logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ABSje  
#1 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 14:21:50(UTC)
ABSje


15 ponder

Lid sinds: 29-6-2013(UTC)
Berichten: 144

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik heb totaal geen ervaring met het zelf draaien van boilies. Eén keer eerder heb ik de poging gedaan, en dat liep volledig uit de klauwen. Kon me handen niet meer schoon maken, als ik probeerde het van de ene hand af te trekken zat ik weer vast aan de andere.. Gelukkig kon me moeder mij even bijspringen met bloem om het los te krijgen... Wat een kleverige zooi Schamen


Nou wil ik toch zeker wel weer zelf gaan draaien.. Vooral omdat ik erg gek ben op freezerbaits, en die eigenlijk bijna overal de handel uit gaan... Daarnaast om de kosten te drukken, daar ik toch wel het een en ander voorvoer met boilies...

En uiteindelijk de hoofdreden, het lijkt me gewoon leuk om het zelf te doen, en uiteindelijk een unieke bol te gebruiken bij het vissen.

Nou heb ik de volgende vragen:

Wat is in jullie ogen een goede basismix verhouding ?
Zou je ipv flavours ook de sappen kunnen gebruiken? Bijv Ananassap ipv Pineappleflavour... Of is dit veel minder geconcentreerd? Hoe moet ik dit zien..

Ik ben zelf erg gek op het vissen met Pineapple omdat dit op bepaalde wateren in de buurt toch wel doorslaggevend was. Ik wil dus ook een voerboilie pineapple maken en high-attract hair boilie..

Alle adviesen zijn welkom.
Sponsor
jannes  
#2 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 14:46:50(UTC)
jannes


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 425

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Freezerbaits uit de handel??? Daar wordt goed geld op verdiend (niet zoveel als ready mades) maar er zijn bedrijfjes zat die je ze leveren voor een paar euro de kilo.
ABSje  
#3 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 15:17:20(UTC)
ABSje


15 ponder

Lid sinds: 29-6-2013(UTC)
Berichten: 144

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Jannes het feit is dat de leveranciers waar mijn boilies vandaan komen er in principe vanaf gestapt zijn, en anders moet ik even 300 km rijden om het op te halen... Dat gaat mij te ver.. De merken die ik in de nabije omgeving wel kan krijgen liggen mij niet, en dus is de keuze om zelf te gaan draaien.
jannes  
#4 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 15:26:14(UTC)
jannes


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 425

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Waar haalde je ze dan?
ricardo koster  
#5 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 16:19:16(UTC)
ricardo koster


10 ponder

Lid sinds: 1-1-2012(UTC)
Berichten: 64

Bedankjes: 1 keer
kilo tarwemeel,kilo griesmeel,kilo vette sojabloem is een basis mix die niet plakt,goed draait,en goed uithard.

hierbij kun je zelf nog van alles toevoegen.

200 gram cede vogelvoer
200 gram vismeel
50 gram knoflook poeder
50 gram robin red
nu heb je heb al een heel simpel goed vangende bol genaamd robin red garlic

flavours zijn geconcentreerde vloei stoffen die dus vele malen sterker zijn dan sap uit een vrucht of iets dergelijks.
ABSje  
#6 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 17:38:14(UTC)
ABSje


15 ponder

Lid sinds: 29-6-2013(UTC)
Berichten: 144

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Top,

dankje ricardo
rubendv2000  
#7 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 21:23:32(UTC)
rubendv2000


10 ponder

Lid sinds: 19-6-2013(UTC)
Berichten: 68

Jij wilt niet weten hoeveel mensen er aanmaak ik doenBlij
Ruud Gosselink  
#8 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 06:57:48(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

rubendv2000 schreef:
Jij wilt niet weten hoeveel mensen er aanmaak ik doenBlij


Gaan we cryptogrammen maken??? Oftewel.... Wat bedoel je?
Ruud Gosselink  
#9 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 07:02:52(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Je moet iets bedacht hebben wat volgens jou een goed recept was, alleen plakte het? De oplossing staat er ook al bij: net zoveel bloem, of ander meel, er bij doen tot het niet meer zo plakt en je mix is klaar.

Freezers worden ook wel thuis bezorgd. Daar hoef je geen 300 km voor te rijden. Bestel samen met anderen een behoorlijke hoeveelheid en de bezorgkosten zijn 0.
rubendv2000  
#10 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 08:23:10(UTC)
rubendv2000


10 ponder

Lid sinds: 19-6-2013(UTC)
Berichten: 68

Ik bedoel dat heel veel mensen van dat aanmaak siroop in hum boilie doen om het zoet te maken.Breede lach
Ruud Gosselink  
#11 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 08:38:17(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Het nadeel van siroop is dat het heel snel oplost in het water.
rubendv2000  
#12 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 13:51:45(UTC)
rubendv2000


10 ponder

Lid sinds: 19-6-2013(UTC)
Berichten: 68

Oke maar dat kan wel goed uitpakken op sommige wateren.
persoonlijk zou ik het alleen in voer boilies stoppen want dan komt er een heleboel smaak vrij en dan komen de vissen vanzelf

gr. ruben

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 6 juli 2013 14:11:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#13 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 16:26:32(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
juist de vissen en ook de brasems
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 17:44:33(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Dat zou ik niet aanraden. De voerboilies zijn bedoeld om langere tijd attractief te blijven, zodat de vis naar de stek komt en er in de buurt blijft. Wanneer er geen vissen langs komen in de tijd dat de smaakstoffen worden opgelost heeft het ook niet zo veel zin om ze er in te doen.
ABSje  
#15 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 18:34:29(UTC)
ABSje


