logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
FisherDaniel  
#21 Gepost : dinsdag 14 mei 2013 22:33:08(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ronald308 schreef:
FisherDaniel schreef:
Ik ben altijd bang dat mijn onderlijn verkeerd ligt of in de knoop zit of mijn boilie in de modder zit ofzo en haal hem dus meestal na 2 uurtjes weer op om ff te checken

Als je je stek een beetje uitpeilt weet je ook of je in de slib ligt of niet


uitpijlen ben ik nog niet echt bekend mee, hoe gaat dat te werk?
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
big carp  
#22 Gepost : dinsdag 14 mei 2013 23:00:06(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
met en pijl dobber, lood en gevlochten lijn en ergens en stokje dat je in en hoekje hebt liggen
je meet vanaan de molen tot hoe ver je geraakt met je arm als je de stok vast hebt met het ander hand (doe er en teepje rond de stok dat is steeds je meet punt )
bv ; van aan de molen tot het teepje is 40cm
je gooit de dobber uit en je geeft 3x lijn tot de dobber aan de oppervlakte verschijnt dan is het daar 1.20m diep
dan draai je tot je voelt dat de dobber aan het lood is en trek zachtjes met je stok (zijwaarts) zo voel je hoe het bodem verloop is-en dan truch hetzelfde
lijn geven en tellen hoeveel keet tot aan het teepje tot de dobber boven komt ales optellen en dat is de diepte
(bv 5x lijn gegeven is 2m)

k hoop dat het wat duideluk is
jannes  
#23 Gepost : dinsdag 14 mei 2013 23:17:11(UTC)
jannes


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 425

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
big carp schreef:
met en pijl dobber, lood en gevlochten lijn en ergens en stokje dat je in en hoekje hebt liggen
je meet vanaan de molen tot hoe ver je geraakt met je arm als je de stok vast hebt met het ander hand (doe er en teepje rond de stok dat is steeds je meet punt )
bv ; van aan de molen tot het teepje is 40cm
je gooit de dobber uit en je geeft 3x lijn tot de dobber aan de oppervlakte verschijnt dan is het daar 1.20m diep
dan draai je tot je voelt dat de dobber aan het lood is en trek zachtjes met je stok (zijwaarts) zo voel je hoe het bodem verloop is-en dan truch hetzelfde
lijn geven en tellen hoeveel keet tot aan het teepje tot de dobber boven komt ales optellen en dat is de diepte
(bv 5x lijn gegeven is 2m)

k hoop dat het wat duideluk is


Als aanvulling,
je zou ook je molenbeugel tot je startoog kunnen gebruiken als liniaal, als je weet hoeveel centimeter dat is is de rest tellen.
marcelvenema  
#24 Gepost : woensdag 15 mei 2013 11:14:22(UTC)
marcelvenema


5 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 27

ik vis zelf veel met pop-ups die blijven er dagen aan zitten. maar meestal controleer ik ze als ik ga slapen. en als ik wakker wordt controleer ik ze weer, maar meestal laat in de ochtend een uur of 11, ligt ook aan de tijden wanneer je de vis normaal vangt. bij ons is dat vroeg in de ochtend bijvoorbeeld tussen 5 en 8.. meestal laat ik ze dan nog even liggen.. tot een uur of 10 11 Mee eens
FisherDaniel  
#25 Gepost : woensdag 15 mei 2013 12:22:55(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
big carp schreef:
met en pijl dobber, lood en gevlochten lijn en ergens en stokje dat je in en hoekje hebt liggen
je meet vanaan de molen tot hoe ver je geraakt met je arm als je de stok vast hebt met het ander hand (doe er en teepje rond de stok dat is steeds je meet punt )
bv ; van aan de molen tot het teepje is 40cm
je gooit de dobber uit en je geeft 3x lijn tot de dobber aan de oppervlakte verschijnt dan is het daar 1.20m diep
dan draai je tot je voelt dat de dobber aan het lood is en trek zachtjes met je stok (zijwaarts) zo voel je hoe het bodem verloop is-en dan truch hetzelfde
lijn geven en tellen hoeveel keet tot aan het teepje tot de dobber boven komt ales optellen en dat is de diepte
(bv 5x lijn gegeven is 2m)

k hoop dat het wat duideluk is


dankje Blij
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Henk Haarlem  
#26 Gepost : woensdag 15 mei 2013 13:35:48(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Daniel

Beeld zegt soms meer dan woorden kunnen.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
big carp  
#27 Gepost : woensdag 15 mei 2013 15:09:28(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
als je Engels verstaat toch Like
zo zie je maar dat er over ales wel iets te vinden is op het net

