logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Michael Horn  
#1 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 21:06:54(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Goedeavond,

Voor sommige misschien een rare vraag maar is een pop up nou volledig vis vriendelijk/veilig?
Als een karper deze doorslikt kan en zal hij daar dan geen schade aan overhouden?
Ik verwacht natuurlijk dat het wel vis veilig is aangezien het verkocht en goed gebruikt wordt maar ik heb totaal geen ervaring met een popup en twijfel nu steeds meer om er mee te gaan vissen in combinatie met een chodrig.

De zoek functie bracht mij niks op maar mocht ik niet goed gezocht hebben sorry alvast.

Een tweede vraag:
Ik heb al twee jaar een doosje liggen maar er zit natuurlijk geen smaak aan, is het een kwestie van dippen en het is klaar voor gebruik?

Mvg,

Michael.
Sponsor
ronald308  
#2 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 21:13:51(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
een pop up is niet visveilig zal het morgens eens opzoeken heb nou geen tijd ga zo heen vissen
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
leen  
#3 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 21:19:16(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Michael Horn schreef:
Goedeavond,

Voor sommige misschien een rare vraag maar is een pop up nou volledig vis vriendelijk/veilig?
Als een karper deze doorslikt kan en zal hij daar dan geen schade aan overhouden?
Ik verwacht natuurlijk dat het wel vis veilig is aangezien het verkocht en goed gebruikt wordt maar ik heb totaal geen ervaring met een popup en twijfel nu steeds meer om er mee te gaan vissen in combinatie met een chodrig.

De zoek functie bracht mij niks op maar mocht ik niet goed gezocht hebben sorry alvast.

Een tweede vraag:
Ik heb al twee jaar een doosje liggen maar er zit natuurlijk geen smaak aan, is het een kwestie van dippen en het is klaar voor gebruik?

Mvg,

Michael.

Ik denk niet dat een pop up wordt doorgeslikt. Je zou er dan overigens mee gevoerd moeten hebben (wat me vrij onlogisch lijkt). Ik vermoed dat de karper het niet eens zover zal laten komen en het uitspuugt voordat het echt naar binnen gaat (simpelweg omdat hij merkt dat hij er niets aan heeft qua voedsel).
Michael Horn  
#4 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 21:28:18(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
ronald308 schreef:
een pop up is niet visveilig zal het morgens eens opzoeken heb nou geen tijd ga zo heen vissen

Is goed, succes vanavond Blij

leen schreef:
Ik denk niet dat een pop up wordt doorgeslikt. Je zou er dan overigens mee gevoerd moeten hebben (wat me vrij onlogisch lijkt). Ik vermoed dat de karper het niet eens zover zal laten komen en het uitspuugt voordat het echt naar binnen gaat (simpelweg omdat hij merkt dat hij er niets aan heeft qua voedsel).

Ik heb het niet over bijvoeren hoor, dat lijkt mij ook super onlogisch maar het is mij wel eens overkomen dat de boilie van de lus af was. De veiligheid van de vis gaat bij mij ten alle tijden voor (zoals bij de meeste op het forum) en wil daarom wel weten of ik er veilig mee kan vissen.

Als de vis het uitspuugd hoe kan het dan dat die hem toch zo "gretig" pakt en je toch haakt?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 21 juni 2013 21:30:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

tomvliet1998  
#5 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 22:25:10(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik denk dat dit wel meevalt of dat het 100 procent veilig is is moeilijk te zeggen
maar karpers zuigen voedsel van de bodem en slikken ook soms een steentje in dus volgens mij is het niet goed voor de vis
maar slechter gaan ze er ook niet van worden
karpers zijn sterke vissen daarom vissen we erop toch ?
ronald308  
#6 Gepost : vrijdag 21 juni 2013 23:07:11(UTC)
ronald308

30 ponder

Het had iets te maken met gasbelletjes of zoiets
wat zeer schadelijk was voor de vis en de mede
bewoners van het water maar zal het morgen eens
opzoeken
ronald308  
#7 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 11:40:05(UTC)
ronald308

30 ponder

Dit moet mijn toch eens een keer van het hart en een keer belicht worden wat een groot gevaar kan zijn.

En als je het niet erg vind om het niet meer te gebruiken in onze sport om dit zeggen …dus bij dezen.

