logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
wvdh  
#1 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 13:04:49(UTC)
wvdh

5 ponder

ik ben van plan om de stow bobbins van korda te kopen maar twijfel nog
ik gebruik nu de mk2 swingers van fox
kan mijn iemand vetrellen wat de voor en nadelen zijn van de stow bobbins

mvg wilco
Sponsor
hugovg  
#2 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 14:08:41(UTC)
hugovg

10 ponder

persoonlijk ben ik geen groot fan van de stow bobbins.
alles heeft zijn voor en nadelen en dat is hier precies het zelfde.
zag laatst bijvoorbeeld hier op het forum langskomen dat de clipjes waar je lijn inkomt te hangen na een tijdje heel slap worden.
dit betekend dus dat je lijn er soms te makkelijk uit gaat. lijkt mij nou niet bepaald fijn.
heb ze zelf niet dus kan er niet al teveel over oordelen, maar misschien zeggen andere forum leden wel dat ze niet meer anders willen!
overigens blijf ik het wel hele mooie dingen vinden om te zien!
keep fishing! dat is het motto
Andre  
#3 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 14:12:37(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik heb ze nu een jaar ofzo, maar bij mij is een van de clips al ruim geworden. Deze is nu simpelweg niet meer bruikbaar. De werking / het idee van die dingen is overigens prima, ik vis er graag mee, maar duurzaam is het dus niet. Ik zoek nu naar een kwalitatief beter altneratief, maar heb deze nog niet gevonden.
timvanzanten  
#4 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 15:05:23(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Misschien een echt setje Elstow Bobbins kopen waarbij je de clipjes, in het echt van carbon gemaakt, kan vervangen?
big carp  
#5 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 17:20:42(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik vind het duur voor wat het maar is .
ik heb solars en die kan je aan passen met verschillende lijnclips lekker handig toch
Gielen_24  
#6 Gepost : woensdag 26 juni 2013 11:26:28(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
men neef heeft het systeem van taska tackel werkt volgens het zelfde principe
maar als we dan samen op een water gaan vissen heeft hij heel vaak dat de vis deze gewoon tot tegen zijn beetmelder aan trekt en dan gewoon terug laat zakken terwijl ik met mijn solar's gewoon een volle fluiter krijg
ook heeft hij regelmatig dat de draad tussen de molen en de bobin heel los komt te hangen Niet eens

Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 juni 2013 11:27:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Svekkie  
#7 Gepost : woensdag 26 juni 2013 17:56:57(UTC)
Svekkie

10 ponder

Ik gebruik zelf de solar hangers met daarop de grip clip.
Is hetzelfde principe of de stow bobin gebruik ze nu al 2 jaar en nog niets aan veranderd.
De lijn blijft er mooi in zitten.
Andre  
#8 Gepost : donderdag 27 juni 2013 11:32:57(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Gielen_24 schreef:
maar als we dan samen op een water gaan vissen heeft hij heel vaak dat de vis deze gewoon tot tegen zijn beetmelder aan trekt en dan gewoon terug laat zakken terwijl ik met mijn solar's gewoon een volle fluiter krijg
ook heeft hij regelmatig dat de draad tussen de molen en de bobin heel los komt te hangen Niet eens

Beide zaken lijken mij vrij weinig te maken te hebben met welke de gebruikte bobbin. Volle fluiters of twijfelende aanbeten, het is meer waarschijnlijk dat de oorzaak daarvoor ligt in gebruikte loodsystemen en onderlijnen. Draad hangt los tussen molen en bobbin? deze kun je toch gewoon strak trekken/fixeren?
Gielen_24  
#9 Gepost : donderdag 27 juni 2013 18:17:08(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Andre schreef:
Gielen_24 schreef:

Beide zaken lijken mij vrij weinig te maken te hebben met welke de gebruikte bobbin. Volle fluiters of twijfelende aanbeten, het is meer waarschijnlijk dat de oorzaak daarvoor ligt in gebruikte loodsystemen en onderlijnen. Draad hangt los tussen molen en bobbin? deze kun je toch gewoon strak trekken/fixeren?

We gebruiken het zelfde loodsysteem
en de draad komt enkel los te hangen als de hanger omhoog gegaan is en weer gezakt :s
Smif  
#10 Gepost : donderdag 4 juli 2013 20:43:15(UTC)
Smif

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
taska/fox heeft sortgelijke systemen zou ik daar is mee aan de slag gaan en zijn nog goedkoper ook geloof ik.
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
remon v wanrooij  
#11 Gepost : donderdag 4 juli 2013 21:09:55(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Smif schreef:
taska/fox heeft sortgelijke systemen zou ik daar is mee aan de slag gaan en zijn nog goedkoper ook geloof ik.

Idd, groot voordeel van die fox is de manier hoe hij de lijn pakt. Heb je een harde lijnzwemmer bij korda dan liggen ze al op de grond.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Lepeztje  
#12 Gepost : donderdag 4 juli 2013 23:55:40(UTC)
Lepeztje

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
dit is ook de bedoeling dat ze lossen!
je ziet het namelijk op hun dvd, zo zie je onmiddellijk met een extra indicatie om welke hengel het gaat..
dit is natuurlijk overbodig aangezien je slip al loopt en de pieper al lang zijn werk doet maar bon.
Live, Love, Laugh, Life
Dirk "Boutske"  
#13 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 01:01:49(UTC)
Dirk "Boutske"

5 ponder

yow,

ik vis zelf met de stow bobbinw & de MK2 swingers van fox...
Ik vind ze ook beide super om mee te vissen...

het enige wat ik dan wel vind en ook toepas... de stow bobbins zijn niet zo heel ideaal op grote afstand. op mijn thuiswater word er op afstanden van 250 a 300 meter gevist, en dan is het veel prettiger vissen met de MK2's....
de bobbins zijn dan wel weer veel idealer vissen tov de MK2's kort in het kantje...

verder beide topmateriaal hoor.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.