35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Nou blijven er van mij helemaal geen popups liggen, want die gebruik ik niet. Wel stukjes foam, ter grootte van een flinke maiskorrel. Die eten ze niet, of ze komen er inderdaad weer uit. Ik heb een maat van me die in de chemie werkt, gevraagd om eens na te gaan wat ze precies voor kwaad kunnen, maar die is er nog niet helemaal uit. Zijn eerste conclusie was dat een wandeling door de stad qua schadelijke stoffen erger is dan het gebruiken van de pop/ups. Daar schieten we niks mee op, want karpers wandelen niet zo vaak door de stad. Verder sluit ik me maar aan bij coatednuts, die is oud genoeg om bij een onderzoek in 1919 te zijn geweest.:-) Goed is het waarschijnlijk niet. Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 12:54:55(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Alias Methusalem! Ik denk gelijk aan de psychiatrische stoornis pica. Laten we ze dat maar niet opdringen... hehe. (Bankje onderwater, psychotherapie etc.. wellicht een gat in de markt voor de psychiater die eens wat anders wil^^) Voor de liefhebber: http://www.tijdschriftvo...les/articles_1736pdf.pdfBewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 13:12:01(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Sorry voor mijn afwezigheid qua reacties maar ik las aandachtig mee. Heerlijk om te zien dat mijn vraag toch nuttig was. Ik blijf voor nu iig nog van de pop ups af.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Zou je meer zorgen maken om je lood dan een pop up. Pop up gooi je na gebruik in de vuilnisbak en klaar.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
stof stof stof ieder stof is schadelijk op langere termijn voor iedereen hoe je het draait of keer gaan we er daardoor minder me de auto rijden ? en wat dacht je van nep aas das plestick vist iedereen mee , en wat zou er in boilie mix zitten denk je ,is dat puur natuur ? de normen dat aasfiermas moeten halen zijn de zelfde als in voeding voor de mens , denk je dat die niet gekontrolerd en gekeurd worden ? langs de eene kant zeg je STOP met popup onnodig weg te gooien of met te vissen maar daarna stap je in de vervuilende auto om te gaan vissen . op tv zie je genoeg van die onzin die beweren dat het één slecht is maar dat van hun is net weer iets ander er zit en moellijk woord minder in de verpaking. en ja mss zitten er schadelijke dingen in popup waar niet maar wat denk je nu zelf zou het als het niet veilig zou zijn verkocht worden ? mensen zijn kude beesten en als er één iemand iets slecht zegt over iets gelooft iedereen dat daarom horen mensen ook het liefst slechte dingen daar kunnen ze over verder vertellen ... ik hergebruik mijn popups Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 18:28:02(UTC)
|
|
|
|
|
Nou, die kudde dieren zijn wat mij betreft de mensen die klakkeloos achter de aasfabrikanten aansjouwen. Toegegeven; je hebt gelijk wbt stof, zo veel zelfs dat ik durf te stellen dat we uiteindelijk dood gaan door zuurstof... Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 22:03:53(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Big Carp ... een woord minder op de verpakking... Wat dacht je van de verpakking zelf? Die is nog niet afgebroken wanneer wij dat allang wel zijn. Maar de vraag was of die glasbolletjes die worden gebruikt schadelijk zijn. Dite is waar ze voor ontworpen zijn: QUOTE: 3M™ Glass Bubbles is een vulmiddel dat bestaat uit microscopisch kleine, holle glasbolletjes met een hoge dichtheid en een enorme breeksterkte tot wel 30.000 psi. Het product is uitermate geschikt voor o.a. spuitgieten en vormt een uitstekend alternatief voor traditionele vulmiddelen. Het (kunststof) eindproduct wordt sterker en lichter. Het ideale vulmiddel voor producten voor de automobiel-, luchtvaart-, bouw-, constructie en elektrotechnische industrie. 3M hoeft niet te vertellen wat de gevolgen zijn bij consumptie (door dieren) want daar wordt het helemaal niet voor gemaakt. Ze zijn dus niet om te eten. De fabrikanten zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn. De argumenten van de tegenstanders zijn dus of terecht, of een verzinsel van mensen die in de complottheorieën geloven. Tijdens het verwerken moeten de nodige voorzorgsmaatregelen in acht worden genomen. Maar die gelden ook voor de verwerking van zoiets simpels als talkpoeder, dus zegt ook dat niet zoveel. Bij inslikken bestaat de kans op buikpijn, misselijkheid, diarree en braken. Effecten op de lange termijn zijn (nog) niet bekend. Bij verder zoeken kom je steeds meer producten tegen waar nano- cq microbolletjes in worden gebruikt. Niet allemaal glas trouwens, maar de ene dag heb je nog nooit van microspheres gehoord en de andere dag gaat er een wereld voor je open. Ik zag net dat je zonder probleem een pot van dat spul kunt bestellen. De bedoeling is echter dat je je plamuur lichter maakt, niet je boilie. Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 23:35:25(UTC)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
en als je moest weten wat rommel er in je bollen zit maar daar kraait ook geen haan naar . als je alle slechte soffen eruit moest halen blijft er bitter weinig over om met te vissen ze kan je terug met pataten gaan vissen . heeft er ooit al eens iemand de bijsluiter van zijn pillen gelezen ? als je da allemaal mag geloven geeft iedereen licht in het donker. kijk ik lees veel en doe veel voor mijn viserei maar het zou mij en worst wezen vat er in mijn popups zit ik denk niet dat er mensen nu nooit meer gaan gebruiken zelfs als ze nu "iets" meer weten (wand wat weet je nu meer da spul zit er in weet iemand in hoeveel mmgram bv ?) wat er in zit. als het niet goed is zal het niet verkocht worden zorg gewoon dat je goede heirstopper gebruikt en die kan er nooit af . als er morgen en andere iemand zegt er zit iets heel gezoend in gelooft ook iedereen het er word zoveel onzin op het net ge gooit dat iedereen gelooft Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 juni 2013 07:04:29(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Hoeveel van die bubles erin zitte ? 80 tot 100 gram per kg pop ups. Daarboven rolt de mix niet meer en valt uit elkaar. Heb hier nog een aantal liter van staan haha.