15 ponder

Lid sinds: 29-6-2013(UTC)
Berichten: 144

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Daar heb je n sterk punt ruud...
fred haas  
#16 Gepost : maandag 8 juli 2013 09:42:02(UTC)
fred haas


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 4-6-2013(UTC)
Berichten: 5

Pineapple flavour en ananassap hebben NIETS met elkaar te maken!
Juist door de samenstelling vd (goeie) flavour kan deze succesvol blijken.
Probleem is weer...iedereen heeft nu weer een pineapple flavour in z,n aaspakket.
Zijn echter maar een paar goeie.
Boillies zelf maken? Is leuk, heb het 20jr gedaan. Nu zijn er zoveel bedrijfjes met goeie bollen, ik koop nu gewoon freezers.
Goedkoper...Valt nog te bezien! Wil je een compleet bolletje, raad ik je aan gewoon 25 kg bestellen!
Probleem is verkrijgbaarheid vd (verse?) producten, en bovendien als je echt goedkoper wil , zal je in bulk moeten kopen.
Dit lukt vaak weer niet zonder KvK. Mocht je zelf gaan draaien...veel plezier!
Bennie  
#17 Gepost : vrijdag 11 oktober 2013 11:27:21(UTC)
Bennie


15 ponder

Lid sinds: 29-11-2012(UTC)
Berichten: 113

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
top dat je de moeite wil doen om een eigen bol te makenLike en dat zal je zeker belonen, je bent goedkoper uit en je bol is lekker vers en vaker beter dan die duren,heeft even tijd nodig om het onder de knie te krijgen maar dat komt wel! het feit dat veel hengelsport zaken de vriezer boilies eruit gooien is dat ze er niks aan kunnen verdienen het kost ze alleen stroom van de vriezer, en dan gaan
ze met een smoesje vertellen ja ze gaan ze uit de handel halen met andere woorden ze proberen je gewoon ready mades aan te smeren omdat ze daar nog wat aan kunnen verdienenNee hoor en dan maar niet gesproken over de prijs waar ze vaker voor liggen pfff
als ik hier de goedkoopste bol wil pakken ben ik dus 6,50 kwijt per kilo voor een ready nou als ik daar bij mij mee op de maas moet voeren kan ik het beste een tweede baan gaan zoekenKnipoog hier miss een leuk receptje voor je waar ik dit jaar zeer mooie resultaten mee had

-300 gram red bird foot
-250 gram predigested vismeel
-350 gram tarwebloem
-100a120 gram ei-compound of 9 eieren maar de ei-compound is 10 x beter en goedkoper maar dan moet je wel water toevoegen
-eetlepel zout
- 3 eetlepels zonnebloem olie om de mix wat vettiger te maken
je kan trouwens ook in plaats van tarwebloem gewoon de standaard 50/50 mix pakken en dat is
-120 gram polenta(fijn maïsmeel)
-120 gram soja bloem vet
-120 gram griesmeel
maar ik vind dat naar mijn mening niet nodig je bent zo alleen maar duurder uit en tarwebloem ligt voor 35 cent per kilo in de winkel

deze boilie laat ik min 2 dagen drogen en dan doe ik er nog wat flavour bij meestal 2,5 ml op 1 kilo boilies goed schudden en dan heb je een prima bol met een goed ruikende flavour coating
de flavour die ik bij deze bol heb gebruikt is de monstercrab maar andere flavours zullen het ook goed doen daar ben ik van overtuigd

al deze ingrediënten kan je bestellen bij bas boilie shop en is zeker niet duur en je kan er alles krijgen!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 oktober 2013 11:38:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Michael Horn  
#18 Gepost : vrijdag 11 oktober 2013 12:11:37(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Ik print net alle recepten van carpfeeling. Deze voeg ik er aan toe, dit weekend me huiswerk mbt voer maken en dan 1 mooie mix realiseren.
Mooi recept!

Wat kost deze mix ongeveer als ik 10kg maak per kilo?

mvg,

Michael.
timvanzanten  
#19 Gepost : vrijdag 11 oktober 2013 14:06:53(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Sap en flavours zijn 2 verschillende werelden! Een flavour is niet goed om zijn geurtje ( een karper ruikt niks mensen!) maar veelal om de ester die attractief is. Sappen en siropen zijn ook nooit zoet genoeg om een boilie zoet te maken. Suikers en dextrose ook niet. Je zal dan echt over moeten gaan op sweetners ( Sacharine, aspartaam) die velen malen sterker zijn.

Je kan dus wel sappen gaan gebruiken, maar verwacht gewoon geen sterk geurende en zoete knikker! Daar is veel meer voor nodig! Overigens wilt dit absoluut niet zeggen dat je er minder op vangt!

Bennie  
#20 Gepost : vrijdag 11 oktober 2013 15:42:56(UTC)
Bennie


15 ponder

Lid sinds: 29-11-2012(UTC)
Berichten: 113

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Michael Horn schreef:
Ik print net alle recepten van carpfeeling. Deze voeg ik er aan toe, dit weekend me huiswerk mbt voer maken en dan 1 mooie mix realiseren.
Mooi recept!

Wat kost deze mix ongeveer als ik 10kg maak per kilo?

mvg,

Michael.

ik kwam uit op 2,35 per kilo als ik tarwe bloem gebruik en ei-compound ga je die 50/50 mix gebruiken zo als ik die net boven schreef en gewone eieren ben je duurder uit
als je 10 eieren per kilo nodig hebt ben je al snel 1,20 kwijt die ei-compound kost 5,50 per kilo en daar hoef je maar 100 gram van te gebruiken wat het zelfde neer komt als 10 eieren en dan ben je 55 cent kwijt dus goedkoper!
ja jongen ik reken ook nog alles voor je uitKnipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 oktober 2013 15:43:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.