Avond heren,
Ik snap de frustraties hier heel goed.
Ik heb het zelf afgelopen jaar ook weer meegemaakt op een put bij mij in de buurt.
Zelden of nooit een karpervisser te vinden, ik een grote voerstek aangelegd, sprak één van mijn ''MAATJES'' die toevallig een avondje mee was met het voeren een ''MAATJE'' van hem en lulde dus ff lekker door dat ik al 3 weken bezig was met een voerstek voor de bigboy van dat putje..
Je zou het haast niet geloven, maar exact de ochtend dat ik er naartoe ging om mijn spullen op te bouwen, zit die knakker daar te vissen, met 2 lijnen boven op mijn voerstek... Heel typerend, iemand die het water niet kent en precies daar 2 lijnen op een onderlinge afstand van 5 meter naast elkaar legt..
En je raad het al, binnen een half uur ging de eerste fluiter... Een schub van 11 kilo...
Hij was erg enthousiast, en bedankte mij voor de voerstek... Waarop ik dus nogal boos werd en aan hem vroeg hoe hij dat wist...
Enfin... Dit soort frustraties komen uit dergelijke feiten..
Mijn kijk er op is dus ook als iemand vraagt naar een water... Ik zou best iemand vertellen welk water leuke vis zit en dus je ze ook kan vangen. Niet iederen heeft de ''brains'' om uit te vinden waarom hij of zij niet vangt.. Momenteel strubbel ik daar in de wateren bij mij in de omgeving ook heel erg mee..
Maar blijf to the point... als voorbeeld, iemand uit Almere vraagt om een leuk water.. Ik zou de lage en hoge vaart direct adviseren. Lage vaart voor groot visbestand, en hoge vaart voor kleiner bestand maar grotere jongens.. Zolang je het daar bij houd...
Heeft de persoon weer stof om bij na te denken en zelf mee uit te gaan zoeken hoe of wat.. Als hij vraagt hoe je bijv een diepte peilt, of hoe je erachter komt hoe de bodem structuur is.. Prima.. Dan leg je dat uit...
Dan kan hij met de info die jij hem hebt gegeven zelf aan de bak om die voor hem wonderstek te vinden...
Hoe denken jullie daarover? dat lijkt me toch fair... Zo verraad je niet gelijk je eigen stek, maar kan je wel delen... Ik ben nooit te beroerd om een mooi water te delen, waarvan ik weet dat er leuke vis zit.. We houden toch allemaal van deze lifestyle / hobby ???
Zit ik hier heel ver ernaast, of wat is jullie kijk hierop?
Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 01:35:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven