10 ponder Lid sinds: 2-2-2013(UTC) Berichten: 54
|
beste mensen, hoe kan je langer particels bewaren, zoals bijv. hennep,mais,tijgernoten en duivenvoer. het gaat om al klaargemaakte particels dus geweekt en gekookt.
hoe doe je dit want soms zit ik van. shit... vergeten duivenvoer in het water te zetten en dus vind ik het handig om het te kunnen bewaren dat het snel kan pakken en de potten van proline, enz.. vindt ik te duur
wat is jullie idee?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
gewoon invrizen super simpel (wel met hun eigen vocht Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 juni 2013 17:36:46(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Ben het met BC eens gewoon invriezen zo moeilijk is dat toch niet |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Inderdaad gewoon invriezen. Tijgernoten kun je wel aardig lang laten staan (mits luchtdicht). |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
Ik bedoel buiten de vriezer bewaren. Ik weet dat dit kan maar ik kan niet veel kwijt
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 31-1-2013(UTC) Berichten: 107 Bedankjes: 9 keer Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Zonder te kunnen invriezen, wordt het moeilijk. Als je het onderwater laat staan kun je wat daagjes redden, maar niet veel langer. Het gaat dan al vrij snel verzuren. Ik maak het zelf gewoon op en dan alvast wat nieuwe laten weken. Weet niet wat een conserveringsmiddel doet in duivenvoer?, net als de readymade's.... Of tijd voor een goedkoop vriezertje voor in de schuur Succes Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 juni 2013 22:11:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Je zou het eens met zout water kunnen proberen. Hiermee moet het wel iets te rekken zijn.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
het dan verpakken zonder vocht er zit altijd nog wel wat vocht in de zaden . lucht dicht verpakken dan is het compakter
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
big carp schreef:het dan verpakken zonder vocht er zit altijd nog wel wat vocht in de zaden . lucht dicht verpakken dan is het compakter Gaat verzuren! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-8-2010(UTC) Berichten: 544
|
Vacumeren: Heb je een supermarkt/slager/kaasboer in de buurt die misschien een vacumeer machine hebben. Kun je voor een paar euro al klaar zijn en je kan ze lang buiten de vriezer bewaren.
|
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
miss kan je een preserver gebruiken die ze ook in ready made bollen gebruiken? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
ik heb ook iets gelezen over wecken of inpotten kan dit ook bij tijgernoten. en bij de slager willen ze dat niet doen
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-9-2012(UTC) Berichten: 182
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
wat ik ook wel eens gedaan heb een groote pot kant en klare particels nemen en die gewoon onder de jouwe mengen dan houden ze ook langer heb laatste zo een potje gemaakt met wat gekochte hemp en daar maples en mais onder gedaan en deze hel ik een dikke maand gewoon in de kelder afgesloten laten staan en rook nog niet echt zuur
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik maak vandaag mijn partikelmix en ga ze laten vacuum trekken. Iemand een idee hoe lang ik ze dan op een koele plaats buiten de vriezer kan houden ? mvg mikaël
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
|
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mooi bedankt voor de info.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Probeer eerst een klein beetje voordat je de hele kelder vol legt. Iets in mij knaagt of het daadwerkelijk werkt.
|
|
|
|
|
Gielen_24 schreef:wat ik ook wel eens gedaan heb een groote pot kant en klare particels nemen en die gewoon onder de jouwe mengen dan houden ze ook langer heb laatste zo een potje gemaakt met wat gekochte hemp en daar maples en mais onder gedaan en deze hel ik een dikke maand gewoon in de kelder afgesloten laten staan en rook nog niet echt zuur ik weet dat je zo emertje kan kopen van verchilende merken kant en klaar die blijven ook wel en hele tijd goed mss idd mengen met elkaar of eens bij de merken polsen wat ze er bij doen van bewaarmiddelen
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 17-8-2012(UTC) Berichten: 22
|
De beste oplossing is volgens mij ook alles vacuum trekken in zakken maar dan kan je ze al beter invriezen bespaart veel gedoe ... grtz
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.