Beste medevissers
,
Ik ben op zoek naar een kwalitatief mooie molen maar ik wil geen honderden euro's extra betalen voor de laatste paar procent kwaliteits winst. Ik zoek daarom een leuke molen voor zo min mogelijk geld. Als budget denk ik aan 75 tot 150 euro per stuk. Het merk wat me het meest aanspreek is Shimano. Goede ervaringen mee, enorme line up, en ik lees nagenoeg alleen positieve berichten op internet.
Ik heb zelf een kleine selectie gemaakt voor mogelijke kandidaten:
- Shimano Baitrunner XT-A LC Medium ( of Big)
Dit ding lijkt me helemaal super maar vind ik eigenlijk te duur (ook omdat er als enige geen reserve spoel bij zit)
- Shimano Biomaster 8000 XT-B
Mooie molen, leuke prijs maar heeft "baitrunner 2 spoelsysteem" wat me minder fijn lijkt werken als de baitrunner achter op de molen.
- Shimano Baitrunner XTR-RA 10000
Mooie molen maar helaas geen big pit. De dubbele slinger lijkt me niet geweldig.
- Shimano Baitrunner XT-RA 10000
Mooie molen, iets minder techniek als de XTR en dezelfde nadelen als hierboven.
De specificaties heb ik al uitgebreid naast elkaar gehad. Waar ik naar op zoek ben ik kennis en gebruikservaringen die niet in de catalogus staan
zoals:
- Zit er verschil in degelijkheid tussen deze molens (loopwerk?)
- Hoe bevalt de dubbele hendel?
- Hoe doet de Baitrunner 2 spoel het op de Biomaster?
Mijn toepassing:
- 90% van de tijd in bescheiden vijvers of op het kanaal. In de toekomst hoop ik enkele keren per jaar naar een serieus water te kunnen rijden (Frankrijk, of bijvoorbeeld de Ebro in Spanje) maar of dat door gaat hangt een beetje af of ik enthousiaste mensen leer kennen die mee willen.
- Zoek goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.
- Extreme werpeigenschappen vind ik niet heel belangrijk, verwacht een voerboot te kopen als de hobby door zet.
- Lijncapaciteit niet heel belangrijk, als er een extra spoel bij zit. Voor enorme wateren zoek ik dan een dunnere gevlochten lijn nemen en dan kan er bij allemaal makkelijk 500m op.
Bewerkt door de gebruiker zondag 29 juli 2012 00:38:34(UTC)
| Reden: Niet aangegeven