15 ponder Lid sinds: 22-12-2012(UTC) Berichten: 155
|
Elke dag rij ik met de trein langs een heel mooi kanaal. Als de zon schijnt zie ik ook regelmatig karper zonnen, dus ze zitten er zeker. Maar wat er ook zit is ontzettend veel lelieblad. Op een kleine strook na in het midden is het kanaal compleet dicht gegroeid.
Nou vraag ik me af hoe jullie zoiets zouden aanpakken? (als je er uberhaupt wel aan zou beginnen) Ik twijfel eigenlijk tussen alle methodes in die ik ken. Oppervlakte? Pen? Bodem? En is het verstandig om met gevlochten lijn te vissen ivm doorsnijden van de takken?
Ik hoor graag jullie mening hierover, thanks! |
Als je niet gaat vang je zowiezo niks! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zou er zonder twijfel gaan vissen, en dan aan de oppervlakte of met de pen.
voordeel van oppervlakte is dat je de aanbeet ziet, en dus meteen kan blocken zodat de vis niet op gang kan komen, met de pen hetzelfde.
statisch, komt de vis vaak toch meer op gang en dan is de kans veel grote dat de vis zich vast zwemt.
en zou een opblaasbootje of een zwembroek meenemen voor het geval dat |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik zou korst of pen proberen, gevlochten lijntje erop. snijd makkelijk door de lelies heen en je raakt je karpertje waarschijnelijk niet kwijt Bewerkt door de gebruiker dinsdag 11 juni 2013 13:38:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
heb op een put ook wel is midden tussen de lelie's gezeten en nog gevangen ook. dikke leader eraan met een dikke voorslag en je snijd er zo doorheen tijdens een dril |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
zeker met gevlochten lijn goede leader en de molens vast dat ze enkel de meter kunnen pakken van je waker tot je stok (moet er wel bij zitten ). SpiderWire Stealth Camo is de zeker niet slecht super trek kracht nie dik en snijd er door al en mes ( wel niet goed zinkend) maar dat is optelossen met en vliegend loodje en betaalbaar +- 40euro voor 300 m . ik heb zelf 17lb tekt 18kg
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Wel 1 dingetje. Wanneer je een snijdende lijn gebruikt i.v.m. leliebladen: LET OP! De vinnen van de vis tijdens het drillen. Soms komt de vin onder de lijn te zitten en als jij dan loopt te trekken snijd je in de borstvin.
Dus proberen de vis vooraf te sturen tijdens de dril en niet erna! Verspelen is zonde maar op de foto met een vis zonder borstvin is ook niet tof |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik denk niet dat iemand een leader gebruikt bij korst en pen vissen......
Goed punt Patric!!
MVG; Jordy Paauw
|
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
|
daarom heb ik het over Bodem vissen komt na pen en kost Bewerkt door de gebruiker dinsdag 11 juni 2013 18:33:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-12-2012(UTC) Berichten: 155
|
Bedankt voor de tips jongens! Ga het toch maar eens proberen binnenkort. |
Als je niet gaat vang je zowiezo niks! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.