logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
whizzard  
#1 Gepost : zaterdag 23 februari 2013 22:11:01(UTC)
whizzard

Nieuwe uitzetting

Wie heeft er al ervaring mee boillie's te bewaren op zout, ipv in de diepvrieser te bewaren.
Heb hier een artikel gevonden over het bewaren van boillie's op zout.
Zijn er mensen die dit doen.

MVG Nico
Sponsor
ronald kingma  
#2 Gepost : zondag 24 februari 2013 00:26:53(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Duitsers doen dit veel, als je daar 3 kilo koopt is er 1 kilo zout aanwezig. Ik zag het ook weer op de beurs bij succesful baits, het is natuurlijk van oudsher 1 van de beste conserveringsmiddelen. Leuke vraag ben ook wel benieuwd naar de ervaringen, met name of het ook de flavour beïnvloed van de boilies Like

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
DavidT  
#3 Gepost : zondag 24 februari 2013 21:12:49(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik doe het niet. Heb je weleens zoute vis gegeten?
Say hello to my little friend
ronald kingma  
#4 Gepost : maandag 25 februari 2013 13:43:47(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

@David T, wat bedoel je daar mee? heel veel van de consumptievis wordt vervoerd en/of ingesloten in zout, het is een natuurlijk conserveringsmiddel. Wat dacht jij dan wat er in een vaatje zat van haring? Dus ja vis wordt vaak zout gegeten, dus wat wil je nu zeggen?

Karper is gek op zout, maar dat wordt over het algemeen niet gegeten, dus snap je opmerking niet van wel eens zoute vis gegeten. Tuurlijk wel jij niet dan?

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 februari 2013 13:45:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
DavidT  
#5 Gepost : maandag 25 februari 2013 17:02:13(UTC)
DavidT

40 ponder

Als het de smaakbepalend is bij voedsel. Wat zou het dan met de smaak van je boilie doen? Ik begin er niet aan. De wijze van conserveren is wel top.

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 februari 2013 17:04:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bram van gemert  
#6 Gepost : maandag 25 februari 2013 17:32:37(UTC)
bram van gemert

5 ponder

zelf ga ik wel is 3 weken vissen in frankrijk wat ik dan doe is ze zelf vacumeren
heb bij de blokker een vacumeer zetje gekocht kost 7 euro zitten 10 zakjes en een klein pompje bij kan je 7 kilo mee vacumeren
ik meen mijn bolies bevroren mee laat ze een dag drogen en vacummeer ze aan de waterkant
heb ze ook wel is thuis gevacumeerd en toen ingevroren maar dan gaan een hoop zakken lek
boillies blijven gemakkelijk een maand goed wel in de gaten houden dat sommige lopen iets leeg die eerst opvissen
wat je na 3 weken overhoud gewoon weer invriezen
gr bram
Elmer  
#7 Gepost : maandag 25 februari 2013 18:00:28(UTC)
Elmer

15 ponder

he bram, kijk even bij een horeca groothandel als sligro ofzo. Ik heb in de keuken gewerkt, vroor van alles in na het vacumeren. Dus als je professionele zakken haalt moet het goed komen. Blij
Als je niet gaat vang je zowiezo niks!
ronald kingma  
#8 Gepost : maandag 25 februari 2013 18:46:26(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

@ David, van teveel is niets goed natuurlijk. Maar zout als conservering doet net zoveel denk ik als een flavour, waarom chili door de hennep, waarom flavour door je grondvoer en ga zo maar door. Wat is dan bepalend? Ik zie het probleem niet zolang het maar is ter conservering en niet kilo's door de mix heen. Dus... Door jouw boilies zit vast ook zout

DavidT  
#9 Gepost : maandag 25 februari 2013 19:24:35(UTC)
DavidT

40 ponder

Aha, je denkt dat het me om de hoeveelheid zout gaat. Das niet zo. Pekelen (droog) dus conserveren met zout trekt enorm veel vocht uit hetgeen in het zout ligt maar trekt er daarnaast in. Wil je jezelf niet conserveren dan moet je het zout eruit koken, weken of spoelen. Lekker een broodje zoutvlees met kouseband Lekker! Dit vind ik niet wenselijk met m'n aas. Had ik dat wel gewild maar wat overigens nooit een optie zou zijn, dan zou ik m'n boilies met een heel hoog percentage zout laten draaien. Kan dat trouwens wel?
whizzard  
#10 Gepost : maandag 25 februari 2013 20:50:37(UTC)
whizzard

Nieuwe uitzetting

In artikel heb ik gelezen 2 kilo goedkoop keukenzout op 5 kilo boillie's, en dat je die dan zeker e jaar of langer kunt bewaren.
Op de reactie te lezen nog niemand die het echt doet, vacuum trekken daar heb ik ook al aan gedacht.
ronald kingma  
#11 Gepost : maandag 25 februari 2013 20:51:54(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

aha hahaha nu begrijpen we elkaar. Maar de vraag is bewaren in zout. Uiteindelijk weet ik wel uit eigen ervaring dat het afhankelijk is van de hardheid van de boilies en dus zijn consistentie wat het nog daadwerkelijk opneemt aan vocht. Is het alleen om de boilies heen dan kan het een actractor pur San zijn met daarna de flavour vanuit de boilies zelf.

bram van gemert  
#12 Gepost : maandag 25 februari 2013 22:12:45(UTC)
bram van gemert

5 ponder

elmer
je idee is goed maar de zakken die ik bij de blokker heb gekocht zit een kunstof sluiting op plastic rits kan ze dus elke keer opnieuw gebruiken
en de reden dat ik ze in frankrijk vacumeer dat ze vaak leeglopen door de reis

Elmer  
#13 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 12:36:41(UTC)
Elmer

15 ponder

bram van gemert schreef:
elmer
je idee is goed maar de zakken die ik bij de blokker heb gekocht zit een kunstof sluiting op plastic rits kan ze dus elke keer opnieuw gebruiken
en de reden dat ik ze in frankrijk vacumeer dat ze vaak leeglopen door de reis

Aha, dan is jouw aanpak wel beter denk ik ja Blij
Als je niet gaat vang je zowiezo niks!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.