Zal dan maar eens werk maken van me hier voor te stellen.
"Maxweasel" op het forum, "Ben" in het dagelijkse leven. Bouwjaar 1980 en woonachtig in Linter (België
op de grens van Limburg en Vlaams-Brabant. Gelukkig getrouwd, dochtertje van iets meer dan 2 jaar, jack-russel en een aantal katten
Van m'n 15e tot m'n 20ste bijna full-time gevist op de momenten dat ik niet op de schoolbanken zat, gericht op karper. Dat is nadien wat afgezwakt, studies die andere interesses brachten, eigen zaak gestart, andere hobby (4x4 wedstrijden), etc... De afgelopen jaren was ik maar zelden aan de waterkant te vinden. Als ik een sessie of 6 op een jaar gedaan kreeg was het al veel. :( Maar toch blijft die drang daar zitten, word ik helemaal nerveus als ik te lang niet aan het water vertoefd heb.
Bedoeling is om in de loop van dit jaar de draad weer op te pikken en hopelijk een water naar mijn zin te vinden waar ik hopelijk een 2x per maand een nachtje kan gaan doen. Het is niet veel, maar het is het enige wat haalbaar is momenteel.
Wat ik wel eindelijk voor elkaar gekregen heb is een visvakantie! Niet dat de vrouw zoveel comfort nodig heeft, want ze gaat ook graag mee met de tent, maar ik had haar een lui-lekker zonvakantie beloofd.
Nu, lui-lekker zal het worden, de zon daar ga ik weinig invloed op hebben maar begin Juli zitten we een weekje aan Lac-de-Villedon. Waarom Villedon? De villa heeft ons kunnen overtuigen. Mijn ouders en schoonouders gaan mee, dus valt de prijs wel mee. Ik kan een weekje naar hartelust vissen, en iedereen heeft het nodige comfort.
En nee, ik ga niet naar Villedon om de fotoalbum te vullen, want die heb ik zelfs niet.
Mijn PB staat momenteel op ergens rond de 16kg, de "pijlvin" uit de Nekker in Mechelen, een jaar of 10 terug.
Qua materiaal vis ik met:
Sportex Specimen 12ft 3lbs
Shimano Baitrunner AeroGT 8010 met Parallelium Polyvilon
Inox rodpod maar die weer zal vervangen worden door banksticks
WS Swingers dit weekend vervangen door Fox Euro MK3's (black label set)
Momenteel nog Carpsounder beetmelders maar daar ben ik dus naar een alternatief opzoek MET draadloze ontvanger.
Groeten en tot aan de waterkant!