Bewerkt door de gebruiker woensdag 15 mei 2013 15:14:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#28 Gepost : woensdag 15 mei 2013 15:19:08(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
big carp schreef:
als je Engels verstaat toch Like


Nou daar ga ik maar van uit dan.Breede lachd

Of is het tegenwoordig zo slecht die schoolopleidingen.Dus...
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
L.hattke  
#29 Gepost : woensdag 15 mei 2013 16:59:05(UTC)
L.hattke


10 ponder

Lid sinds: 6-3-2013(UTC)
Berichten: 71

Bedankjes: 1 keer
Ik denk dat dit op gevoel gaat als ik er een goed gevoel bij heb laat ik hem gewoon lekker liggen.Like

En als je bang bent dat die in de zooi ligt dan kun je ook een pop-up pva foampje om je haak doen, die tilt je montage op en legt het mooi neer.Proost

Bewerkt door de gebruiker woensdag 15 mei 2013 17:09:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

it's not just fishing........it's a way of LIfe...
FisherDaniel  
#30 Gepost : woensdag 15 mei 2013 18:20:59(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Henk Haarlem schreef:
Daniel

Beeld zegt soms meer dan woorden kunnen.


Dankje! handig man!
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
DylanCarp1  
#31 Gepost : woensdag 15 mei 2013 18:44:18(UTC)
DylanCarp1


10 ponder

Lid sinds: 22-8-2012(UTC)
Berichten: 81

ik doe altijd gewoonde hengels gewoon zo lang mogelijk erin te houden
wietse97  
#32 Gepost : donderdag 16 mei 2013 15:31:30(UTC)
wietse97


25 ponder

Lid sinds: 20-3-2013(UTC)
Berichten: 430

hadig filmpje idd
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
denotte  
#33 Gepost : vrijdag 24 mei 2013 15:27:19(UTC)
denotte


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-8-2011(UTC)
Berichten: 8

laten liggen hehe
al enkele keren meegemaakt dat ik 1 stok steeds liet liggen die uiteindelijk ook nog afging heeft te maken met de vis een oude boilie meer vertrouw denk ik maar weet iedereen wel ondertussen :-) lekker laten liggen op zijn minst 1 dan toch en je zal zien ;-)
arie1989  
#34 Gepost : donderdag 21 november 2013 00:36:23(UTC)
arie1989


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-11-2013(UTC)
Berichten: 4

dat licht bij mij per bodem anders
vis ik op een mooie schone grind bodem durf ik ze wel 24 uur te laten liggen
en soms laat ik zelfs een lijn liggen geduurende het weekend en dat levert mij ook nog wel eens een extra vis op
vis ik op een slijk bodem of stinkende bodem meest al gaat dat gepaard met elkaar laat ik ze meest al 4 uur liggen geduurende de dag de nacht laat ik ze liggen je ruikt het ook na een x aantal uur aan de bolie die stinkt als het waren naar de bodem ,
ik zeg een kwestie van uit proberen

als je op een zachte slijk moder of boom blad vist gebruik een pop up dat scheelt een hoop
spodfather  
#35 Gepost : donderdag 21 november 2013 20:24:01(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Ik probeer de stek zo min mogelijk te verstoren. 1 of hooguit 2x per 24u vaar ik uit.

dit heeft meerdere redenen
ik zal er alvast even bijzeggen dat ik op een kraakheldere dressuurput vis.
10ha en ongeveer dik 50 vissen, gemiddeld 5-15 aanbeten per visser (die het volhoud) per jaar (3 hengels, 50+ nachten)

Ik vaar mijn hengels met een voerboot op zn plek, dit puur en alleen om precies op het beoogde plekje te vissen.
Vaak is dit onderaan het talud of op een smal richeltje halverwege. of onderaan,op of over een plateau.
kortom accuraatheid en 100% concentratie is geboden. als ik de rig drop dan ben ik er 100% zeker van dat deze goed ligt (gebruikte materialen) en dat deze op zn plek ligt.
In het gunstigste geval (windstil en goed zicht) kan ik het volgen op de fishfinder hoe mijn aas naar beneden valt.
Dus dat is reden 1.

