logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Johan Krenger  
#21 Gepost : woensdag 3 juli 2013 15:43:45(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Haha snapte dat je Engels bedoelde..

Deze heren waren inmiddels van school af en van mijn leeftijd ongeveer..
En nee spreek nu nog steeds geen woord Duits! Like
Lodewijk  
#22 Gepost : woensdag 3 juli 2013 16:02:25(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
en het ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand benaderd he.
bedoel sommige mensen zijn echt boeren Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ABSje  
#23 Gepost : woensdag 3 juli 2013 16:07:51(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Lodewijk schreef:
en het ligt er natuurlijk ook aan hoe je iemand benaderd he.
bedoel sommige mensen zijn echt boeren Knipoog

Ik zal dat maar niet persoonlijk opvatten Blij

Het feit is gewoon dat ik genoeg dingen heb meegemaakt mbt het franse volk.

En nee ik ben totaal geen boer, en ja ik spreek ook nog wel t een en ander aan frans.

Je probeert alleen maar het franse volk goed te praten, terwijl er een groot punt van waarheid in zit hoe ze zijn. Dit zal door merendeel van de nederlanders worden beaambt.

Verder trek ik me terug uit deze wellus nietus discussie, omdat het toch nergens toe zal leiden.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 juli 2013 16:08:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#24 Gepost : woensdag 3 juli 2013 17:23:33(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik probeer het helemaal niet goed te praten.
als ik iemand een lul vind zeg ik dat en meerdere mensen op het forum hier kunnen dat beamen Blij
ik probeer alleen uit te leggen hoe men hier denkt en doet.
ik heb geen problemen met ze en ik spreek nog geen woord frans ook.
miss omdat ze me hier al kennen maarja.
als je tussen je oren heb dat fransen slecht zijn is het ook moeilijk om anders te denken.
ik wil alleen maar zeggen dt niet alle fransen slecht zijn.
en de gandarmeri?
waren ze in nederland maar zo Blij
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Johan Krenger  
#25 Gepost : woensdag 3 juli 2013 18:00:40(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
En ik ben ook geen boer.. Like

Heb me juist prima een week vermaakt met 2 franse broers als buren!!
En ook andere keren dat we de weg kwijt waren werden we prima geholpen (en dat tijdens de lunch!).
Echter is Engels wel vaak een probleempje, vooral wanneer je niet zo goed bent in hints!

En ach de gendarmerie... gewoon nederlands praten en dan hebben zij zo iets van laat maar zitten! Like
Hadden wij ook, auto met pech fout geparkeerd, komt zo'n agent aan.. jullie mogen hier niet staan!! Ik zeg kijk dan!! is kaput!! En hij liep gelijk weer weg en mompelde iets van dat we de wegenwacht moesten bellen haha
ABSje  
#26 Gepost : woensdag 3 juli 2013 19:24:36(UTC)
ABSje

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Je hebt gelijk lodewijk en ik scheer ook niet alle fransen over één kam... Maar het gros komt wel zo over...
leen  
#27 Gepost : woensdag 3 juli 2013 22:13:17(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Lodewijk schreef:
de oudere generatie fransen kunnen geen frans.
rede is heel simpel, ze hebben het niet nodig. ook niet voor vakantie want zeg nou zelf, nederland is qua grootte met frankrijk een pis dorp. heel simpel.
de andere generatie ( laten we zeggen tussen de 25 en 40 ) kregen vroeger alleen engels op dure prive scholen. ( had je dus geld dan kon je het leren )
de 'nieuwe' jeugd krijgt het nu gewoon op school. de zoon en dochter van mijn werkgever zijn allebei 18 en ik kan behoorlijk goed en duidelijk met ze praten.

niks dus sofinistisch maar frankrijk is gewoon een stukkie groter dan nederland, en ja als je de kleinste bent van de klas ( nederland ) moet je ergens anders goed in zijn he Blij

Goed in perspectief geplaatst Lodewijk. "Wij" denken nog steeds dat we iets voorstellen.. en heb je problemen met de taal, ga dan gewoon naar Engeland als je alleen het Engels beheerst Daar kan je ook vissen ;-). Of ga naar Frankrijk en neem het risico dat je tegen (wellicht grote) problemen aan kan lopen omdat je de taal niet beheerst.

PS: Ik ben de Franse taal maar zeer beperkt machtig, en beperk me dan ook maar (1x per jaar) tot een plek waar Engels of Nederlands zeer goed bruikbaar is. En als ik mijn mogelijkheden uit zou willen breiden, dan zou een bezoek aan de nonnekes in Vught een mogelijke oplossing zijn ;-) (no pain, no gain):-).

