10 ponder Lid sinds: 19-6-2013(UTC) Berichten: 68
|
Beste karpervissers,
Zou dit een goed receptje zijn? 100 gram lokvoer aardbeismaak 200 gram gries 200 gram maizena 400 gram tarwebloem 30 ml aardbeisaus (voor over de yoghurt)
dit is me eerste recept gewoon even bedacht kunnen jullie me helpen want in ben nog geen pro hierin?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Daar valt idd een bolletje van te draaien. Vis zal je er ook wel mee vangen.
|
|
|
|
|
Oke bedankt voor je reactie ferenc ik ga vrijdag een proef draaien zou je ook de boilies met water ipv eieren maken want dan lossen ze ook langzaam op heb ik gelezen dan ga ik daarmee voeren en dan over een week ga ik ze met eieren maken en ermee vissen op de voerstekjes
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik zou de aardbei flavour van martin sb kopen. gebruik ik ook. Super geconcentreerd spul! niet te duur.
succes |
|
|
|
|
|
Met water wordt het niks. Gewoon eitjes gebruiken. Of eipoeder
|
|
|
|
|
Ferenc waar haal je goedkoop eipoeder dan en met hoeveel eitjes kan je het een beetje oplosbaar maken?
|
|
|
|
|
@Ferenc : Je begint net als boilies maken alleen vervang je de eieren door water. Je maakt een mooie klomp deeg
waar je vervolgens mooie rollen van maakt (kan met deegspuit maar hoeft niet). Je kunt de diameter zelf bepalen, karpers zijn verzot op kleiner aas dus ik zou ze niet al te groot maken. Je hakt vervolgens heel simpel de rollen in stukjes en laat deze goed drogen op karton in een droge ruimte. Het is wel belangrijk om ze lang te laten drogen (ca. 5 tot 7 dagen).
|
|
|
|
|
Alleen is deeg van water een stuk sneller afgebroken en opgelost dan een deeg met eitjes. D
|
|
|
|
|
Oke maar ik ga een 3/4 met eitjes maken en 1/4 met water puur omdat met water sneller de geur loskomt en je dan sneller karper op je voerplek krijgt
|
|
|
|
|
En ook de witvis. Hou hier rekening mee. Deze zullen je deegballen snel doen verwijderen.
|
|
|
|
|
maar als jij een hele groep mensen ziet ga jij ook wel kijken
|
|
|
|
|
En ik denk dat ik ze in worsten ga koken en daarna pas in stukjes snij zeg maar pellets
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
moet kunnen heb ze zelf ooit al is van alleen lokvoer kunnen draaien
|
|
|
|
|
rubendv2000 schreef:maar als jij een hele groep mensen ziet ga jij ook wel kijken Niet als ze van een ander ras zijn haha. Als op een stek een school brasem heerst blijft karper vaak weg.
|
|
|
|
|
Haha ferenc weer wat geleerd dan en over die andere rassen 100 procent gelijk
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ferenc schreef:rubendv2000 schreef:maar als jij een hele groep mensen ziet ga jij ook wel kijken Niet als ze van een ander ras zijn haha. Als op een stek een school brasem heerst blijft karper vaak weg. hahaha goede tip eigenlijk nog nooit over gehoord en het klopt ook nog denk ik
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-1-2012(UTC) Berichten: 64
Bedankjes: 1 keer
|
kan je nu al vertellen dat je die aardbei saus weg moet laten wat dat word niks,plakt veel te erg !
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.