25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
en ik wil liever niet hoger uitkomen als €250,- |
|
|
|
|
|
owja nog een probleempje, we hebben geen voerboot :( is dit echt noodzakelijk, of is er zonder ook je visje wel te vangen ? |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
wietse97 schreef:owja nog een probleempje, we hebben geen voerboot :( is dit echt noodzakelijk, of is er zonder ook je visje wel te vangen ? Er staat nog genoeg in de eerdere reacties dat als antwoord kan dienen. Of zoek je gewoon redenen om nieuwe visspullen te kopen? ;-).
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
waar ge je eigenlijk naar toe? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
het water is: Etang Marco: iemand ervaring mee? |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
Op betaalwateren heb je vaak stekken waar je alleen een rodpod neer kan zetten.... hier zou ik rekening mee houden. Persoonlijk denk ik dat elke hengel voldoet met een testcurve van minimaal 2,25 lb (is het echt een hele grote dikke vis, dan doe je alleen wat langer over de dril). Wat helpt is een molen met een goede slip (okuma's, shimano's of Diawa's), gelukkig staat heel marktplaats hier vol mee.
Lijn is weer heel persoonlijk, ikzelf kies voor Parralellium Povilion (of hoe je het ook schrijven mag).
|
|
|
|
|
RenedeV schreef:Op betaalwateren heb je vaak stekken waar je alleen een rodpod neer kan zetten.... hier zou ik rekening mee houden. Persoonlijk denk ik dat elke hengel voldoet met een testcurve van minimaal 2,25 lb (is het echt een hele grote dikke vis, dan doe je alleen wat langer over de dril). Wat helpt is een molen met een goede slip (okuma's, shimano's of Diawa's), gelukkig staat heel marktplaats hier vol mee.
Lijn is weer heel persoonlijk, ikzelf kies voor Parralellium Povilion (of hoe je het ook schrijven mag). bedankt voor de tip! ik ga volgende week ook fox hengels van 2,75 lb halen, dus dat zit wel goed. alleen over de molen ben ik erg aan het twijfelen.....? |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
wietse97 schreef:allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen? we gaan btw ook een weekend weg weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.) je bedoeld 40 kg |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
voor molens zou ik op marktplaats eens kijken naar shimano ultegra's 10000 xsb of als je lekker graag met baitrunner vist en je hebt niet enorm veel draad nodig , is toch nog 350 m 0.35 , zou je voor deze kunnen gaan:http://raven.nl/nl/product/molens/1830_vrijloop_molens_baitrunners/shimano/baitrunner_st/btrst10000ra/ , meerdere kameraden hebben deze molen en zijn er heel tevreden mee , eentje gaat er zelfs mee naar frankrijk dit jaar dus da's een mooi voorbeeld hé. Bewerkt door de gebruiker maandag 25 maart 2013 23:59:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
FisherDaniel schreef:wietse97 schreef:allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen? we gaan btw ook een weekend weg weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.) je bedoeld 40 kg Ga je op meerval vissen? |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
FisherDaniel schreef:wietse97 schreef:allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen? we gaan btw ook een weekend weg weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.) je bedoeld 40 kg ja die haha |
|
|
|
|
|
tim_tigers schreef:voor molens zou ik op marktplaats eens kijken naar shimano ultegra's 10000 xsb of als je lekker graag met baitrunner vist en je hebt niet enorm veel draad nodig , is toch nog 350 m 0.35 , zou je voor deze kunnen gaan:http://raven.nl/nl/product/molens/1830_vrijloop_molens_baitrunners/shimano/baitrunner_st/btrst10000ra/ , meerdere kameraden hebben deze molen en zijn er heel tevreden mee , eentje gaat er zelfs mee naar frankrijk dit jaar dus da's een mooi voorbeeld hé. ja zeker mooi voorbeeld, bedankt. ik ga denk voor deze molen, of de baitrunner van shimano een prijsklasse hoger, volgns mij €65,- |
|
|
|
|
|
Jasperbuth schreef:FisherDaniel schreef:wietse97 schreef:allemaal bedankt voor de antwoorden, groot schepnet, en onthaakmat zijn in orde, hoe zit het met een rodpod/ banksticks? ik vis in nederland gewoon met bankstichts, lukt dit in Frankrijk ook als er een steur van 40+ pond eraan zit? of zou ik een stevige rodpod erbij moeten kopen? we gaan btw ook een weekend weg weet iemand een Frankrijk-allround-karper set, waar je in vrijwel elk water goed uit de voeten kan, voor een mooi prijsje? het gaat om de molen+hengel+lijn (een webwinkel etc.) je bedoeld 40 kg nee een katpermeer in Frankrijk, waar ook steuren van 40+ kilo zitten, (waarschijnlijk ook wel meerval, maar niet zo zwaar), dus je materiaal moet goed in orde zijn! Ga je op meerval vissen? |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
zou je kunnen doen , de molen die ik heb doorgegeven gaat wel paar jaar mee hoor , kost rond de 65 euro en de slip klinkt als een engeltje dat urineert op je tong |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 82
|
tim_tigers schreef:zou je kunnen doen , de molen die ik heb doorgegeven gaat wel paar jaar mee hoor , kost rond de 65 euro en de slip klinkt als een engeltje dat urineert op je tong je moet het maar fijn vinden!! |
keep fishing! dat is het motto |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-2-2013(UTC) Berichten: 27
|
als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis
|
|
|
|
|
bram van gemert schreef:als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis Bram, Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 maart 2013 20:52:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 82
|
leen schreef:bram van gemert schreef:als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis Bram, Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong. lijkt mij inderdaad ook, verschilt helemaal per water. of het nou een zand, grind of modder bodem is. zit toch redelijk wat verschil in hoe de bekken zijn op verschillende soorten water. maar Wietse, wat voor een bodem heb je op het water waar je gaat vissen? |
keep fishing! dat is het motto |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
hugovg schreef:leen schreef:bram van gemert schreef:als je in frankrijk ga vissen kan je beter bigpit molens kopen en geen baitrunner ten eerste gooi je hier veder mee en het is beter om zelf je slip af te stellen terwijl je staat te drillen karpers in frankrijk hebben veel zachtere bekken dan in nederland bigpit hebben een betere slip en hoe dichter de vis onder de kant komt hoe losser je de slip zet ander trek je de haak eruit dit kan natuurlijk ook met een baitrunner maar de meeste stellen hem een keer af en verspelen zo veel vis Bram, Dus als je de grens overgaat veranderen de vissen en kom je alleen water tegen dat je hier niet tegenkomt, bekken die zachter worden en de opmerking over het afstellen van de slip. Opmerkelijk allemaal dat dit "Frankrijk specifiek" is... Heeft naar mijn mening niets met Frankrijk te maken, maar meer met bepaalde wateren die je voor ogen hebt en de verwachte (on)kunde van (sommige?) vissers waaruit je dit zegt. Correct me if I'm wrong. lijkt mij inderdaad ook, verschilt helemaal per water. of het nou een zand, grind of modder bodem is. zit toch redelijk wat verschil in hoe de bekken zijn op verschillende soorten water. maar Wietse, wat voor een bodem heb je op het water waar je gaat vissen? het is een zand afgraving |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.