|
|
|
|
|
big carp schreef:en als je moest weten wat rommel er in je bollen zit maar daar kraait ook geen haan naar . als je alle slechte soffen eruit moest halen blijft er bitter weinig over om met te vissen ze kan je terug met pataten gaan vissen .
heeft er ooit al eens iemand de bijsluiter van zijn pillen gelezen ? als je da allemaal mag geloven geeft iedereen licht in het donker.
kijk ik lees veel en doe veel voor mijn viserei maar het zou mij en worst wezen vat er in mijn popups zit ik denk niet dat er mensen nu nooit meer gaan gebruiken zelfs als ze nu "iets" meer weten (wand wat weet je nu meer da spul zit er in weet iemand in hoeveel mmgram bv ?) wat er in zit. als het niet goed is zal het niet verkocht worden
zorg gewoon dat je goede heirstopper gebruikt en die kan er nooit af . als er morgen en andere iemand zegt er zit iets heel gezoend in gelooft ook iedereen het
er word zoveel onzin op het net ge gooit dat iedereen gelooft Mij maakt het in ieder geval wel uit wat er in zit. Ook de overkill aan andere stoffen staat me enorm tegen. Toen ik vroeger ritalin gebruikte (op doktersvoorschrift) keek ik weldegelijk op de verpakking wat erin zat. En ben daar dus ook rigoreus mee gekapt. Er valt inderdaad veel onzin te lezen op internet, maar ik denk dat deze discussie daar niet tot behoort. Zelfs met goede stoppers is het mogelijk dat bv een kreeft je boilie eraf plukt of dat je vast komt te zitten en door hard trekken je boilie verliest. Ik noem maar wat, maar er zijn legio voorbeelden te bedenken hoe zo een boilie verkeerd terecht kan komen. Ik zal de volgende keer ff aan de chef vragen of hij eens wat van die bolletjes door je 4 gangenmaaltijd wil stoppen. Es kijken of je nog lekker eet en vooral of je niet ziek wordt. |
|
|
|
|
dan moet jij trug met pataten gaan vissen e das natuurlijk . en laat dan ineens alle boilie draaiers in de bak vliegen omdat ze iets gebruiken dat je niet goed vind . denk je nu echt dat zulke stoffen niet in andere aassorten zitten vandaag is het de popup en volgende week is het nep aas dat van plastick is ook iets niet natuurlijk en met stoffen gemaakt !. en binnen en maat ga het wel over bv: tijgernoten en kleur geven . hoe slecht dat zou kunnen zijn Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 juni 2013 06:51:41(UTC)
|
|
|
|
|
Klopt big carp, ik ben een vervent voorstander van zelf draaien. Dan komt het in ieder geval goed. Kleuren kan ook prima hoor, mits je goed let op wat voor kleurstof je gebruikt. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
big carp schreef:dan moet jij trug met pataten gaan vissen e das natuurlijk . laat dan ineens alle boilidraaiers in de bak vliegen omddisebruiken dat je niet goed vind . denk je nu echt dat zulke stoffen niet in andere aassorten zitten vandaag is het de popup en volgende week is het nep aas dat van plastick is ook iets niet natuurlijk en met stoffen gemaakt !. en binnen en maat ga het wel over bv: tijgernoten en kleur geven . hoe slecht dat zou kunnen zijn mijn vraag was alleen of het slecht was en niet zozeer hoeveel slechts we of we nog meer slechte dingen gebruiken. Verder gaat t stukje over de auto ook niet opwant ik doe alles met de fiets dus ook vissen. Mijn topic vraagt alleen of een pop up kwaad kan, wat een ieder doet moeten zij zelf weten maar maak anders een nieuw topic aan om te discussiëren over al t slechte op de aarde.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Dat krijg je dr alllemaal gratis bij. Zo gaat dat op een forum |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
duidelijk verhaal Ronald, thanx |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Begrijp me niet verkeerd, visveiligheid staat hoog op mijn lijstje, maar bij het niet meer gebruiken van pop-ups vanwege visveiigheid trek ik de grens en zeg ik we slaan door. Ik vis nu zo'n 10-12 jaar op karper en ik kan me niet de laatste keer herinneren dat een karper mijn pop-up heeft doorgeslikt. Oké goed punt dat je gebruikte pop-ups niet achteloos in het water/natuur moet gooien. Maar gewoon helemaal niet meer gebruiken? Ik denk dat je dan maar beter een andere hobby kunt zoeken...
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Voor iedereen die zich zo druk maakt om wat er allemaal wel en niet in visvoer zit verwerkt, moet deze filmpjes eens bekijken Ijzer in Kellogsl #
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.