Maxweasel  
#28 Gepost : donderdag 4 juli 2013 13:59:52(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Het spreekt voor zich dat een beetje de taal spreken altijd wel helpt. Blij

Voor mijn andere hobby zit ik ook vaak in het buitenland en daar we met die hobby redelijk vaak op de grens van het legale vertoeven kom ik regelmatig eens in aanraaking met de lokale politie. Ik spreek goed frans, ook redelijk duits. Nu moet ik wel zeggen, de Franse politie is bij uitstek het meest voor rede vatbaar (of toch die waar ik al mee contact gehad heb dus). Dat moet je bij de politie hier niet proberen Blij De Duitsers daarentegen zijn echt erg! Alles moet correct volgens de regeltjes!
Als we dan echter gaan kijken naar Roemenië, Croatië, etc... daar kan alles opgelost worden met euro's en sigaretten. Blij
jaapiii  
#29 Gepost : donderdag 4 juli 2013 15:03:48(UTC)
jaapiii

Nieuwe uitzetting

Lodewijk schreef:
raar, want een boete moet je 9 van de 10 keer gelijk aftikken omdat je buitenlander bent..........
hoe ik ze hier altijd om de tuin lijd is door gewoon te bluffen.
hou je dom, spreek alleen nederlands en
zeg dat je wil betalen maar met een credit card..... hun hebben hier niet de middelen voor om dat te accepteren.
zelf heb ik me er al 4 keer uitgeluld zo. ( ging wel om verkeers overtredingen trouwens )

Zover mij bekend is het gelijk aftikken al enige jaren achterhaald. Zelf kreeg ik mijn boete netjes thuis gestuurd en hetzelfde geldt voor de andere vissers om me heen. En alle gegevens worden inderdaad netjes gecheckt zoals reeds aangegeven. Ze hadden mijn adres niet goed overgeschreven zag ik in hun boekje, hier had ik niets over gezegd met de hoop dat deze niet aan zou komen. Enkele weken later lag de brief netjes op de mat en de gegevens klopte volledig.

bertkamp  
#30 Gepost : donderdag 4 juli 2013 15:06:39(UTC)
bertkamp

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Maar was die boete nou terecht of niet, want daar gaat het hier over.
jaapiii  
#31 Gepost : donderdag 4 juli 2013 15:17:02(UTC)
jaapiii

Nieuwe uitzetting

In mijn geval was deze terecht en bij de andere vissers om me heen ook. In de regio waar ik vis heb ik geen verhalen gehoord over garde/police du peche die razzia's houden op buitenlanders. Sterker nog, de Fransen worden zelf ook regelmatig bekeurd bij overtredingen. Dit betekend niet dat het op de Moselle hetzelfde is.

Had al lang niet meer door dat dit het onderwerp was vanwege de vele off topic berichtenBlij

Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 juli 2013 15:17:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nick_S  
#32 Gepost : maandag 15 juli 2013 22:45:37(UTC)
Nick_S

15 ponder

Ligt eraan waar ergens in Frankrijk je zit Like

Ik kom net terug van Frankrijk en heb weinig frans moeten spreken , zelfs niet in de winkels Tik 'm aan!
Eutje  
#33 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 09:44:17(UTC)
Eutje

5 ponder

Voor zover ik weet als je in de richting van Normandië en Bretagne gaat, spreekt een redelijk deel nog wel Engels. Maar ouderen zullen in Frankrijk inderdaad niet of nauwelijks Frans spreken.
Ik ben blij dat ik, alhoewel het al een behoorlijke tijd geleden is, mezelf aardig kan redden met de Franse taal.
Handige tip trouwens Lodewijk...van die credit card.
Mijn maat, die volgende maand met me mee gaat te vissen, heeft al de noodzakelijke maatregelen getroffen die nodig schijnen te zijn als je in Frankrijk auto gaat rijden (alcohol testers, aanpassing van het navigatiesysteem m.b.t. snelheid etc...). Ik had er geen idee van....maar het is dan ook al 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in Frankrijk was.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn,
het beste is eruit.
jannes  
#34 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 13:15:18(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eutje schreef:
Voor zover ik weet als je in de richting van Normandië en Bretagne gaat, spreekt een redelijk deel nog wel Engels. Maar ouderen zullen in Frankrijk inderdaad niet of nauwelijks Frans spreken.
Ik ben blij dat ik, alhoewel het al een behoorlijke tijd geleden is, mezelf aardig kan redden met de Franse taal.
Handige tip trouwens Lodewijk...van die credit card.
Mijn maat, die volgende maand met me mee gaat te vissen, heeft al de noodzakelijke maatregelen getroffen die nodig schijnen te zijn als je in Frankrijk auto gaat rijden (alcohol testers, aanpassing van het navigatiesysteem m.b.t. snelheid etc...). Ik had er geen idee van....maar het is dan ook al 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in Frankrijk was.

Je flitskast meldingen moet je uitzetten, ze controleren daar flink op.
Fel gekleurd hesje.
Alcoholtester schijnt niet te hoeven nog, maar kan ze toch maar beter meenemen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.