logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronald308  
#1 Gepost : dinsdag 4 september 2012 16:22:53(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Uuy medevissers.Aangezien ik veel op het kanaal vis en het daarbij stikt van de mossels vis ik altijd met een voorslag. Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een goede tube.Nou zag ik net in de pb film dat ze tungsten tube gebruiktenMaar kan niet achterhalen welke dat is welke kunnen jullie mij aanraden?Ik vis trouwens met een voorslag van the shield de 35ponds versie
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Sponsor
David v. Z  
#2 Gepost : dinsdag 4 september 2012 16:36:58(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ik vis met de korda dark matter tube
heel zwaar en soepel en de 1e x gaat het er heel makkelijk doorheen, maar als je het er af haalt eerst even en paar x heen en weer halen over de lijn zodat hij weer goed vrij is
maar nash heeft ook een tube threader die kun je ook gebruiken
gooi je problemen uit, vang je dromen.
ronald308  
#3 Gepost : dinsdag 4 september 2012 16:45:08(UTC)
ronald308

30 ponder

maar kan die ook door 45ponds voorslagmateriaal?
David v. Z  
#4 Gepost : dinsdag 4 september 2012 17:02:27(UTC)
David v. Z

25 ponder

dat weet ik niet met de tube threader denk ik wel
maar tube waar voorslagmateriaal doorheen gaat is denk ik moeilijk te vinden
helicopter systeem is heel visveilig en dat kun je combineren met leadcore en dat kun je er gewoon aanknopen ik zou zo iets doen
freaky  
#5 Gepost : dinsdag 4 september 2012 21:16:26(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
45 pond voorslag, is denk ik dik zat om op eigen gewicht op de bodem te liggen,

maar denk dat de binnendiameter van die tube minder dan 0,50 is, en de meeste voorslagen zijn dikker dan de 0,50
leer om te vangen, vang om te leren
ronald308  
#6 Gepost : dinsdag 4 september 2012 21:51:15(UTC)
ronald308

30 ponder

Nou freaky het gaat mij niet zozeer om de lijn op de bodem te houden. Het gaat er mij meer om dat ik de vis kan beschermen tegen de lijn
David v. Z  
#7 Gepost : dinsdag 4 september 2012 21:56:05(UTC)
David v. Z

25 ponder

dan zou ik voor een leader gaan met een visveilig systeem
zoals de reverse inline van pb
ronald308  
#8 Gepost : dinsdag 4 september 2012 22:18:17(UTC)
ronald308

30 ponder

ook bij obstakelvisserij?
freaky  
#9 Gepost : woensdag 5 september 2012 00:59:46(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
je voorslag gaat geen vissen beschadigen als je gewoon normaal drilt enzo

ik vis bijna alleen nog maar met de pen en oppervlakte, en ik gebruik dus enkel een haak aan me lijn, geen onderlijnen of tube of iets anders, en beschadig eigenlijk nooit vissen
heb vorig jaar 1x bij een spiegel gehad dat ik een schub had beschadigd,
leer om te vangen, vang om te leren
Jordy Paauw  
#10 Gepost : woensdag 5 september 2012 09:32:18(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ronald, visveilig des te meer bij obstakels.
Je hebt dan toch veel meer kans op lijnbreuk als dan wanneer je op open water vist.

Mvg; Jordy Paauw
Geniet en drink met je maten!
Marc  
#11 Gepost : woensdag 5 september 2012 21:18:17(UTC)
Marc

20 ponder

Ronald waarom niet gewoon leadcore ipv tube?..je weet waar ik vis en nog nooit breuk op leadcore gehad...mocht je een goede slijtvaste tube zoeken dan heeft dacht ik rig marole tubes van ruim een meter met staaldaadkern, zelf weer afgestapt omdat ik het te lomp vond...heb ze bij Vos eens gehaald slijtvaster krijg je ze niet!..ff vragen aan herbert of bertjan...

