Blijb

Waarom denk jij eigenlijk te bepalen welke vraag wel of niet kan???Niet eens Niet eens

Vissen doet ieder op zijn of haar eigen manier , inclusief de voorbereidingen..

Hou je lekker bezig met jezelfBlijb Blijb

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 juli 2013 14:12:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
ABSje  
#33 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 14:23:06(UTC)
ABSje

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
+1 Like voor erik. Goede manier van bekijken. Al snap ik sommige frustraties van andere mensen.
tomvliet1998  
#34 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 20:00:05(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
diesel schreef:
Mtbvincent schreef:

Ik het vervelend te lezen dat er mensen zijn die zelf de moeite niet nemen om een water uit te pluizen.
Zij die de informatie van het forum niet lezen of de moeite willen doe om zelf vis te vinden.

Als je zelf een beetje logisch zou nadenken weet je dat "in het verleden gehaalde resultaten GEEN garantie zijn voor de toekomst...

Tel daarbij op dat het meerderdeel die zo impulsief handelt/vraagt/reageert kinderen zijn...Blijb Blijb

Waarom denk jij eigenlijk te bepalen welke vraag wel of niet kan???Niet eens Niet eens

dit vindt ik super goed verwoord Blijb Blijb Blijb Blijb Blijb
jannes  
#35 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 23:27:53(UTC)
jannes

25 ponder

tomvliet1998 schreef:
diesel schreef:
Mtbvincent schreef:

dit vindt ik super goed verwoord Blijb Blijb Blijb Blijb Blijb

Als iedereen zich bezig houd met zich zelf heeft niemand wat aan een forum, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 juli 2013 23:28:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.