5 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 17
Bedankjes: 1 keer
|
Hallo, Ik ben een beetje benieuwd over hoelang iedereen zijn hengels gemiddeld laat liggen. Zelf vis ik op een vijver, en haal de hengels rond het uur op om alles te controleren. Maar kan ik de hengels ook langer laten liggen, of hoe doen jullie dat ?? |
Fish and Fish again, Until a roach becomes a carp!! |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
soms laat ik ze wel 24 uur liggen...... maar meestal bij het opstaan en slapen ff verversen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-3-2011(UTC) Berichten: 140
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
In een sessie van 6 uurtjes laat ik hem 6 uurtjes liggen. Of ik moet er even geen vertrouwen in hebben. Op een sessie van 12 uurtjes laat ik hem 12 uurtjes liggen. Of ik moet er even geen vertrouwen meer in hebben. Op 24 uur haal ik ze meestal 1 keer er uit. Zelf bepaal ik dan wanneer de tijd gunstig is ivm azen enz.
Kortom, ik laat ze liever langer in het water dan ik ze elk uur er uit haal. Tenzij ik dus geen volle vertrouwen in de presentatie heb, maar dat is een gevoelskwestie.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Tuurlijk kun je ze wel langer in laten liggen.Tis gewoon een kwestie van vertrouwen hebben in je eind-montage.Ik weet niet of je met pva vist mocht dat wel zo zijn.Leg dan is 1 hengel vlak onder de kant zodat je kunt zien wat er met je montage gebeurt als die in het water ligt |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
|
Ik ben altijd bang dat mijn onderlijn verkeerd ligt of in de knoop zit of mijn boilie in de modder zit ofzo en haal hem dus meestal na 2 uurtjes weer op om ff te checken |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
als je uitgooi is het alt 50-50 of alles wel goed licht maar als je alles goed is afgesteld is daar geen reden voor twijfels ik haal enkel uit na enkel bliepen van brasem (1uur na de bliepen) en net voor het donker voor controle + even bij voeren wat ik wel durf doen is om de2uur en paar bolletjes bij voeren net als spotten maar dan met bollen
met en voer boot zou je zeker geen schrik moeten hebben over in de war te liggen wat ik ook vaak zie is dat als ze hun hengels uithalen er dan ook nieuw aas aan doen het nut daarvan is mij onduidelijk ik van soms 4 vissen mat de zelfde bol omdat die bol minde fel van geur en kleur is beschouwen de karper het meer als vertrouwend omdat die er al en tijd kan liggen
maar het komt er op neer: verstoor je plek niet onnodig
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Verversen is inderdaad nergens voor nodig. Controleren wanneer je het niet vertrouwd moet je doen, anders zit je niet lekker te vissen. Wanneer je een combirig gebruikt in combinatie met pva foam, tape of een zakje, weet je bijna zeker dat het allemaal goed ligt. Krijg je regelmatig wat piepen van witvis of vogels, dan kun je na een niet te lange tijd ook wel kijken of alles er nog bij ligt zoals je wilt.
Veredr sluit ik me aan bij big: niet onnodig verstoren.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
|
Mijn record (14 karpers in een nacht) vorg jaar, was allemaal op 2 dezelfde bolletjes |
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
FisherDaniel schreef:Mijn record (14 karpers in een nacht) vorg jaar, was allemaal op 2 dezelfde bolletjes Maar dan hebben ze niet zo lang gelegen.... b
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2013(UTC) Berichten: 200
|
Gewoon lekker liggen laten. Bij langere sessies controleer ik eens in de 24 uur als er geen aanbeten zijn geweest. Maar bij sessies korter dan 24 uur niet nodig. |
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
hang van mij af van water tot water. Ene water zou ik ze gerust 24h laten liggen. Andere waters, die witvisgevoeliger zijn, die krabben herbergen , waar instant met een PVA'ke vis etc zou ik ook af en toe eens verversen of zelf van plaats wisselen. (vaak 1 vaste spot + 1 zoekende hengel)
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 24-2-2013(UTC) Berichten: 64
Bedankjes: 1 keer
|
Is eigenlijk een gevoelskwestie he.. Bij een instantsessie haal ik sneller op als ik denk dat ik al een aanbeet zou moeten gehad hebben, hang er een nieuw pva zakje aan met boiliekruim, zo weet ik dat mijn haak toch vrij is van slib en wier en dergelijke.. enkele bolletjes erbij en laten liggen.. Bij langere sessies laat ik ze toch nog net iets langer liggen.. soms wel de hele nacht door.. |
Live, Love, Laugh, Life |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-7-2011(UTC) Berichten: 153
|
dit is denk ik wat iedereen zelf het prettigst vindt. Het ligt er ook aan waarmee ik vis, vis ik met mais dan draai ik wel om het uur binnen (blik)mais gaat bij mij altijd snel van de hair af. Maar vis ik met boillies dan laat ik ze meestal rond de 2 uur liggen en kijk even. Dit ligt ook aan het water, ik heb vaak gehad dat m'n boillie na 1,5 uur voor driekwart weggevreten was door voorns en dergelijke.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Lang laten liggen doe ik niet meer. Heb al vaak genoeg voor janlul gevist. Opnieuw ingooien kost je minder vis dan een montage die niet goed ligt. Er is niet veel nodig om verkeerd te liggen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
ligt bij mij ook aan het soort water waar je vist, pas had ik na een uur nog niks, ik verversde beide hengels en ving er op allebei de hengels een binnen een kwartier maar is ook persoonlijk |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
FisherDaniel schreef:Ik ben altijd bang dat mijn onderlijn verkeerd ligt of in de knoop zit of mijn boilie in de modder zit ofzo en haal hem dus meestal na 2 uurtjes weer op om ff te checken Als je je stek een beetje uitpeilt weet je ook of je in de slib ligt of niet |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Hoe zou je je stek kunnen verstoren dan? Ik heb al meerdere keren gehad dat voordat ik mijn toplood gemonteerd had de hengel alweer afliep... |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
al zijn ze aan t azen, zijn ze zo weer terug op je stek |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
DioR schreef:In een sessie van 6 uurtjes laat ik hem 6 uurtjes liggen. Of ik moet er even geen vertrouwen in hebben. Op een sessie van 12 uurtjes laat ik hem 12 uurtjes liggen. Of ik moet er even geen vertrouwen meer in hebben. Op 24 uur haal ik ze meestal 1 keer er uit. Zelf bepaal ik dan wanneer de tijd gunstig is ivm azen enz.
Kortom, ik laat ze liever langer in het water dan ik ze elk uur er uit haal. Tenzij ik dus geen volle vertrouwen in de presentatie heb, maar dat is een gevoelskwestie.
+1 Zo doe ik het ook!! |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 82
|
ik leg ze vlak voor het slapen (indien mogelijk ivm het zicht) opnieuw in en laat ze vaak tot een uur of 12 liggen. maar ik probeer het zo min mogelijk. ik zit vaak met een combi-rig met een mini anti tangle sleve. nog nooit in de war gegooid dus daar heb ik geen last van |
keep fishing! dat is het motto |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.