In de afgelopen jaren is het gebruik van glas-bubbels of sphere’s die veel in een pop up basis mix, om een pop-up te maken, welke steeds meer en heel erg populair aan het worden is. Maar er lijkt weinig of geen begeleiding rond verteld te worden over het gebruik van deze stof, en dat is wel een schandaal.

Bij de inademing kunnen deze sphere’s dodelijk zijn voor de mens. Net als vele andere dingen, zoals asbest in de longen op langere termijn. Zo kunnen deze stoffen sphere's(glas bubbels )dit dus ook veroorzaken. Waar de belangrijkste afzet is in het gebruik van voornamelijk de bouw zijn. Waar deze worden geïnjecteerd in ijzeren balken en dergelijke, om het gewicht te verminderen en ook als isolatie materiaal gebruikt worden. Bij gebruik in deze tak van industrie zijn zeer strenge eisen opgesteld. Zo moeten deze stoffen onder positief gezicht druk maskers worden gedragen en soms complete lucht dichte asbest pakken worden gebruikt bij een dagelijkse productie van deze stoffen door veel vuldig blootstelling aan deze producten.

Ik weet al jaren dat zelfs sommige zeer hoog gewaardeerde aas bedrijven deze zaken gebruiken als tamelijk onschuldig? Ik denk persoonlijk dat het slechts een kwestie van tijd duurt voordat een werknemer zeer ziek raakt door deze rommel. En er dan werk van gemaakt gaat worden om deze rommel die je zeer ziek kan maken(zelfs dodelijk kan zijn) door het gebruik ervan verboden gaan worden.

De fabeltjes, van “als je moet ze gebruiken om een pop-up mix in huis te maken geeft het geen gevaar”.
Maar in de industriële tak geven ze wel andere advies als “ let dan zeer goed op met het inademen van deze stoffen” “En probeer met deze rommel en met het verwerken product in een goed geventileerde ruimte” “En draag dan de beste maskers die u zich kunt veroorloven” “En probeer zo rustig mogelijk de pop-up bollen door te mengen zonder stof te creëren in de ruimte waar je werkt. En zoveel met een waterverstuiver te werken als dit dan wel gebeurt”.
Sommige mensen lijken genoeg te weten over deze glas-sphere’s en anderen mensen lijken gelukzalig onwetend(met welke gevaren ze bezig zijn).

Zonder goede voorlichting over deze steeds populairder wordende rommel ben je zelf geen haar beter bezig met de gezondheid van enkele onwetende medegebruikeers die niet weet welke gevaren er aan deze stoffen zitten. En het nu toch eens een keer tijd wordt om deze stof die liever niet publiek gemaakt mag worden door de geheimen van het gif mengen in de boilie industrie eens in een ander daglicht te zetten voor dat het te laat is.

Dus kappen met deze stoffen omdat als het al gevaarlijk is voor de menselijke consumptie wat zou het dan kunnen doen in de natuur.

Waar we deze pop-ups neer gooien na het gebruik van deze rommel. En na het verversen van de oude pop-up voor een nieuwe deze oude pop-up in het water gooien waar onwetende dieren er aan dood gaan en ja soms zelfs karpers. De Engelse fabrikanten dekken hun zelf in door op het potje te zetten( NOT For human consumption). Wat dus betekend dat het niet voor de menselijke consumptie is gemaakt. Dus zal het zeer zeker ook niet goed zijn voor vele ander dieren.
ronald308  
#8 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 11:44:07(UTC)
ronald308

