logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
wietse97  
#21 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 17:22:15(UTC)
wietse97

25 ponder

en ik wil liever niet hoger uitkomen als €250,- Knipoog
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
wietse97  
#22 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 17:29:38(UTC)
wietse97

25 ponder

owja nog een probleempje, we hebben geen voerboot :(

is dit echt noodzakelijk, of is er zonder ook je visje wel te vangen Knipoog ?

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
leen  
#23 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 17:43:30(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
wietse97 schreef:
owja nog een probleempje, we hebben geen voerboot :(

is dit echt noodzakelijk, of is er zonder ook je visje wel te vangen Knipoog ?

Er staat nog genoeg in de eerdere reacties dat als antwoord kan dienen.

Of zoek je gewoon redenen om nieuwe visspullen te kopen? ;-).
Lodewijk  
#24 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 18:24:43(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
waar ge je eigenlijk naar toe?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
wietse97  
#25 Gepost : zondag 24 maart 2013 12:58:18(UTC)
wietse97

25 ponder

het water is: Etang Marco: iemand ervaring mee?

leen  
#26 Gepost : zondag 24 maart 2013 13:47:29(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

wietse97 schreef:
het water is: Etang Marco: iemand ervaring mee?

http://www.karpervissenf...alwater-etang-marco.html
RenedeV  
#27 Gepost : maandag 25 maart 2013 22:36:31(UTC)
RenedeV

5 ponder

Op betaalwateren heb je vaak stekken waar je alleen een rodpod neer kan zetten.... hier zou ik rekening mee houden.
Persoonlijk denk ik dat elke hengel voldoet met een testcurve van minimaal 2,25 lb (is het echt een hele grote dikke vis, dan doe je alleen wat langer over de dril). Wat helpt is een molen met een goede slip (okuma's, shimano's of Diawa's), gelukkig staat heel marktplaats hier vol mee.

Lijn is weer heel persoonlijk, ikzelf kies voor Parralellium Povilion (of hoe je het ook schrijven mag).
wietse97  
#28 Gepost : maandag 25 maart 2013 22:41:02(UTC)
wietse97

25 ponder

RenedeV schreef:
Op betaalwateren heb je vaak stekken waar je alleen een rodpod neer kan zetten.... hier zou ik rekening mee houden.
Persoonlijk denk ik dat elke hengel voldoet met een testcurve van minimaal 2,25 lb (is het echt een hele grote dikke vis, dan doe je alleen wat langer over de dril). Wat helpt is een molen met een goede slip (okuma's, shimano's of Diawa's), gelukkig staat heel marktplaats hier vol mee.

Lijn is weer heel persoonlijk, ikzelf kies voor Parralellium Povilion (of hoe je het ook schrijven mag).

bedankt voor de tip!

ik ga volgende week ook fox hengels van 2,75 lb halen, dus dat zit wel goed.

alleen over de molen ben ik erg aan het twijfelen.....?

FisherDaniel  
#29 Gepost : maandag 25 maart 2013 22:54:47(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
wietse97 schreef:
allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? Verrast of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen?

we gaan btw ook een weekend weg

weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.)

je bedoeld 40 kg Knipoog
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
tim_tigers  
#30 Gepost : maandag 25 maart 2013 23:56:55(UTC)
tim_tigers

20 ponder

voor molens zou ik op marktplaats eens kijken naar shimano ultegra's 10000 xsb of als je lekker graag met baitrunner vist en je hebt niet enorm veel draad nodig , is toch nog 350 m 0.35 , zou je voor deze kunnen gaan:http://raven.nl/nl/product/molens/1830_vrijloop_molens_baitrunners/shimano/baitrunner_st/btrst10000ra/ , meerdere kameraden hebben deze molen en zijn er heel tevreden mee , eentje gaat er zelfs mee naar frankrijk dit jaar dus da's een mooi voorbeeld hé.

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 maart 2013 23:59:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha
Jasperbuth  
#31 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 00:27:32(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

FisherDaniel schreef:
wietse97 schreef:
allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? Verrast of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen?

weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.)

je bedoeld 40 kg Knipoog

Ga je op meerval vissen?
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
wietse97  
#32 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 18:21:06(UTC)
wietse97

25 ponder

FisherDaniel schreef:
wietse97 schreef:

je bedoeld 40 kg Knipoog

ja die haha

wietse97  
#33 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 18:23:51(UTC)
wietse97

25 ponder

tim_tigers schreef:
voor molens zou ik op marktplaats eens kijken naar shimano ultegra's 10000 xsb of als je lekker graag met baitrunner vist en je hebt niet enorm veel draad nodig , is toch nog 350 m 0.35 , zou je voor deze kunnen gaan:http://raven.nl/nl/product/molens/1830_vrijloop_molens_baitrunners/shimano/baitrunner_st/btrst10000ra/ , meerdere kameraden hebben deze molen en zijn er heel tevreden mee , eentje gaat er zelfs mee naar frankrijk dit jaar dus da's een mooi voorbeeld hé.

ja zeker mooi voorbeeld, bedankt.

ik ga denk voor deze molen, of de baitrunner van shimano een prijsklasse hoger, volgns mij €65,-

wietse97  
#34 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 18:25:24(UTC)
wietse97

25 ponder

Jasperbuth schreef:
FisherDaniel schreef:
wietse97 schreef:

je bedoeld 40 kg Knipoog

nee een katpermeer in Frankrijk, waar ook steuren van 40+ kilo zitten, (waarschijnlijk ook wel meerval, maar niet zo zwaar), dus je materiaal moet goed in orde zijn! Knipoog

Ga je op meerval vissen?

tim_tigers  
#35 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 19:44:52(UTC)
tim_tigers

20 ponder

zou je kunnen doen , de molen die ik heb doorgegeven gaat wel paar jaar mee hoor , kost rond de 65 euro en de slip klinkt als een engeltje dat urineert op je tong Tong
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha
hugovg  
#36 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 20:32:28(UTC)
hugovg

10 ponder

tim_tigers schreef:
zou je kunnen doen , de molen die ik heb doorgegeven gaat wel paar jaar mee hoor , kost rond de 65 euro en de slip klinkt als een engeltje dat urineert op je tong Tong

je moet het maar fijn vinden!!
keep fishing! dat is het motto
bram van gemert  
#37 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 20:32:29(UTC)
bram van gemert

5 ponder

als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis
leen  
#38 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 20:48:25(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

bram van gemert schreef:
als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis

Bram,

Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 maart 2013 20:52:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

hugovg  
#39 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 21:26:40(UTC)
hugovg

10 ponder

leen schreef:
bram van gemert schreef:

Bram,

Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong.

lijkt mij inderdaad ook, verschilt helemaal per water.
of het nou een zand, grind of modder bodem is. zit toch redelijk wat verschil in hoe de bekken zijn op verschillende soorten water. maar Wietse, wat voor een bodem heb je op het water waar je gaat vissen?
keep fishing! dat is het motto
FisherDaniel  
#40 Gepost : dinsdag 26 maart 2013 22:42:15(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
hugovg schreef:
leen schreef:
bram van gemert schreef:

Bram,

lijkt mij inderdaad ook, verschilt helemaal per water.
of het nou een zand, grind of modder bodem is. zit toch redelijk wat verschil in hoe de bekken zijn op verschillende soorten water. maar Wietse, wat voor een bodem heb je op het water waar je gaat vissen?

het is een zand afgraving
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (10)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.