logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bjorn Schoemacher  
#1 Gepost : zondag 9 juni 2013 13:26:19(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Wie van jullie zijin er eigenlijk lid van de KSN? Waarom wel / niet?
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : zondag 9 juni 2013 15:21:08(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik niet want ik ben niet van kliekjesvorming.
Say hello to my little friend
Bjorn Schoemacher  
#3 Gepost : zondag 9 juni 2013 15:25:07(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Kliekjesvorming?
Mark Hoedemakers  
#4 Gepost : zondag 9 juni 2013 16:00:44(UTC)
Mark Hoedemakers

10 ponder

Ik wel, want ik hou niet van kortzichtigheid! Knipoog
DavidT  
#5 Gepost : zondag 9 juni 2013 18:05:37(UTC)
DavidT

40 ponder

De KSN heeft ten doel o.a. :

Het beschermen en behartigen van de belangen van de sportvisserij op karper en in het bijzonder de belangen van de bij De KSN aangesloten leden.

Zal wel positieve discriminatie zijn. Ik betaal lidmaatschap aan SVN en hoop daarom dat mijn belangen worden beschermt en behartigt in optima forma. Of ik nou op de pier sta, een pilker laat zakken, roofvissen achter de vodden zit, een feederhengel heb of een karper belaag.
Bjorn Schoemacher  
#6 Gepost : zondag 9 juni 2013 20:20:11(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Ik geloof niet dat de KSN discrimineert en niet-leden links laat liggen. De KSN doet een hoop goede dingen voor de Karpervissers in het algemeen zoals het mogelijk maken van nachtvissen, derde hengel en uitzettingen, het is toch niet zo dat je als niet KSN lid ergens niet zonder derde hengel of op een project spiegel mag vissen?
Lodewijk  
#7 Gepost : zondag 9 juni 2013 20:48:44(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
wat ik me afvraag.........
dit is geen aanval op de ksn ofzo
maar waarom word er in gods naam vis uitgezet op kanalen van kilometers lang?
die beesten zie je toch nooit weer terug?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#8 Gepost : zondag 9 juni 2013 21:11:39(UTC)
DavidT

40 ponder

Niet discrimineert? "In het bijzonder de belangen van aangesloten leden." Is niet anders dan onderscheid maken. All animals are equal but some animals are more equal than others.

Kan me een uitspraak herinneren van M. Hollaar dat ie graag zou zien dat leden een voorkeursbehandeling krijgen. Dat was volgens velen niet de bedoeling want de elite club van weleer moest vergeten worden.

Als SVN niet in staat is om de belangen van karpervissers te kunnen behartigen zoals gewenst is en daarvoor iets als De KSN nodig heeft, prima. De KSN zou dan geen voorkeur mogen hebben. Of ziet SVN ook liever een De KSN lid aan de waterkant dan een niet De KSN lid?

Er wordt veel geklaagd over camping toestanden en slechte vangsten. Logisch als het steeds aantrekkelijker wordt gemaakt om overal een nacht te mogen doorbrengen met of zonder drie hengels.

Uitzettingen? Die 13 in een dozijn spiegels die op elkaar lijken. Er zijn Engelse kwekers die hele mooie vissen verkopen. Die zwemmen hier niet omdat ze te duur zijn. Stel je koopt dure vissen. Kan je er niet zoveel kopen. Een deel overleeft het niet. Dan blijft er weinig te vangen over. En dan heb je een probleem met je leden. Want "we" willen vooral veel vis en gewicht. Gelukkig zien er steeds meer dat nu anders.

Sommige ontwikkelingen juich ik toe, andere niet. Om het vissen leuk te houden, heb ik al heel lang niet meer op een stretcher gelegen. Ik heb geen bivvy of brolly. Gaat me dat allemaal niet meer lukken dan koop ik een rodpod en ga dan vanaf m'n steiger proberen een karper te vangen. Heb ik geen voorkeursbehandeling voor nodig.
Bjorn Schoemacher  
#9 Gepost : maandag 10 juni 2013 00:44:39(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Lodewijk, ga gerust je gang, ik heb niet meer met de KSN te maken dan dat ik hun ieder jaar een paar tientjes contributie overmaak omdat ik vind dat ze wel goed werk doen. Mij zal je dus niet tegen mijn schenen schoppen ;-) Wat betreft de uitzettingen op de kanalen, die vissen zul je zeker terug zien. Het is inmiddels ook al op andere grotenopen water stelsels gebleken dat er vissen honkvast zullen zijn en ook blijven op een bepaald water. Uiteraard zijn er ook enkele die rondtrekken maar ook die zullen weer ergens gevangen worden waar iemand blij van zou worden.