30 ponder

Heren het gaat er mij om dat deze glasbollen (sphere- glas bubbels ) die gebruikt worden in deze pop-up mixen in de natuur terecht komen (na het gebruik bij het vissen)en nu nog niet weten wat deze gevolgen kunnen zijn voor de toekomst. En we nu wel eens stil mogen staan voor deze natuur in de toekomst.
Het gaat er mij om dat deze glasbollen zo klein zijn dat ze in spiermagen(van watervogels) en dierlijke magen of slokdarm door chemie en afbraak door de vele enzymen die deze maag en darmkanalen(van o.a. karpers)en bij andere vissen deze stoffen worden opgenomen en zich door chemische verbindingen en aminozuur ketens en nog zeer vele ander factoren deze evolueren en in het lichaam zich opstapelen tot alle vervelende gevolgen hebben tot aan de dood toe.
Normaal gesproken met de wat groteren glas scherven in een lichaam, die er vanzelf er wel weer uit zweren of er wel uit gaan of gaan zwerven door het lichaam en komen na vele gevolgen van dien aard er van zelf wel weer via een ontsteking of de ontlasting of via het zweten er vanzelf wel weer uit komen. Maar als deze minuscule glas-stof een chemische verbinding aangaat in de maag of slokdarm of spiermaag van watervogels etc. etc.
En dus als een sluimerende (sluipmoordenaar)ziekte kan gaan activeren in vele vormen bij deze dieren tot alle vervelende gevolgen in 5 of misschien 10 jaar pas naar buiten komen. En zij zeggen (das habe ich nicht gewusst) en het wederom weer zo gemakkelijk van ons af schudden.

P.S dus na het vissen deze pop-ups als afval zien ,en in de vuilnisbak gooien en niet achterlaten in de natuur.
coatednuts  
#9 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 12:06:03(UTC)
coatednuts

20 ponder

Als dit het geval is, dan heb je groot gelijk denk ik. Ik gebruik kurk voor me pop ups. Ik heb idd wel eens een pop up uit de handel weggegooid, ik ging er niet vanuit dat dit kwaad kon. Bedankt voor de info.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juni 2013 12:06:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Tom98  
#10 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 12:19:20(UTC)
Tom98

15 ponder

dat heb ik ook nog nooit gehoord, ik zal nu zeker voorzichtiger zijn met pop ups zomaar weggooien!
ronald308  
#11 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 15:18:57(UTC)
ronald308

30 ponder

Graag gedaan mannen
Ruud Gosselink  
#12 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 15:38:39(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Had je het ook in normaal Nederlands kunnen vertalen? Zelden zoveel kromme zinnen na elkaar gelezen. Daardoor had ik er op de helft ook al meer dan genoeg van.

Klakkeloos overgenomen van http://www.karperwereld....pic.php?f=35&t=68911

Je bent dit laatste stukje vergeten: (of moet ik schrijven: Je laatste dit vergeten stukje bent geworden zijn geweest. Past beter bij de stijl)

QUOTE: Heb uitgezocht om wat voor product het gaat, en ook de datasheets bekeken. Dit ingredient in NIET met asbest te vergelijken en word ook niet in verband gebracht met kanker, en tevens voor iedereen te koop. Echter zoals met alle soorten fijnstof, is het niet goed om er grote hoeveelheden van in te ademen, geld ook voor zaagstof en er niks natuurlijkers dan hout. De structuur van dit product is ok heel anders dan asbest. De laatste zet zicht vast in de longen en kan het lichaam moeilijk kwijtraken.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juni 2013 15:43:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

coatednuts  
#13 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 15:44:43(UTC)
coatednuts

20 ponder

Al is het alleen al waar dat er glas in boilies wordt verwerkt, is dat wat mij betreft al voldoende om er nooit weer aan te beginnen. Van kwartshoudend stof en kwartshoudende deeltjes is aangetoond dat deze grote risico’s voor de gezondheid met zich meebrengen. Afhankelijk van het procede, kan het zo zijn dat er inderdaad geen fijnstof ontstaat. Maar die procedure is waarschijnlijk duurder dan de ander, waarbij er wel stof ontstaat.... En waar gaan we voor?

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juni 2013 16:11:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#14 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 16:43:43(UTC)
ronald308

30 ponder

Ruud Gosselink schreef:
Had je het ook in normaal Nederlands kunnen vertalen? Zelden zoveel kromme zinnen na elkaar gelezen. Daardoor had ik er op de helft ook al meer dan genoeg van.

Klakkeloos overgenomen van http://www.karperwereld....pic.php?f=35&t=68911

Je bent dit laatste stukje vergeten: (of moet ik schrijven: Je laatste dit vergeten stukje bent geworden zijn geweest. Past beter bij de stijl)

QUOTE: Heb uitgezocht om wat voor product het gaat, en ook de datasheets bekeken. Dit ingredient in NIET met asbest te vergelijken en word ook niet in verband gebracht met kanker, en tevens voor iedereen te koop. Echter zoals met alle soorten fijnstof, is het niet goed om er grote hoeveelheden van in te ademen, geld ook voor zaagstof en er niks natuurlijkers dan hout. De structuur van dit product is ok heel anders dan asbest. De laatste zet zicht vast in de longen en kan het lichaam moeilijk kwijtraken.

