logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
big carp  
#1 Gepost : maandag 24 juni 2013 22:07:31(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik zit met en dilema die mss wel velen van jullie al eens hebben meegemaakt .
ik ga binnen 2 weken 1 week gaan vissen (in BelgiéKnipoog het water is mij al bekent is maar nu heb ik 2 steken op het oog
elk met hun eigen troeven

stek 1; rustig en zeer weinig gevist, overhangende takken van bomen , op en buiten bocht , diepte nog niet uitgepijld

stek 2; ook op en bocht , riet kraag aan de overkant ,+- 1.50 diep dat dieper uitloopt tot 2.20m ,uitmonding van natuurgebied

op iedere stek heb ik zelf al enkele vis gevangen ...

of zijn er ook ander factoren waar jullie rekening me houden bij en stek keuze
of wat bepaalt jullie algemene keuze over eender welke stek (informatief voor ieder karper visser )

mss zijn er factoren die ik(of andere) toch nog over het hoofd zie waar geen rekening met gehouden word
het weer is ook en factor maar daar heb ik zelf geen vat op en moet ik nemen hoe het komt.
voorvoeren is voor mij geen optie !

alvast bedankt

mvg big carp
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : maandag 24 juni 2013 22:22:54(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Je gaat een week? Bevis en bevoer beide stekken zodat je af kan wisselen. Online is voor niemand te zeggen wat de beste optie is.

Begin oP de stek die je het beste kent en oriënteer je daarvanuit hoe je verder gaat.
big carp  
#3 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 17:34:43(UTC)
big carp

25 ponder

België

voorvoeren is al geen optie en verkassen ook al niet aangezien ik word afgezet .
denk dat ik de eerste dag als ik er toe kom 10kg duivenvoer en 1kg bollen ga voeren en de eerste nacht niet ga vissen om de vis rustig te laten smullen .
en de rest van de week om en om s'nachts door vissen en de nachten dat ik niet vis goed voeren
Jorden  
#4 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 21:33:37(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Persoonlijk zou ik altijd voor de rustige stukken gaan waar weinig word gevist, ben in deze soort situaties al vaak verrast geweest door een paar prachtige (maar normaal) schuwe vissen.

Voor te voeren, ik zou gewoon rustig beginnen en elke dag dezelfde hoeveelheden voeren. Je zit er een week, dus maak niet te fout om té veel te voeren waardoor je jouw stek gewoon verkl**t.
Me...myself...and my rods!
big carp  
#5 Gepost : dinsdag 25 juni 2013 22:44:20(UTC)
big carp

25 ponder

België

het voeren tijdens het vissen is max 500gh per hengel dus doe ik altijd zo
Mark T  
#6 Gepost : woensdag 26 juni 2013 09:25:10(UTC)
Mark T

25 ponder

Windrichting kan ook een belangrijke rol spelen maar is per water verschillend
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
hugo lammers  
#7 Gepost : woensdag 26 juni 2013 12:37:50(UTC)
hugo lammers

10 ponder

Ik ben het eens met Mark T. Het water waar ik op vis heeft een ongeschreven regel die 9 van de 10 keer uitkomt : wind op de kant, vis in de hand.

Maar om 10 kg duivenvoer te voeren vind ik wel heeeeeeel erg veel. Ik voer ook ongeveer 500 gram per hengel weg. Ik zou een stek kiezen waar je bijvoorbeeld vissen ziet zwemmen / draaien / azen etc. Geeft natuurlijk geen vangst garantie maar je weet dan in ieder geval dat de vis wel in de buurt zit.

Je zou evt ook een smikkelmix kunnen maken die je dan op je stek voert met een hand boilies.

Mijn conclusie :

Voer niet TE veel
Denk aan de windrichting
Observeer de mogelijke stekken

Succes! Ben benieuwd naar je vangsten!
big carp  
#8 Gepost : woensdag 26 juni 2013 17:49:22(UTC)
big carp

25 ponder

België

zou 10kg (en vole emer ) voeren over en grote strook +- 10m dus das 1kg per 1m ,niet allemaal op een hoopje .
of is het mss toch beter om iedere dag wat te voeren
ik ga mestal voor meerdere dagen en heb wel al onder vonden dat hoe meer dagen je vist en voer er meer gevangen word
ik voer niet meer dan 500g per hengel )

helaas heb ik het weer niet zelf in de hand (stiekem hoop ik dat het "stormt" zelfs Tong

ff ter info voor mede vissers wat meestal mijn stek keuze is : opstakuls - bomen lellis , stijgers , boten, rietkragen en kommetjes , ...
maar met dat deze in de loop van de week te druk bevist is (op 4weken 5a6 vissers ) wil en moet ik het anders aanpakken door andere stek te
bevissen aangezien de studenten mij voor zijn met hun verlof Like
peter servais  
#9 Gepost : woensdag 26 juni 2013 21:49:26(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik zal gaan voor de overhangende struiken/ bomen. Deze stekken zijn eigenlijk altijd wel goed voor een vis..
Als voerstrategie zal ik de partikels over een groot oppervlak (cirkel van ca. 5- 10 meter rond je stek) verspreid voeren met partikels rond de de te bevissen stekken zodat je ook langs zwemmende vissen aantrekt en vast houd op je stekken. Er valt natuurlijk genoeg voer te vinden en deze blijven scharrelen op over je stek.

Meer gericht op je stekken, zal ik wat meer met hele en halve boilies en verkruimelde boilies voeren.
Als aas een losse pop up of snowman presentatie die op deze manier mooi afsteekt op de je voerstek.

Daarnaast zou ik kijken of er nog ergens een taluudje te vinden is waar je nog een reserve voerstek kan opbouwen.
Ik weet ook niet met hoeveel hengels je vist?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 juni 2013 21:52:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
fred haas  
#10 Gepost : donderdag 27 juni 2013 11:29:41(UTC)
fred haas

Nieuwe uitzetting

ik zou ook gaan voor de weinig beviste stek.
1 stek een paar dgn voeren en NIET op vissen en/of lijnen id buurt.
FF goed uitpeilen, en onder de eigen kant met slappe lijn.

Zorg dat de toppen niet over het water hangen, en hou afstand van het water.
Zeker op een weinig beviste stek een 'must"

Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 juni 2013 11:33:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

tomvliet1998  
#11 Gepost : donderdag 27 juni 2013 23:44:06(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik zou een derde voerplek aan maken en ik kies mijn stekken ook meestal aan het weer donker kouder weer is het dieper aangenamer bij warm weer met veel zonlicht verkies ik rietkragen lellievelden struiken enzovoort maar eigenlijk maakt het ook weer niet zoveel uit
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.