David, ik ben niet bekend met die uitspraak(en) maar weet wel dat de KSN als een elite club zou worden aangemerkt. Waarom dit was en of dit echt zo was weet ik helaas niet. Nogmaals, ik ben ook maar gewoon lid nummer zoveel en zit al helemaal niet te wachten op een voorkeurs behandeling. Wel vind ik het erg prettig om op mooie grote wateren, fatsoenlijk te kunnen vissen. Ik ben persoonlijk van mening dat de KSN hierin wel een bijdrage kan leveren. De nachtvis onderhandelingen op de Limburgse Maas zijn hier een mooi voorbeeld van.

Campingtoestanden weet ik weinig vanaf. Ja ik ken wateren waar dit zoal voorkomt maar ik ben de laatste die daar zal gaan vissen, sterker nog ik zou er niet eens een pennetje laten zakken. Slechte vangsten, ja maar dat is volgens mij geen taak voor de KSN of ieder andere organisatie. Zoiets zou je meer bij jezelf moeten zoeken, die volhouders blijven vissen en die campingbvssers stoppen er vanzelf mee ;-) Wel is het een schone taak voor de KSN, SVN, verenigingen en federaties om een gebalanceerd vis bestand in stand te houden.
Frank Avezaat  
#10 Gepost : maandag 10 juni 2013 06:54:24(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik ben zelf sinds 2002 lid van De KSN en heb een actieve rol bij de regio Utrecht. Daarnaast ben ik sinds begin dit jaar ook weer actief bij de Commissie Jeugd. Ik vind het belangrijk dat er een groep/vereniging is die zich inzet voor onze tak van visserij en De KSN is hierbij veruit de meest invloedrijke partij in Nederland. Als officieel partner van SVN is er goed overleg mogelijk met de bestuurders van de federaties en de SVN. Dit kan uiteindelijk een goede invloed hebben op de regelgeving en mogelijkheden voor de vissers.

Voor wat betreft bovenstaande opmerkingen:

Het merendeel van de karpervissers heeft jaren lopen zeuren om het vissen met 3 hengels en een verruiming van de nachtvisserij. Er is door de SVN werk van gemaakt en dat met ondersteuning van De KSN. Nu dit is doorgevoerd zijn er weer vissers die er om klagen. Ik denk dat we nooit iedereen gelukkig kunnen maken. Feit is dat het merendeel blij is met deze nieuwe mogelijkheden en iedere vereniging kan zelf de vergunningen nog aanpassen als een water niet geschikt blijkt te zijn.

Visuitzettingen worden hoofdzakelijk gedaan door de hengelsportverenigingen en niet door De KSN. De KSN adviseert hierbij en helpt in sommige gevallen op het financiele aspect van een uitzetting. Het is uiteindelijk aan de HSV waar ze deze vissen vandaan halen. Maar ik ben het met bovenstaande antwoorden eens dat er meer variatie zou mogen zijn in de herkomst van de vissen. De genoemde Engelse vissen zouden prachtig zijn, maar zo zijn er nog wel meer rassen die een zeer waardevolle aanvulling zouden vormen op onze wateren. Deze zijn vaak echter een stuk moeilijker te verkrijgen en groeien langzamer. Dat is voor mij persoonlijk geen probleem, maar veel vissers willden liefst zo snel mogelijk grote vissen. Aan die wens wordt simpelweg gehoor gegeven.

@David, ik kan een aantal van je opmerkingen best begrijpen, maar vind het idee van een kliekjesvorming persoonlijk wat ver gezocht. Des te meer leden, des te sterker een vereniging staat en er meer invloed kan worden uitgeoefend. Met 1500 leden op tienduizenden karpervissers vind ik het nog steeds dramatisch. Het imago van een besloten club moet nu echt wel een keer gaan verdwijnen. Voor wat betreft de vermeende uitspraak van Michel; ik ken de uitspraak niet, maar ik weet zeker dat het geen visie van de vereniging zou zijn.
Jasperbuth  
#11 Gepost : maandag 10 juni 2013 18:14:07(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Ik wel, omdat ik dit jaar met een jeugdkamp ben mee geweest! Ik vind het tof wat de ksn doet, en er zitten toffe gasten bij de organisatie!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
DavidT  
#12 Gepost : maandag 10 juni 2013 19:43:58(UTC)
DavidT

40 ponder

Geschokt 1500? Dat is niet veel. Is er bekend waarom er zo weinig animo is?
Bjorn Schoemacher  
#13 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 11:40:45(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Ik denk de door jouw genoemde reden, nog steeds het elite imago en verder nog onbekendheid van de KSN, desinteresse en als laatste misschien nog wel vanwege de centen. Ik zie wel dat de KSN flink aan de weg aan het timmeren is om nieuwe leden te werven dus wie weet waar de teller op staat aan het einde van het jaar.

Ook zijn er steeds meer activiteiten voor de jeugd zoals Jasper al zei wat natuurlijk ook een bijdrage levert.
Frank Avezaat  
#14 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 14:05:47(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

1500 leden op zoveel vissers is inderdaad heel laag en voor de exacte reden heb ik geen antwoord.