Dat klopt Ruud ik heb het overgenomen van karperwereld daar is toch niks mis mee?Ik had het daar gelezen en topic starter wou weten of pop-ups veilig waren nou bij deze dus
Ruud Gosselink  
#15 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 17:13:48(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Er staat nog veel meer bij, dat heb je niet overgenomen. Er staan ook nog opmerkingen over E-nummers, die allang zijn weerlegd. Bovendien is het in tenenkrommend Nederlands geschreven. Waarschijnlijk door een vertaalmachine gehaald zonder de oorspronkelijke bron te vermelden. Of het inderdaad klopt is nog maar de vraag, want het is lastig te controleren.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juni 2013 17:15:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

coatednuts  
#16 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 17:30:22(UTC)
coatednuts

20 ponder

Wat is nu precies je probleem Ruud? Ik hoor je veel over vormgeving, maar bijzonder weinig over de inhoud. Of zijn jullie getrouwd?
Ruud Gosselink  
#17 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 17:37:54(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Mijn probleem is dat zaken klakkeloos worden overgenomen en voor waar worden gehouden.
coatednuts  
#18 Gepost : zaterdag 22 juni 2013 17:42:51(UTC)
coatednuts

20 ponder

Ok, dat snap ik. Maar ik ben oud genoeg om zelf de zaak verder te onderzoeken. En al zoekend kom ik tot de conclusie dat het gebruikt wordt in de boilie industrie. Jammer dat men daar zo geheimzinnig over doet, maar wel typerend. Waar rook is, is vaak vuur. In 1919 zijn er 2 officieren uit Amerika geweest die een experiment hebben gedaan met glasstof in voedsel voor dieren (in dit geval honden). Bij vergelijking met dezelfde soort dieren, die dat dan niet kregen, konden ze geen verschillen opmerken in ontwikkeling. Bij lijkopening ook geen verschillen. Nu zou je zeggen: ha, zie je wel, niks aan het handje. Wat echter wel werd gevonden was dat glas, dat nog niet uit het lichaam was verdwenen. Dit werd blijkbaar opgeslagen. Zal me benieuwen wat dat doet op lange termijn.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 juni 2013 18:25:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#19 Gepost : maandag 24 juni 2013 11:12:49(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Het gebruik van Sphere's wordt toegepast door een aantal grote fabrikanten. Door het alsmaar duurder wordende kurk en de negatieve eigenschappen daarvan, kurk kan schimmelen, verliest na verloop van tijd drijfvermogen etc. Worden glasbolletjes, soms ook van plastic, steeds populairder. Ik heb weleens een discussie gevoerd met een van deze fabrikanten over de schadelijkheid. Zij zeggen dat deze bolletjes gewoon rond zijn en geen schade berokkenen in het darmkanaal van de vis. Ze worden gewoon weer uitgepoept.

Ik denk dat we sowieso pop-ups niet in de vrije natuur moeten laten liggen. Een pop-up is gemaakt voor attraktie en zit vaak boordevol met stimulanten, (kunstmatige) eetlustopwekkers, (kunstmatige)flavours en natuurlijk de nodige kleurstoffen. Geen goedjes die erg goed zijn voor je.

coatednuts  
#20 Gepost : maandag 24 juni 2013 12:37:14(UTC)
coatednuts

20 ponder

http://multimedia.3m.com...v70k17zHvu9lxtD7SSSSSS--

Consumptie wordt afgeraden en heeft mogelijk de beschreven gevolgen. Waarom zou ik het niet gaan eten en de vis wel? De kans is gewoon groot dat het eens gebeurd, alleen daarom lijkt me voorzichtigheid geboden. Gewoon kurk gebruiken, dat gaat misschien schimmelen, maar dat doet een boilie zonder kurk op den duur ook wel. Daarom gebruik ik het liefst een bolletje of een staafje kurk ipv kurkstof. Daar kun je de hair in fixeren zodat de kans kleiner wordt dat de boilie van je hair glijd, al dan niet per ongeluk.

Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 12:42:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.