Mijn voerbootje met zn 2 propellers maakt best wel een langdurig doordringend en monotoon geluid.
Daar nog bij opgeteld dat geluid en vooral de trillingen daarvan erg ver dragen onderwater maakt het voor mij ook een goede reden om niet te vaak de boot in te zetten tijdens een sessie alleen wanneer nodig. Ik voer dan ook vrijwel altijd bij met de werppijp.
dus reden 2

Reden 3 is dat gezien de geringe bezetting van het water het soms lang kan duren voordat er vis langskomt. dat je 12u geen piep hebt gehad wil hier niet altijd zeggen dat ze er weer mee weggekomen zijn.
Soms hebben ze je voer dan nog niet eens gevonden. ook al ligt je rig dan nog zo perfect, dan zul je niets haken.
Stel dat er nou net een paar vissen op je voer zitten en je laat die schrikken door je rig binnen te halen, dan zullen er niet snel nieuwe vissen langskomen en zit je dus met (mits ze terugkomen) alerte vissen op je stek.
vangstkansen verminderen dus drastisch.

reden 4
Ik wil dat het voer over mn rig ligt, en niet dat mn rig over mn voer ligt.
Die mooie schone plaat is niet meer mooi schoon als er een kilo boilies ovver gespreid ligt.

Misschien ben ik wel paranoia, maar dat is wat dressuur met je doet.
En daarbij ben ik van mening: Als je weet wat je doet, dan heb je vertrouwen in je kunde.

Soms dan gaat een worp net ff niet lekker, of heb je de rig niet zien landen of je lood niet gevoeld of je merkt dat je visvinder niet geheel accuraat afgelezen is.
in zon geval werp of vaar ik meteen opnieuw, omdat je de stek dan toch nog aan het verstoren bent.
Daarna laat ik mn rig zo lang mogelijk liggen.

sorry het kon niet korter.

gr SF

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 november 2013 21:03:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Smif  
#36 Gepost: : vrijdag 22 november 2013 05:14:48(UTC)
Smif


15 ponder

Lid sinds: 15-3-2012(UTC)
Berichten: 154

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
FisherDaniel schreef:
Mijn record (14 karpers in een nacht) vorg jaar, was allemaal op 2 dezelfde bolletjes


Maar dan hebben ze niet zo lang gelegen....Blijb


Tik 'm aan!
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
Maxweasel  
#37 Gepost : vrijdag 22 november 2013 20:59:22(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Zoals zovelen hier al voor mij verteld hebben hangt dit van o zoveel omstandigheden af.

Ik bevis nog veel relatief makkelijke wateren en daar durf ik gerust elke 2u opnieuw ingooien/invaren en zelfs verversen, omdat ik toch weet dat de vis daar niet van schrikt en eerder zelfs op het geluid van particles die het water raken afkomt.
Andere, moeilijkere, wateren waar ik vis kan het dan weer zijn dat ik de hengels enkel s'ochtends inhaal en ververs en dan weer laat liggen tot de volgende ochtend indien er zich geen aanbeten voordoen. Zoals ook reeds hierboven gezegd, bij veel tuuten, runs die niet doorgaan, lijnzwemmers, etc... haal ik dan soms wel eens op. Het draait puur om vertrouwen.
Bennie  
#38 Gepost : vrijdag 27 december 2013 10:17:37(UTC)
Bennie


15 ponder

Lid sinds: 29-11-2012(UTC)
Berichten: 113

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
als ik ze in gooi leg of uitvaar dan weet ik van te voren dat mijn rig gewoon goed lig en dat weet ik omdat ik het meerdere malen voor het vissen test, ophalen doe ik niet omdat ik dan altijd bang ben dat er dan net vis op mijn plek zit en die dan verstoor oud bijgeloof van meSchamen
en wat ik hier boven ook al bij iemand anders las op sommige waters krijg ik de meeste runs op een boilie die het langs in het water ligt soms tot wel 48 uur!
het aas verversen zo als sommige het noemen vind ik gewoon onzin ze pakken het toch wel of het nu 48 uur of 2 uur is zo denk ik er over.
team nootdorp  
#39 Gepost : donderdag 2 januari 2014 01:31:08(UTC)
team nootdorp


35 ponder

Lid sinds: 2-1-2011(UTC)
Berichten: 956

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
als ik aan het vliegvissen ben haal ik elke 30 seconde wel op, xD.
maar met piepers vissen dan vaar/gooi ik me lijn in en laat ik deze zeker 12 uur liggen.
ik heb 100% vertrouwen in me aanpak, en de locatie.
ik haal alleen in al ik al een aanbeet had verwacht of het gewoon niet goed vind voelen

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
ferenc  
#40 Gepost : donderdag 2 januari 2014 09:55:10(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Als je 100% vertrouwen heb, hoe kan iets dan niet goed voelen?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.