Maar, zoals Bjorn al aangeeft, leeft bij veel mensen nog een idee dat zo'n vereniging niets voor hun is. Dit terwijl de meeste er nog nooit serieus naar hebben gekeken. Als je dan kijkt naar de kosten van een lidmaatschap (30 euro per jaar) en het feit dat je voor dat geld ook vier mooie boekjes krijgt dan snap ik het helemaal niet.

Jeugdleden worden vaak een jaartje lid omdat het een verplichting is voor deelname aan de jeugdviskampen, maar daarna schrijven ze zich weer uit (geldt uiteraard niet voor iedereen).

Blijft een lastig verhaal, maar de goede samenwerking met SVN zal mogelijk wat extra promotie leveren en meer leden.
PatricS  
#15 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 14:52:34(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
30 euro is niet veel maarrrrr;

40 vergunning
25 derde hengel
12,50 nachtvispas
45 voor lokaal betaalwater (omdat het daar zo mooi is)

Dan hebben we het in totaal over 122,50 en als daar de 30 euro voor KSN nog bijkomt dan zeg ik ajuu!
155,50 per jaar.

Leuk hoor al die clubjes maar kost wel elke keer een hoop geld. En als ik overal lid van zou worden moet ik vissen zoals DavidT, dus op de grond slapen zonder plu ed. Knipoog

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Johan Krenger  
#16 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 15:00:00(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
De meeste moeite heb ik persoonlijk met het feit dat ik als karper visser extra zou moeten betalen om mijn belangen behartigd te krijgen. Dit hoeft een roof-, wit- of zee visser allemaal niet! Dat er een club is die voor onze belangen opkomt is prima, beter zou zijn (gezien ze toch al zoveel samenwerken) dat de KSN onderdeel zou zijn van het toch al veeeeeel grotere SVN. Laten we eerlijk zijn € 45.000,00 contributie is niet echt veel tegenover wat de SVN allemaal op hun rekening krijgt bijgeschreven. Ik vind dus dat geld wat uitgegeven wordt t.b.v. de sportvisserij ook evenredig over de takken verdeeld moet worden en niet onmogelijk veel geld pompen (SVN) in een EK witvissen en vervolgens ons als karper vissers links te laten liggen..

Binnen onze eigen visclub is nu ook een apart bestuur gevormd voor onze belangen en alle kosten daarvan worden gewoon van onze normale contributie betaald. Er hoeft dus door ons karper vissers niks extra betaald te worden! Zo zou het in mijn ogen horen..
Johan Krenger  
#17 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 15:14:40(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Nog een aanvulling m.b.t. de omvang van de SVN, Nederland telt op dit moment ruim 2 miljoen sportvissers die allen een (verplichte) bijdrage leveren van € 15,00 per jaar. Dat is dus RUIM 30 miljoen per jaar, daar kan best wel wat vanaf om onze belangen te behartigen...
PatricS  
#18 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 16:06:04(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Zo, dat is een hoop geld!
Moet ook een hoop voor gedaan worden.

Maar de evenredige verdeling zou wel de reden zijn geweest om als KSN zich te onderscheiden van de grote club.
Maar dan pleit ik voor een karpervispas ipv de huidige vispas. Misschien dat ik dan geen brasem meer vang Breede lachd
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Bjorn Schoemacher  
#19 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 22:09:53(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Johan Krenger schreef:
Nog een aanvulling m.b.t. de omvang van de SVN, Nederland telt op dit moment ruim 2 miljoen sportvissers die allen een (verplichte) bijdrage leveren van € 15,00 per jaar. Dat is dus RUIM 30 miljoen per jaar, daar kan best wel wat vanaf om onze belangen te behartigen...

Daar ligt vaak het probleem, niet veel Karpervissers nemen een plek in het bestuur van een HSV of federatie, een probleem wat je vaak ziet. Meestal zijn het de oud gediende die lekker een Snoekbaarsje of een wat witvis willen vangen. Het nut van het nachtvissen en alle andere zaken zien hun dus niet wat weer een hoop gedoe oplevert.

Er is nu al te zien dat er mensen van de KSN binnen de federaties de Karpervisserij gaan vertegenwoordigen en dus ook suggesties uit het veld gaan aandragen in bestuursvergaderingen. Lijkt mij een vrij goede ontwikkeling!

Patrics, het is je uiteraard goed recht om geen lid te zijn en te blijven. Alleen kan het uiteraard ook wel een investering zijn in de toekomst voor je eigen visserij ;-)
Frank Avezaat  
#20 Gepost : woensdag 12 juni 2013 15:21:59(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Johan Krenger schreef:
De meeste moeite heb ik persoonlijk met het feit dat ik als karper visser extra zou moeten betalen om mijn belangen behartigd te krijgen. Dit hoeft een roof-, wit- of zee visser allemaal niet!

Johan,

ook de snoekstudiegroep is aangesloten bij de SVN, evenals de Vereniging Nederlandse Vliegvissers.
Dat er geen speciale tak voor de witvis is lijkt mij logisch, gezien dat de grootste groep vissers is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.