grt M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
ronald308  
#12 Gepost : woensdag 5 september 2012 22:38:02(UTC)
ronald308

30 ponder

Dan moeten we toch maar eens aan die leadcore geloven Marc.Maar hoe lang heb jij die leadcore dan Marc, ja heb er nog nooit mee gevist.Ik ga meestal zo van de voorslag uit stel ik vis tegen een opstakel ik zit er meestal 2meter af voordat ik bij de hengel ben heeft die vis er al wel 2 a 3 meter afgetrokken.dus dr zit minimaal 4 meter op nou snap ik wel dat je er geen 4 meter voorslag op doet dus vandaar mijn vraag
Marc  
#13 Gepost : donderdag 6 september 2012 21:59:13(UTC)
Marc

20 ponder

Hey Ronald, leadcore kun je zo lang maken als je wil maar het gebruikelijkst is een meter tot 1.20..beetje wat je zelf fijn vind, wel okay dat je toch wat afstand bewaart van het te bevissen obstakel!.. iedereen denkt dat je er vol tegen aan moet liggen maar met een voerspoor trek je de vissen zo op je aas ook op 2 meter van een obstakel..

Zoals je weet zit leadcore ook op spoeltjes die varieren in lengte en de een is makkelijker te splicen dan de ander, op dit moment vis ik met ESP en die bevalt super,beetje lastig splicen maar 1e keus op schuurbestendigheid!..

Ik kan je vertellen hoe ik tegen obstakels vis, ieder zal er een eigen manier in hebben denk ik, maar mijn wijze is als volgt, gevlochten hoofdlijn met slechts 2.5 meter nylon ervoor maar dan wel 60/100 (schuurbestendiger dan welke gevlochten voorslag ook! ben ik van overtuigd!) en 1.20m leadcore..

Het nylon moet je zien als schokbreker, dus deze zorgt bij het blokken voor enige demping door de rek die er in zit, dit in combinatie met mijn hengel is voldoende om de haak niet te laten uitbuigen of uitscheuren, op deze nylon lijn schuif ik een 7 grams loodje, deze glijd tot tegen de leadcore..deze zit er om die 1.2 meter vlak tegen de bodem te houden en zorgt ervoor dat ik een toplood tot tegen dit loodje kan laten glijden zonder dat dit toplood dus verder op de leadcore schuift (kan ook met een rubberkraal oid maar dit bevalt mij het beste...

Wat ik dus doe is het systeem droppen, toplood erop en top omhoog tot ik een tik voel (toplood tegen loodkogeltje)..en vervolgens de lijn strak draaien, spoel redelijk dicht en mijn achterkant van de hengels tot in mijn plu!..bij een aanbeet blok ik vanuit bed, en sta dan pas op..haha

Wat in mijn ogen veel mensen verkeerd doen is locked-up obstakelvissen maar wel een toplood onder de top laten zakken..hierdoor zit er dus een mega grote hoek in je lijn en pakt een vis zo meerder meters lijn voordat de hoek uit je lijn is, en als je ook nog uit je zak moet zien te komen en een paar meter naar je set up moet lopen, is die vis al onder de brug door, en ben je al te laat..zwaar onverantwoord dus..

Met mijn systeem vis je dus maar 1.2 meter vlak en loopt vervolgens de lijn recht naar mijn hengels, als je de top van je hengel dan ook nog naar de plek waar je vist laat wijzen dan is de spelingsruimte en de ruimte die een vis heeft om lijn te pakken minimaal..

Nodeloos te zeggen dat hoe je ook vist dit wel altijd safe moet gebeuren, dus bij lijnbreuk moet de hele zooi over de knopen kunnen en liefst moet ie alleen rondzwemme met maximaal je onderlijntje!!!...

Dit is mijn manier, misschien heb je er wat aan!...M

Bewerkt door de gebruiker donderdag 6 september 2012 22:01:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.